Au79
Well-known member
Amai, welke wagen?Einde van de maand moet er een nieuwe motor in, benieuwd wat dat grapje (wat na 3 jaar en 65k km blijkbaar buiten garantie valt) gaat kosten aan de leasemaatschappij.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Amai, welke wagen?Einde van de maand moet er een nieuwe motor in, benieuwd wat dat grapje (wat na 3 jaar en 65k km blijkbaar buiten garantie valt) gaat kosten aan de leasemaatschappij.
Zalige wagen.Content van ?
Heb er nog twee waar ik over twijfel
-de i5 en de a6 avant
IX3 impressive LCI (facelift model).Amai, welke wagen?
Zijn daar gekende problemen mee of een geïsoleerd geval?IX3 impressive LCI (facelift model).
Jij hebt ook de m versie dacht ik?Ik rij nu 3 maand met de i5 Touring en dat is alleszins een droom. Komend van Tesla voelt het ook op vlak van elektrisch rijden geen downgrade.
Met de A6 kan ik niet vergelijken. We hebben hier thuis wel nog een Q4 en dat Audi-platform is echt niet top, voor mij was dat ook dé reden om zelfs niet naar de A6/Q6 te gaan kijken.
Die range van 550 zou ik toch voor tekenen. Had graag aan 500 geraakt met de i5 maar meer dan 400 zit er toch niet in, zelfs in de zomer. En denk nu niet dat ik speciaal sportief rij ofzo.
Alles erop en eraan wel, 20” velgen.
Het gaat over de motor van zijn dakraam voor de duidelijkheid. Niet van de aandrijving.Zijn daar gekende problemen mee of een geïsoleerd geval?
Content van ?
Heb er nog twee waar ik over twijfel
-de i5 en de a6 avant
das iets anders idd.Het gaat over de motor van zijn dakraam voor de duidelijkheid. Niet van de aandrijving.

Klopt, M-edition en nog de trekhaak en dan was het budget op. Het enige dat ik spijtig vond niet te kunnen nemen was geheugenfunctie op de zetels, maar dit is verplicht samen met de geventileerde zetels te nemen in het comfort pack en dat viel helemaal buiten budget, zelfs niet mogelijk met eigen opleg.Jij hebt ook de m versie dacht ik?
Welke opties/ pakketten heb jij erbij genomen? Wagen lijkt me al heel compleet.
Deze week nog een retourtje Duitsland gedaan, 2x 650km. Gemiddeld 40km/10% aan 130 km/h op de autobahn, met vier volwassenen en bagage, dus dat valt toch serieus mee? 19" velgen op winterbanden.Die range van 550 zou ik toch voor tekenen. Had graag aan 500 geraakt met de i5 maar meer dan 400 zit er toch niet in, zelfs in de zomer. En denk nu niet dat ik speciaal sportief rij ofzo.
Jep![]()
Deze ?
650km op 100%? Dat zou op 12kwh/100km komen, dat is toch onmogelijk?Klopt, M-edition en nog de trekhaak en dan was het budget op. Het enige dat ik spijtig vond niet te kunnen nemen was geheugenfunctie op de zetels, maar dit is verplicht samen met de geventileerde zetels te nemen in het comfort pack en dat viel helemaal buiten budget, zelfs niet mogelijk met eigen opleg.
Voorts heel compleet uitgerust en ik mis eigenlijk niets, er ontbreken geen 'dealbreakers'. Heel anders dan de i4 waar ik toch nog best wat moest aanvinken.
Deze week nog een retourtje Duitsland gedaan, 2x 650km. Gemiddeld 40km/10% aan 130 km/h op de autobahn, met vier volwassenen en bagage, dus dat valt toch serieus mee? 19" velgen op winterbanden.
Snelladen ging ook steeds heel vlot, zat altijd mooi net boven de theoretische laadcurve dus die deed dat heel goed.
Maar klopt, met de A6 heb je wat meer range en met de Neue Klasse iX3 nog een stuk meer dus dat is wat jouw prioriteit heeft. Persoonlijk verkoos ik het i5 exterieur en klassiekere interieur boven de looks van de A6 / iX3 met extra range.
Ik rij nu al 4,5j elektrisch en heb nog nooit heel veel belang gehecht aan range dankzij thuisladen, en snelladen is nu ook geen ramp.
EDIT: cijfers aangepast, 100 km/10% is wat enthousiast
Nee ik heb wel geladen he650km op 100%? Dat zou op 12kwh/100km komen, dat is toch onmogelijk?
Ben hier naar de Efteling geweest deze week, 35% voor 156km dus misschien zou het toch 400 geweest zijn. Gemiddelde van 17,7kw/100km.
Zou pano dak eigelek voor extra verbruik zorgen?
exacte range heb ik niet berekend maar ik draaide aan +-40km per 10% voor wat het waard is.Ahja ok, dus vergelijkbaarNee ik heb wel geladen heexacte range heb ik niet berekend maar ik draaide aan +-40km per 10% voor wat het waard is.

Die range van 550 zou ik toch voor tekenen. Had graag aan 500 geraakt met de i5 maar meer dan 400 zit er toch niet in, zelfs in de zomer. En denk nu niet dat ik speciaal sportief rij ofzo.
Is dat niet het nadeel van een platform dat zowel voor EV als voor ICE gebruikt moet worden: te weinig plaats voor de batterij?Audi is zo slim geweest van in de duurdere uitvoeringen van de A6 en Q6 een batterij van 95 kWh te leggen, tegenover BMW waar zelfs de i5 M60 het moet stellen met 81 kWh, wat behoorlijk gierig is voor een auto van die prijs. Dat scheelt al 17% in range puur door de grotere batterij.
Met de volgende generatie (Neue Klasse) wordt dat gat weer dichtgereden maar ik vraag me af wat de prijs van de i5 tegen dan wordt...
Is dat niet het nadeel van een platform dat zowel voor EV als voor ICE gebruikt moet worden: te weinig plaats voor de batterij?
De A6 is ontworpen als EV met skateboard platform.
Ik ben niet voor wagens die zowel ICE als EV moeten kunnen. Dan krijg je allerlei nadelen: nutteloze middentunnel, kleinere batterij, meer gewicht, ...
Handig voor de fabrikant die zijn productielijn kan optimaliseren in onzekere tijden, maar als klant blijf je zitten met een inferieur product, wat meestal ook niet echt goedkoper is.