Tesla gaat dit aanbieden naar de toekomst toe.Werkt een supercharger eigenlijk enkel voor Tesla? Je kan die niet op andere merken aansluiten?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tesla gaat dit aanbieden naar de toekomst toe.Werkt een supercharger eigenlijk enkel voor Tesla? Je kan die niet op andere merken aansluiten?
Model 3 is echt wel een categorie apart, zeker wanneer je mobiel wenst te zijn. Gewoon even stoppen aan de supercharger, en je hebt weer voldoende 'jus' om 250 km verder te rijden. Het is vooral de laadsnelheid en het laadnetwerk die de Model 3 zo apart maken
Ik vond de Polestar handiger, de i-Pace was ook erg leuk, maar de mobiliteit deed mij toch kiezen voor de Model 3
Thuis laden (als we spreken van het net halen) is een paar cent goedkoper per kWh tegenover een supercharger.Zou voor mij nu de reden zijn om voor Tesla te kiezen, hier vlakbij is een supercharger. Thuis zou ik dan enkel traag laden om ietwat range te hebben en pieken te vermijden. Denk wel dat stroom thuis goedkoper is dan aan de supercharger (tenzij je een S hebt)
En ik ben in mijn 34 jaar misschien 3 keer met vliegtuig gegaan, de rest was allemaal via wagen...Ik ben in mij 33 jaar letterlijk nog nooit met mijn eigen wagen op reis geweest. Dus ik denk dat er wel alternatieven zijn...
Heh same, ik ben nog nooit op vakantie geweest met het vliegtuig en ik ben 36.En ik ben in mijn 34 jaar misschien 3 keer met vliegtuig gegaan, de rest was allemaal via wagen...
Ben je dan met de wagen naar Noorwegen verhuisd?
Ik 1x met de trein (Disneyland), verschillende keren met de bus (skireizen etc), en de rest (USA, Z-Afrika, Ierland, Dominicaanse republiek, IJsland, Noorwegen, ...) met het vliegtuig. Van uit België is enkel Duitsland, Nederland, Italië, Spanje, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken en Zwitserland echt doenbaar met de wagen zonder dat je ofwel in 2 dagen moet rijden, ofwel een veerboot moet nemen.En ik ben in mijn 34 jaar misschien 3 keer met vliegtuig gegaan, de rest was allemaal via wagen...
Zowel Zweden als Noorwegen zijn te doen zonder boot in dezelfde tijd als (midden) SpanjeIk 1x met de trein (Disneyland), verschillende keren met de bus (skireizen etc), en de rest (USA, Z-Afrika, Ierland, Dominicaanse republiek, IJsland, Noorwegen, ...) met het vliegtuig. Van uit België is enkel Duitsland, Nederland, Italië, Spanje, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken en Zwitserland echt doenbaar met de wagen zonder dat je ofwel in 2 dagen moet rijden, ofwel een veerboot moet nemen.

Kan je van Denemarken over een brug/tunnel naar Noorwegen?Zowel Zweden als Noorwegen zijn te doen zonder boot in dezelfde tijd als (midden) Spanje
En je vergeet luxemburg!
Nee maar je kan door Zweden rijden. En uiteraard is het aantal landen vrij beperkt, maar om het simpel te zeggen voor vele van ons simpele mensen is dat de enige optie vaakKan je van Denemarken over een brug/tunnel naar Noorwegen?
Anyway, het punt is dat het aantal bereikbare landen vrij beperkt is en dat er een aantal landen dan nog zeer soortgelijk zijn qua toerisme.

Thuis draai je ook op voor de laadverliezen (typisch 5-10%), terwijl dat bij een supercharger niet het geval is, dacht ikThuis laden (als we spreken van het net halen) is een paar cent goedkoper per kWh tegenover een supercharger.
Maar is dat echt zo, en zal dat zo blijven? Toen mijn baas aan het begin van de kerstvakantie in 2019 naar Oostenrijk reed moest hij een uur aanschuiven voor een supercharger onder de baan. Hoe meer Tesla’s, of hoe meer elektrische voertuigen op de baan, hoe meer de keuze zal moeten gemaakt worden wat het optimaal aantal laders zal zijn.Er is gewoon geen nood aan planning wanneer je met een Tesla op vakantie gaat naar typische vakantiebestemmingen.
7 stops op een rit van 20h rijden, daar word ge toch echt horendol van. 3 a 4 stops is echt wel ruim voldoende, zeker in een auto die dan nog eens friggin' AUTOPILOT heeft.Ik heb zonet eens een trip ingegeven. Vanuit Brussel naar Malaga. 2102km, af te leggen op 20h19 minuten rijden en 2h36 laden. Je rijdt gemiddeld bijna twee uur om dan 10-25 minuten te laden. 7 stops over die afstand. Lijkt me absoluut OK.
Allemaal langs superchargers. Kost me dan uiteindelijk 117 EUR aan ellentriek.