Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heeft uw Q4 geen warmtepomp?Paar dagen terug van een tripje naar Oostenrijk en de wintervakantie is het enige moment waar elektrisch rijden (vooral met de vorige generatie wagens) me stoort. In het doorgaan had ik de eerste stop gepland op 300km. Vertrokken met 100% en opgewarmde wagen aan de paal maar toch een 10 min tussenstop moeten maken om dan nog maar met 3% op die geplande stop toe te komen. De helft van dat traject aan 120km/h en later aan 110km/h gedaan. Strategie dan maar aangepast om telkens 150-180km te rijden en zo goed als leeg aan te komen om de hoogste laadsnelheid te hebben. Hierdoor ben je op 1000km al snel bijna 2u extra kwijt, wat dan weer resulteert in slechter verkeer dichter bij de bestemming (Fernpas).
Rij nu al >5 jaar elektrisch (eerst iX3, dan Model Y LR, nu Q4 eTron) en ik ondervind zo goed als nooit echt hinder of stress van het elektrisch rijden. Bovenstaande is uiteraard niet ideaal maar lukt ook voor die één of twee keer in een jaar. In de eerste jaren was het wel wat minder waar goed plannen op voorhand echt noodzakelijk was. Dan toch een paar keer laadfile gehad of stress om leeg te eindigen maar met de hoeveelheid laders die er nu overal zijn, is dat volledig weg.
In de zomer was ik nog best enthousiast over de prestatie van de Q4 in vergelijking met de model Y. Ik haal dan een vergelijkbaar bereik en de laadsnelheid, ondanks de veel lagere piek, is in de praktijk nagenoeg gelijk voor 0-80% doordat de curve veel minder snel inzakt bij de Q4. In de winter is het verschil met de model Y echter groot. Met de Q4 haal ik nu bij normaal rijden op de autostrade geen 250km meer met een volle lading.
Nee, geen warmtepomp. Was een poolwagen dus geen keuze. Benieuwd of het zo'n groot verschil zou zijn met/zonder. Gaat eigenlijk voornamelijk over het verwarmen van het interieur dacht ik.Heeft uw Q4 geen warmtepomp?
Kan je dat menu niet open en dicht vouwen?Tof.
Maar ik zie dat nergens staan in mijn app![]()
En die van @Horse is de pre-LCI.Een pre-lci iX3 heeft dat alleszins niet.
Die batterij kan je niet preheaten

Hier ook...eigen vader die al met 14 jaar met een V60 plug-in rijdt en echt zware issues krijgt en het normaal vindt dat de rembekrachtiging het plots opgeeft en dan weer niet/wel/niet/wel.
Daarnaast wekt die jaarlijks +18.000Kwh via de zonnepanelen.
Ik "zou gij eens niet rap elektrisch rijden? Ge hebt gratis stroom in overvloed"
Hij (rijdt mss 15-20k km/jr) "daar kan ik een elektrische wagen belange niet mee laden. + Een collega van mij kan met en Tesla niet eens van Brussel-kust op en neer zonder bij te laden. Da moet ik niet hebben"
Constant dat elektrisch rijden als iets negatief afschilderen alsof die 15 jaar in de tijd is blijven steken.
Tegenwoordig komen laadpalen toch op het gps-systeem van de wagen?;-)Ghoh, ik zou mijn vader nu ook wel niet in een elektrische wagen willen steken eerlijk gezegd.
Die mens kan echt niet met een GSM werken (tegenwoordig krijg ik soms een SMS...vroeger was het enkel bellen) en dat is eigenlijk een conditio sine qua non om elektrisch te rijden.
Laadpalen zoeken, tarieven van de laadpalen raadplegen, status van je laadsessie volgen etc, alles gaat via de GSM. Je moet toch een minimum 'tech-savvy' zijn om daarin te navigeren.
Anderzijds, indien thuisopladen, aankomen en stekker insteken + uittrekken bij wegrijden is makkelijker als gaan tanken.Ghoh, ik zou mijn vader nu ook wel niet in een elektrische wagen willen steken eerlijk gezegd.
Die mens kan echt niet met een GSM werken (tegenwoordig krijg ik soms een SMS...vroeger was het enkel bellen) en dat is eigenlijk een conditio sine qua non om elektrisch te rijden.
Laadpalen zoeken, tarieven van de laadpalen raadplegen, status van je laadsessie volgen etc, alles gaat via de GSM. Je moet toch een minimum 'tech-savvy' zijn om daarin te navigeren.
De IX3 LCI heeft die optie ook niet in de app!@Horse wij hebben dat niet. Pre-LCI heeft dat niet. Ze hebben dat er bij de LCI ingestoken. Het is 1 van de redenen waarom ik twijfel om de pre-LCI te houden als de afbetaling gedaan is. Tegen 2027 kan ik wss een leuke LCI op de kop tikken voor bijna evenveel.
Naast de warmtepomp is ook het kleiner scherm hetgeen dat opvalt en het achterlicht. het Halo-zwaard vind ik veel cooler![]()

Tegenwoordig komen laadpalen toch op het gps-systeem van de wagen?;-)
Anderzijds, indien thuisopladen, aankomen en stekker insteken + uittrekken bij wegrijden is makkelijker als gaan tanken.
Edit: indien niet vaak lange afstanden.
Hmm, da's spijtig.De IX3 LCI heeft die optie ook niet in de app!![]()
Volgens internet kan dat uw bereik tot 25% verhogen jaNee, geen warmtepomp. Was een poolwagen dus geen keuze. Benieuwd of het zo'n groot verschil zou zijn met/zonder. Gaat eigenlijk voornamelijk over het verwarmen van het interieur dacht ik.
*Wanneer de temperatuur onder 0 is en je lange(re) ritten doet.Volgens internet kan dat uw bereik tot 25% verhogen ja
Jep, je krijgt er alvast een doodskist in...Iemand al es met de VW ID7 GTX gereden?
NopeKan je dat menu niet open en dicht vouwen?