Elektrische wagens

Ik merk wel op dat de meeste gebruikers ondanks die gebreken nog positief zijn en blijven over de wagen.
De automobiele versie van het Stockholmsyndroom maw.
VW weigerde ook van uw voorschot terug te geven of uw bestelling te annuleren, ookal waren ze zelf maanden te laat met leveren. Ze hebben toen inderdaad de mensen gecontacteerd met de boodschap "hij is nog niet af maar we kunnen hem al uitleveren, is dat ok voor u?". Wat gaat ge dan zeggen als ge bv uw renting al een half jaar hebt laten doorlopen of uw wagen hebt verkocht en er nu ene aant huren zijt?

Was jij geen managing partner bij cronos en dus ook de cronos korting? Of vergis ik mij met iemand anders?
Ja, maar pas sinds een half jaar. Toen ik hem kocht was dat nog niet, en Cronos korting is helaas niet geldig voor het E segment (A6, 5, E, ...) en hoger wanneer je geen MP bent.

de inflatie van catalogus prijzen is enorm hoog. Maar de inflatie van dezelfde auto's tweedehands na een jaar of vier, is nagenoeg onbestaande.

vandaag effe gekeken. dergelijke full option occasie wagen die 15j geleden voor 23.2k aangeboden werd, het vergelijkbaar model (zelfde km stand, officiële dealer, enz) kost nu vraagprijs 29,9k,

maar die is veel sterker, zuiniger, properder, veiliger & heeft een resem opties die toen niet eens bestonden.

catalogus prijs in 2001 45k,

cataloog in 2017 80k

Ja, maar pas sinds een half jaar. Toen ik hem kocht was dat nog niet, en Cronos korting is helaas niet geldig voor het E segment (A6, 5, E, ...) en hoger wanneer je geen MP bent.
Proficiat! Toch een mooie stap in je carrière, en ook een pak meer zekerheid lijkt me.

Ah dat heb ik precies gemist, congrats!
Van een specifiek groepje? Analytics related?

Ja bedankt. In mijn vragenvuur thread op 9l had ik het al over een volgende stap in mijn carrière maar ik kon nog niet concreet zijn. Dat was het dus :)

Bedrijfje van een twintigtal man rond integratie.

Proficiat! Toch een mooie stap in je carrière, en ook een pak meer zekerheid lijkt me.

Bedankt! Ik heb me nooit echt zorgen gemaakt op dat vlak maar het is wel een mooie stap die ik niet kon laten liggen idd.

Sinds kort staat de BMW IX op hun website.
Eerste gedacht? Nieren zijn niet normaal groot maar vind het wel een knappe wagen. Vooral dat interieur in die donkerrode (of wat is dit kleur) zetels vind ik echt knap.
Benieuwd of ze het geafficheerde rijbereik kunnen opleveren. 600KM+ zou toch knap zijn voor een suv.
Wat zijn jullie ideeën hierover?

Eerste gedacht? Nieren zijn niet normaal groot maar vind het wel een knappe wagen. Vooral dat interieur in die donkerrode (of wat is dit kleur) zetels vind ik echt knap.
Benieuwd of ze het geafficheerde rijbereik kunnen opleveren. 600KM+ zou toch knap zijn voor een suv.
Ik heb het niet zo op SUV's. Maar deze vind ik zo lelijk dat ik hem terug mooi begin te vinden
Interieur is erg knap
600 km+ rijbereik: ik zou zeggen "eerst zien". Maar reken dat je met dat WLTP-bereik aan 400 km bij 120km/h zou moeten komen
Wagen is ook al gespot tijdens het laden met zeer hoge laadsnelheden, ook verderop in de laadcurve...

Geen enkele auto haalt zijn geafficheerde bereik. Altijd met een serieuze korrel zout nemen.
De iX staat trouwens al een tijdje op de site.

Ik heb het niet zo op SUV's. Maar deze vind ik zo lelijk dat ik hem terug mooi begin te vinden
Interieur is erg knap
600 km+ rijbereik: ik zou zeggen "eerst zien". Maar reken dat je met dat WLTP-bereik aan 400 km bij 120km/h zou moeten komen
Wagen is ook al gespot tijdens het laden met zeer hoge laadsnelheden, ook verderop in de laadcurve...
Uiteraard halen ze nooit de 600 maar als ze vb. 600 rijbereik wltp halen moet een 400km zelfs in slechte omstandigheden wel mogelijk zijn. Zou best knap zijn voor een SUV.
Geen enkele auto haalt zijn geafficheerde bereik. Altijd met een serieuze korrel zout nemen.
De iX staat trouwens al een tijdje op de site.
Klopt inderdaad volledig maar zag hem hier nog niet passeren. Vind het raar dat de I4 nog nergens terug te vinden is tussen de modellen. Ging toch eind 2021 uitkomen?

Uiteraard halen ze nooit de 600 maar als ze vb. 600 rijbereik wltp halen moet een 400km zelfs in slechte omstandigheden wel mogelijk zijn. Zou best knap zijn voor een SUV.

Klopt inderdaad volledig maar zag hem hier nog niet passeren. Vind het raar dat de I4 nog nergens terug te vinden is tussen de modellen. Ging toch eind 2021 uitkomen?
Eind 2021 is nog een heel stuk he. De iX3 is ook pas in Juli bekend gemaakt...

Eind 2021 is nog een heel stuk he. De iX3 is ook pas in Juli bekend gemaakt...
Ja klopt maar dan nog.. ze zijn er al lang genoeg over aan het praten bij BMW.

toch raar die prijzen van tesla.
Model y long range - $47.490 (USA price). In Europa kost deze €63.000 das godver de helft meer?

Ja klopt maar dan nog.. ze zijn er al lang genoeg over aan het praten bij BMW.

toch raar die prijzen van tesla.
Model y long range - $47.490 (USA price). In Europa kost deze €63.000 das godver de helft meer?
De prijs in de VS is zonder sales tax (BTW).
En in Europa moet je ook nog eens 10% invoerrechten meetellen

Ik vind hem oprecht maar niks. De voorkant valt eigenlijk nog wel mee, ok die grille is nogal patsertje maar het lijnenspel klopt. Vrij sportief en agressief getekend zoals het een BMW beaamt.
Wat ze vanachter hebben gedaan daarentegen...
Remlichten vind ik niks, dat "ix" blokje aan de achterstijl is nét niet zo lelijk als dat badgeke bij de X2, ik vind het een achterkant die ik zou verwachten op een Renault Espace maar niet op een elektrische X5.

Die nieren zijn de nieuwe designtaal van BMW natuurlijk. Echt lelijk kan ik hem niet noemen, maar ook geen pareltje.

600km WLTP bereik zou echt wel super knap zijn.

Ik ben volledig pro elektrische wagens (ik heb er geen), maar gisteren zou ik er toch last van gehad hebben.
Gaan fietsen in de Ardennen tegen de Oostkantons. 2 keer 200km. Dat had al nipt/niet mogelijk geweest met de meeste EV's. Op de bestemming laden was zeker niet realistisch, gewoon een typisch Ardens dorpje. Dus dat had een korte tussenstop op de terugweg betekent om te tanken. Staan er ondertussen al wat snelladers aan de tankstations van de E40? Zo tussen Brussel - Gent? Wellicht was 10 minuten snelladen dan wel al genoeg geweest om thuis te geraken.

Terug
Bovenaan