Elektrische wagens

Zal nog wat te duur zijn voor dat segment. Ook is de gewone batterij 42,2kWh.
Kan die snelladen op 800V verdragen?

Zou dan eerder geopteerd hebben voor die 61kwh batterij, wat in principe geen probleem zou moeten zijn. Is ongeveer hetgeen in de base range EV6 of IONIQ5 zit.

Desondanks lijkt die 42kwh in basis gewoon te klein. Zelfs de Renault 5 heeft een 10kwh meer. De oude Renault ZOE modellen hadden een 40tal kwh. Al was bij die modellen het snelladen brol met de 50kw dat je daarmee kon laden. Bij de Ioniq 3 zou dat eerder rond de 90 - 137kw zijn.

De nieuwe C klasse EV is voorgesteld.
Ze hebben wel wat overdreven met de reuze-grill maar ik ben wel fan van de gebogen coupe-lijn. Maar blijkbaar vindt heel het internet hem afschuwelijk:)
Mijn hoogst persoonlijke mening (voor wat die waard is), is dat een grote grille op een EV totaal belachelijk is.
De zwarte plastieken grille op de EQS/EQE liep al 10 jaar achter op Tesla, die in 2012 al een zwarte plastieken grille hadden op de Model S.
Om nu nog grotere en meer opvallende grilles te plaatsen, wijst op een serieuze design armoede.
Ook bij Audi trouwens.
Bij BMW is het eindelijk aan het beteren met het Neue Klasse design. (vooral op de i3, iX3 front vind ik niet het sterkste punt)

Mijn hoogst persoonlijke mening (voor wat die waard is), is dat een grote grille op een EV totaal belachelijk is.
De zwarte plastieken grille op de EQS/EQE liep al 10 jaar achter op Tesla, die in 2012 al een zwarte plastieken grille hadden op de Model S.
Om nu nog grotere en meer opvallende grilles te plaatsen, wijst op een serieuze design armoede.
Ook bij Audi trouwens.
Bij BMW is het eindelijk aan het beteren met het Neue Klasse design. (vooral op de i3, iX3 front vind ik niet het sterkste punt)
Dat groot scherm in elke mercedes 🤢🤢🤮

De nieuwe C klasse EV is voorgesteld.
Ze hebben wel wat overdreven met de reuze-grill maar ik ben wel fan van de gebogen coupe-lijn. Maar blijkbaar vindt heel het internet hem afschuwelijk:)
Ik vind die aflopende lijn dan net het ergste. Je hebt al andere modellen met die lijn en van de C-klasse nu ook plots zoiets maken is zonde imo. Een mooie berline of break maken is precies onmogelijk tegenwoordig.

Buitenkant is wel veel beter dan de i3 imo. De binnenkant... Die schermen is er toch wel wat over tegenwoordig. Snap ook niet waarom dat zo groot moet. Een display achter het stuur, een HUD en een displaytje int middel met wat knoppen voor de basisdingen is voldoende. Het is begot zo groot als mijn 49" monitor die ik hier voor mijn snuit heb staan.

Op basis wat er getoond is --> C-klasse. En ben totaal geen mercedes fan. Hopelijk is die grill een veel te dure optie zodat we ze niet veel zien.

2026-bmw-i3-long-wheelbase-china.jpg
2026-bmw-ix3-long-wheelbase-china-00.jpg

In China hebben ze de ix3L en i3L voorgesteld. Daar hebben ze de handvaten al aangepast, zo te zien.

Wel ironisch dat de inklapbare handgrepen er net zijn gekomen voor de Chinese markt en dat deze markt ze nu verbiedt. 😀

Vandaag gaan testrijden met de Xpeng P7+ en de Xpeng G9, wat een auto die P7+... Contrast met de G9 was best groot, de luxe van de P7+ is ongezien voor dat segment. Ga er een dagje over slapen maar denk toch gewoon bestellen.

In China hebben ze de ix3L en i3L voorgesteld. Daar hebben ze de handvaten al aangepast, zo te zien.
Ik snap nooit waarom ze die versies nergens anders uitbrengen. Zou perfect zijn zo een iets langer model zonder direct een categorie hoger te gaan

Vandaag gaan testrijden met de Xpeng P7+ en de Xpeng G9, wat een auto die P7+... Contrast met de G9 was best groot, de luxe van de P7+ is ongezien voor dat segment. Ga er een dagje over slapen maar denk toch gewoon bestellen.
Wat is het grote verschil tussen de G7+ en de "new G6"?
Want die laatste lijkt me technlogisch toch recenter met zijn 800V platform en bijhorende extreem snelle laadsnelheden (12 minuten van 10 - 80%), waar dat bij de G7+ toch nog tegen de 30 minuten aanschurkt?
Yup, I know, dan moet je ook de juiste laadpalen vinden, maar die zullen stilaan wel meer en meer opduiken vermoed ik?

Ik was in Thailand al een kijken naar die nieuwe G6, kost daar ook een snee minder (net onder de 39,000€ voor de AWD performance, hier is dat 52,000€).

De G7+ is daar sowieso nog niet te koop.

Wat is het grote verschil tussen de G7+ en de "new G6"?
Want die laatste lijkt me technlogisch toch recenter met zijn 800V platform en bijhorende extreem snelle laadsnelheden (12 minuten van 10 - 80%), waar dat bij de G7+ toch nog tegen de 30 minuten aanschurkt?
Yup, I know, dan moet je ook de juiste laadpalen vinden, maar die zullen stilaan wel meer en meer opduiken vermoed ik?

Ik was in Thailand al een kijken naar die nieuwe G6, kost daar ook een snee minder (net onder de 39,000€ voor de AWD performance, hier is dat 52,000€).

De G7+ is daar sowieso nog niet te koop.
P7+ is ook 800V en zou ook op 12 minuten van 10% - 80% gaan.

G6 heb ik zelfs niet naar gekeken, is in vergelijking met de twee andere wagens echt wel een klasse lager, in vergelijking met de P7+ zelfs 2 klasses lager. Meer plastic afwerking, een stuk minder beenruimte vanachter, kleinere koffer, geen massage/airco/infotainment vanachter...

Kinderen waren er ook meteen uit, we MOETEN de P7+ kopen vanwege de luxe achteraan.

Ik snap nooit waarom ze die versies nergens anders uitbrengen. Zou perfect zijn zo een iets langer model zonder direct een categorie hoger te gaan
Snap ik ook niet. Te meer omdat de L-versies ook nog betere afwerking krijgen en meer features. Van wat ik gelezen heb krijgen de L-versies wel rear axle steering!

Welke prijs heb je gekregen voor de p7+ als bv?

Snap ik ook niet. Te meer omdat de L-versies ook nog betere afwerking krijgen en meer features. Van wat ik gelezen heb krijgen de L-versies wel rear axle steering!
Ik denk toch wel vraag en aanbod.

Voornamelijk omdat ginder véél meer met chauffeurs gewerkt wordt, eens ze daar in midden/hoog tot hoog management zitten rijden ze zelf niet meer en zitten dan enkel achterin de wagen.
Ook gewoon mensen die wat rijker zijn hebben gewoon chauffeurs.

En dan is een L versie de logische keuze.

Hier is het aantal mensen dat "gechauffeurd" worden toch wel heel beperkt.

Ginder wil de gemiddelde BG'er niet achter het stuur van een wagen gezien worden 🤣

Mogelijks worden die ook ginder lokaal geassembleerd om op de lokale markt in te spelen, en worden deze in europa niet geassembleerd wegens te weinig vraag?

Hier ga je dat enkel vinden in de allerhoogste klassen zoals de 7 serie, en dat is dan een beetje de markt van de CEO's en de politiekers...

Mensen met een 3-serie hebben hier geen chauffeurs...

Laatst bewerkt:
Welke prijs heb je gekregen voor de p7+ als bv?
Zelfde prijs als de website + 250 EUR. 'klaarmaakservice' wordt aan 850 EUR gerekend en dan geven ze wel 650 EUR korting, die klaarmaakservice voelt voor mij gewoon wel aan als een smak geld bovenop voor niets om te compenseren dat ze je een korting geven (en je het gevoel krijgt dat je een goede deal krijgt).

Ben nog aan het twijfelen om mogelijk bij een andere verdeler na te vragen of zij meer korting kunnen geven en/of ze niet met 1.000 EUR incl. BTW klaarmaaksh*t werken maar dat ik de wagen bestel ben ik al uit :)

Zelfde prijs als de website + 250 EUR. 'klaarmaakservice' wordt aan 850 EUR gerekend en dan geven ze wel 650 EUR korting, die klaarmaakservice voelt voor mij gewoon wel aan als een smak geld bovenop voor niets om te compenseren dat ze je een korting geven (en je het gevoel krijgt dat je een goede deal krijgt).

Ben nog aan het twijfelen om mogelijk bij een andere verdeler na te vragen of zij meer korting kunnen geven en/of ze niet met 1.000 EUR incl. BTW klaarmaaksh*t werken maar dat ik de wagen bestel ben ik al uit :)
Als ik nu zou moeten bestellen zou het bij mij tussen de P7+ en de Zeekr 7GT gaan, allebei in de Performance/AWD uitvoering. Zeekr is dan wel wat duurder maar volgens mij net iets praktischer qua koffer; Xpeng is dan wel weer langer dus misschien compenseert dat.

ik ben toch ook blij dat die Chinezen in grote auto's gewoon heel veel aandacht geven aan de passagiers vanachter.
BYD Seal u heeft ook een iets te kleine koffer doordat ze echt wel heel veel plaats geven aan de passagiers vanachter.
Ik stoor mij vaak aan grote auto's waar je vanachter moet zitten als een sardientje.

Ik snap uiteraard wel dat andere mensen liever een grote koffer hebben, of 90% alleen rijden in de auto

Die koffer is echt niet handig/groot voor een gezinswagen.
Als die koffer 20 centimeter dieper was, zou dat voor mij weinig meerwaarde betekenen (2 kinderen, 4 en 5 jaar). Om naar de winkel of op uitstap te gaan is er sowieso al voldoende kofferruimte; voor die drie keer per jaar dat ik naar het containerpark ga, leg ik de achterbank dan wel plat.

Ruimte op de achterbank vind ik dan belangrijker voor de dagelijkse ritten, zeker in combinatie met een autostoel. Mijn vorige auto, Toyota Corolla Touring Sports, had meer kofferruimte maar op die achterbank kon mijn zoon in zijn maxi cosi niet achter mij zitten... Tja, wat ben je dan met je kofferruimte.

Terug
Bovenaan