Eens EV's een real life bereik hebben van +750km zullen velen toch tevreden zijn, vandaag moet je toch veelal nog een compromis sluiten, ja er is laadstress
Als je zelf thuis je wagen kan laden, en geen +500km/dag doet, is er geen laadstress.
, ja je moet meer en langer "tanken",
Tja, de wagen staat heel de nacht op de oprit en is 's ochtends opgeladen.
Niet aanschuiven bij een tankstation. Ik woon in de grensstreek, zot hoeveel Hollanders hier aankomen met hun koffers vol jerrycannen. Hoe lang sta je dan aan te schuiven denk je?
Op vakantie heb ik al wel eens 15-20 minuten moeten wachten. Het langste dat ik heb moeten wachten op vakantie was omdat de snellader bij de inrit van het tankstation stond en we dus in de file stonden voor de ICE wagens die moesten gaan tanken.
Voor de rest heb ik op de zwartste zondag van het jaar 5 minuten moeten aanschuiven tot ik kon beginnen met laden in Amiens. En het laden duurde 20 minuten. Die hadden we nodig om te gaan plassen, waar het ook aanschuiven was. Dus de wagen was klaar voor wij er waren.
Ik heb met mijn diesel al even lang moeten wachten om te kunnen tanken en betalen in Frankrijk.
Eerlijk gezegd was ik al aan een pauze toe voor mijn wagen moest laden (Turnhout - Amiens)
ja het is soms zoeken naar een laadpunt ...
In een deftige wagen niet, die vind dat zelf. Ik kan enkel laden bij Tesla en Freshmile. Ik heb geen pasjes of dongles. Op 2,5 jaar nog geen enkele last mee gehad.
Collega kwam hier gisteren aan met 2km bereik, en die nodige onderweg laadbeurten van 10-20min - leuk is dat allemaal niet, niet onleefbaar maar komende van snel tanken en rijden maar is dat nog steeds een stap achteruit.
Wat voor wagen heeft hij dan en hoeveel kilometers heeft hij gereden?
Ik kan me niet voorstellen dat voor woon-werk verkeer in België een deftige EV onvoldoende bereik heeft.
Dat hij dus met 2km bereik aankomt en reeds meerdere laadbeurten heeft moeten doen. Dat snap ik niet.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel keer per jaar iedereen hier zo ergens aan een laadpunt hangt en dat dan eens relateren aan het aantal gereden km - is hier toevallig iemand die een wagen heeft die dat registreert?
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar ik laad enkel niet thuis als ik op vakantie moet. Dus 1 of 2x per jaar. Met 30.000km/jaar.
In december een auto voor mijn dochter gaan halen in Keulen, dan heb ik 20 minuten geladen aan een Supercharger.
Mijn dochter was blij dat ze toen naar het toilet kon. Wederom, ik zie het probleem niet.
Ik geef echter wel direct toe, dat als je niet thuis of op het werk kan laden, het plaatje er heel anders uit kan zien.
Maar het blijft grappig dat mensen die een EV hebben er weinig problemen mee hebben.
De meeste argumenten tegen komen van mensen die er geen hebben, en zelfs nog niet geprobeerd hebben.
Kosten op 2,5 jaar:
0€ voor belastingen (en dat blijft zo als de Vlaamse regering hun woord houdt)
0€ voor onderhoud
Ik zou wel een nieuwe filters moeten plaatsen naar het schijnt.