Elektrische wagens

In de zomer gaat er alsnog een groot gedeelte naar airco natuurlijk. Dat is dezelfde warmtepomp en koelen vraagt meer energie dan verwarmen (al heb je geen last van een koude batterij dan).
Vind vooral de range opmerkelijk 61% en 412km, ik zie zeer zelden 412km, zelfs als mijn iX3 100% geladen is...
Lijkt mij ook niet echt te kunnen als de stats 19.1kWh/100km aangeven als gemiddeld verbruik. En dat is waarschijnlijk met weinig autostrade kilometers gezien het een demo wagen is. Dus eigenlijk heb je iets van een 500km reeële range. Wat prima is voor een dikke SUV.

Aangezien hij af fabriek nog maar 588 km heeft gereden denk ik niet dat die auto al langer dan een week of twee op de baan is
Ah ja, gemist.
Dan vind ik die 16% wel heel veel want de afgelopen 2 weken is het meer lenteweer geweestd an wat anders (buiten de koude ochtenden toch).

Gisteren eens een testrit gaan doen met BMW ix3, samen met mijn vader.

Waren beide thuis en hadden een mail gekregen dat we een testrit konden doen van een uur. Dus dachten waarom niet.

Zelf hebben we beide niet veel ervaring met EV. Ik heb enkel nog maar met een model 3 dual motor LR gereden. Voor de rest enkel wat mee gereden als passagier.

Had zelf wat schrik dat het interieur te “open” zou voelen, maar dat vond ik nog wel goed meevallen.
Rijden zelf is uiteraard comfortabel als ev.
Ik zelf ben niet zo een fan van SUV, dus naar rijbeleving moet je niet naar mij luisteren.
Ik vond wel dat de wagen redelijk goed overweg ging met body roll (in achterhoofd wetend hoeveel die weegt en hoog op zijn poten staat). Dus ik denk voor mensen die graag een SUV willen dat het wel een leuke beleving is.

IMG-4030.jpg

IMG-4029.jpg

IMG-4028.jpg
Dit is toch afschuwelijk, of ben ik de enige die dit ziet.
Ik ben een enorme BMW fan maar ze zijn me langzaamaan aan het verliezen.
Dat scheef infotab of hoe noem ik het en dan dat stuur... :(

Lijkt mij ook niet echt te kunnen als de stats 19.1kWh/100km aangeven als gemiddeld verbruik. En dat is waarschijnlijk met weinig autostrade kilometers gezien het een demo wagen is. Dus eigenlijk heb je iets van een 500km reeële range. Wat prima is voor een dikke SUV.

Ja klopt, maar vaak gaat het verbruik minder zijn dan die 19,1 kWh/100km. Met hetzelfde verbruik als mijne gaat de nieuwe met zijn immense batterij er al 50% op vooruit, want zoveel groter is de batterij geworden. Vraag me wel af waar er bespaard is, want ze wegen ongeveer evenveel dacht ik.

Ik vind quasi het hele pakket mottig en zelfs als hij op mijn lijst zou staan, ik zal wellicht voor iets anders kiezen.

Dat scheef scherm en stuur zijn wel heel lelijk inderdaad. Afknapper.
Exterieur vind ik dat wel een knappe wagen, maar dat is natuurlijk allemaal heel subjectief.

Exterieur vind ik dat wel een knappe wagen, maar dat is natuurlijk allemaal heel subjectief.
Idem, ook BMW-rijder nu (G21) maar hetzelfde interieur lijkt er ook in de nieuwe 3-reeks te komen en dat lijkt me ook een no-go dan.

Nochtans zou dat beter moeten zijn dan niet-SUV brandstofwagens door het heel lage zwaartepunt.
Het is goed dat het zwaar gewicht vanonder zit. Maar het blijft een auto van 2,4T, die hoger staat.

Dus beter dan een sedan van 1,7T, die lager ligt zou ik niet zeggen.

Laatst bewerkt:
Gisteren eens een testrit gaan doen met BMW ix3, samen met mijn vader.

Waren beide thuis en hadden een mail gekregen dat we een testrit konden doen van een uur. Dus dachten waarom niet.

Zelf hebben we beide niet veel ervaring met EV. Ik heb enkel nog maar met een model 3 dual motor LR gereden. Voor de rest enkel wat mee gereden als passagier.

Had zelf wat schrik dat het interieur te “open” zou voelen, maar dat vond ik nog wel goed meevallen.
Rijden zelf is uiteraard comfortabel als ev.
Ik zelf ben niet zo een fan van SUV, dus naar rijbeleving moet je niet naar mij luisteren.
Ik vond wel dat de wagen redelijk goed overweg ging met body roll (in achterhoofd wetend hoeveel die weegt en hoog op zijn poten staat). Dus ik denk voor mensen die graag een SUV willen dat het wel een leuke beleving is.

IMG-4030.jpg

IMG-4029.jpg

IMG-4028.jpg
Dat radio nostalgie logo... 🤦‍♂️

Dat was me toen ook opgevallen. Ik vond het ook wat vreemd.

Was toen aan het denken dat die enkel kijkt naar het verbruik en niet rekening houd hoeveel de batterij terug oplaad bij recuperatie?

Ik heb er 39km mee gereden. Vertrokken met 67% en heb die ingeleverd met 61%.
Zelf heb ik uiteraard de auto deftig getest en een stuk snelweg gedaan.

Wat wil je weten?
Rij zelf met de sportback.

Deze staat hier ook op de shortlist. Hoe bevalt deze? In het bijzonder qua range/opladen en gebruiksgemak/infotainment

Begrijpelijk, al vind ik het irl best wel meevallen. Schuine vorm zou zijn voor "ergonomische" reden omdat op die manier bepaalde knoppen dichter bij het stuur staan. Het dwaze is wel dat indien je carplay opzet die schuine balk zwart wordt.

De kwaliteit van dat scherm is wel fantastisch. Hetzelfde wat betreft beeldkwaliteit van de camera's, nog nooit gezien in een wagen.

Dat was me toen ook opgevallen. Ik vond het ook wat vreemd.

Was toen aan het denken dat die enkel kijkt naar het verbruik en niet rekening houd hoeveel de batterij terug oplaad bij recuperatie?

Ik heb er 39km mee gereden. Vertrokken met 67% en heb die ingeleverd met 61%.
Zelf heb ik uiteraard de auto deftig getest en een stuk snelweg gedaan.

Heeft die ook nog een HUD? Dat is single handed de beste optie op mijn iX3

Begrijpelijk, al vind ik het irl best wel meevallen. Schuine vorm zou zijn voor "ergonomische" reden omdat op die manier bepaalde knoppen dichter bij het stuur staan. Het dwaze is wel dat indien je carplay opzet die schuine balk zwart wordt.

De kwaliteit van dat scherm is wel fantastisch. Hetzelfde wat betreft beeldkwaliteit van de camera's, nog nooit gezien in een wagen.
Dat was hier ook wel de beleving irl vond ik het allemaal nog wel meevallen.

Heb me vooral gestoord aan de haptic knoppen op het stuur. Misschien wordt je dat na een tijd gewoon.
Maar ik stelde toch vaak de verkeerde snelheid in voor CC.
Zachte druk is 1km/h en harde druk 10km/h.

Deze staat hier ook op de shortlist. Hoe bevalt deze? In het bijzonder qua range/opladen en infotainment
Infotainment is op zich ok.
Maar nieuwe bestellingen zouden een nieuwe versie krijgen. Bij mijn versie kan je bv geen bluetooth headset connecteren aan het passagiersscherm. Waardoor iedereen moet meeluisteren als er een filmpje opstaat. Bij de nieuwe versie zou men dit aangepakt hebben.

Heel af en toe ook last van bugs (bv geen geluid door speakers in hoofdsteunen).

Over het algemeen echter zeer aangename wagen, super comfortabel (heb wel de luchtvering).

Op 18.500km zit ik nu op een verbruik van 19,2.
Voornamelijk door de wintermaanden.
Bij temperaturen zoals vorige week schommelt dit steeds rond de 15 (en 80% van mijn trajecten zijn snelweg).

Snelladen gaat zeer goed, maar enkel bij gebruik van de ingebouwde navigatie. Er is geen mogelijkheid (denk ik) om manueel de batterij voor te verwarmen.

Infotainment is op zich ok.
Maar nieuwe bestellingen zouden een nieuwe versie krijgen. Bij mijn versie kan je bv geen bluetooth headset connecteren aan het passagiersscherm. Waardoor iedereen moet meeluisteren als er een filmpje opstaat. Bij de nieuwe versie zou men dit aangepakt hebben.

Heel af en toe ook last van bugs (bv geen geluid door speakers in hoofdsteunen).

Over het algemeen echter zeer aangename wagen, super comfortabel (heb wel de luchtvering).

Op 18.500km zit ik nu op een verbruik van 19,2.
Voornamelijk door de wintermaanden.
Bij temperaturen zoals vorige week schommelt dit steeds rond de 15 (en 80% van mijn trajecten zijn snelweg).

Snelladen gaat zeer goed, maar enkel bij gebruik van de ingebouwde navigatie. Er is geen mogelijkheid (denk ik) om manueel de batterij voor te verwarmen.

Merci voor de feedback, erg nuttig! Is dat dan de performance versie?

Aan het kijken naar een 2025-model, dus helaas zonder die extra BT-feature voor passagiersscherm.. Lijkt me ook eerder een leuke gimmick?

Merci voor de feedback, erg nuttig! Is dat dan de performance versie?

Aan het kijken naar een 2025-model, dus helaas zonder die extra BT-feature voor passagiersscherm.. Lijkt me ook eerder een leuke gimmick?
Ik heb inderdaad de performance versie.

Het scherm kan nuttig zijn als je partner wil prutsen met de gps tijdens het rijden.
Als men zoon vooraan zit wil hij soms al eens een youtube filmpje opzetten. Maar wegens het geluid is dit dus eerder storend. Het oogt mooi, maar is zeker niet onmisbaar.

Ik heb inderdaad de performance versie.

Het scherm kan nuttig zijn als je partner wil prutsen met de gps tijdens het rijden.
Als men zoon vooraan zit wil hij soms al eens een youtube filmpje opzetten. Maar wegens het geluid is dit dus eerder storend. Het oogt mooi, maar is zeker niet onmisbaar.

Nog eens merci voor de feedback, bij deze besteld. iX3 zou praktischer zijn, maar deze vind ik toch een pak knapper.

Terug
Bovenaan