Renegadexxripxx
Well-known member
Niet noodzakelijk. Die 10k is de kost die ze hebben over de jaren heen. Die 20k is de up front cost die ze hebben.Maar als ze nadien voor 10k€ extra aan benzine moeten betalen, worden EV's of Hybrides van 30k wel haalbaar. En dat is exact wat je nu ziet bij bedrijfswagens. Aankoopprijs hoger, TCO lager. Maar dat zie je niet terug voor particulieren.
Ik zie mijn pa vb al geen 20k betalen voor zijn wagen. Die heeft 800€ betaald voor zijn wagen, en die rijdt daar al 20+ jaar mee. En als die dan 5€ per L moet gaan betalen aan naft... dat gaat hem echt niet pushen richting de EV hoor. Misschien als hij een EV tegen 800 - 5k€ kan krijgen dat hij dat zou overwegen. Maar ik zie hem nog liever zijn oude auto gebruiken en 20 - 30€ aan naft betalen per liter dan even 50k te leggen om dan een equivalente prijs van 0.3€ te hebben per liter.
Hij gaat hoogstens wat foeteren over de dieven van Brussel en gewoon doordoen of desnoods de fiets sneller nemen. En zijn er dan wat LEZ zones waar hij niet binnen mag, maar zolang dat niet in volledig belgië is, maakt dat dan geen sikkepit uit voor hem. Dan komt hij daar gewoonweg niet meer.