Hellbull89
Member
Goeie vraag. Nio zet zichzelf naar mijn gevoel te hoog in de markt: weinig mensen die zoveel geld willen neerleggen voor een onbekend Chinees merk, terwijl merken zoals BYD en Xpeng met lager geprijsde voertuigen komen die qua bouwkwaliteit niet veel moeten onderdoen voor een Nio. De stockwagens van Firefly zijn inderdaad wel redelijk goed geprijsd - of toch de Select uitvoering. Vergeleken met bijvoorbeeld Leapmotor zijn ze alsnog niet heel goedkoop.Momenteel mooie korting bij aankoop van een stock Firefly select (Nio).
Ik twijfel echter ivm lange termijn ondersteuning. Doel is om de auto op te rijden, dus 15-20jaar. Restwaarde is dus niet zo belangrijk voor mij.
Ga ik al die tijd service kunnen krijgen of gaat dit merk de Europese markt verlaten op een gegeven moment?
Iemand enig inzicht hieromtrent?
Ik weet dat er in een China een harde concurrentiestrijd bezig is en dat er daar 100% zeker verschillende merken gaan wegvallen. Nio zelf bestaat al lang en heeft een zeer mooi premium product. Echter hebben ze toch al jaren slechte resultaten en wil de grote verkoop niet echt op gang komen.
De toekomst zal moeten uitwijzen of Firefly en bij uitbreiding Nio een succesverhaal zal worden, maar ik zou mijn hand er niet voor in het vuur steken.

.
)