Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Toch wel gevaarlijke situatie in de groep. Je kan zomaar even laatste eindigen met 4 punten… Ik had slovakije liever zien winnen, dan was je er waarschijnlijk al bij als beste 3de.
Indien iedereen 4 punten haalt uiteindelijk, zullen wij alleszins niet laatste zijn.

Het zou toch wat zijn, dat wij na morgenavond laatste staan met 0 punten in deze groep en er dan quasi zeker uitliggen.

Vercauteren zei eergisteren dat ze absoluut geen spijt hebben van de contractverlenging, integendeel, en dat ze Tedesco niet gaan beoordelen op het resultaat op dit EK. Maar eruit gaan in deze groep zou toch gewoon schandalig zijn? Dan kan je toch onmogelijk doorgaan met Tedesco?
Op staande voet buiten en contract ritueel verbranden.

Willen we dan wel zo graag groepswinnaar worden...? :unsure:
Een 2e plaats en dan tegen Oostenrijk of Nederland (en eventueel kwartfinale Portugal) heeft bij mij toch de voorkeur dan groepswinnaar worden en dan kwartfinale tegen Frankrijk uitkomen.
Dus voor mij: 1 doelpuntje verschil tegen Roemenië is voldoende, zolang we maar winnen :coolbrows:
Eerlijk gezegd geef ik ons relatief weinig kans tegen zowel Oostenrijk als Nederland.
Roemenië en Oekraïne zou in principe nog moeten lukken (al valt ook dat nog te zien)

Eerlijk gezegd geef ik ons relatief weinig kans tegen zowel Oostenrijk als Nederland.
Roemenië en Oekraïne zou in principe nog moeten lukken (al valt ook dat nog te zien)
We hebben 4 op 6 gehaald tegen Oostenrijk in de groepsfase. Hoezo "relatief weinig kans"? :unsure:
(Als we zo voor de dag komen zoals maandag, ok... maar ik hoop nog steeds dat dat een accident de parcours was)

Ja, maar hebt ge die 2 wedstrijden gezien?
Ja... Oostenrijk was erg goed, daar niet van. Maar het is niet dat we weggespeeld waren toen. Op zijn minst toch een 50-50 tegen Oostenrijk. "Relatief weinig kans" klinkt als een 10/20% kans. En nogmaals: Akkoord, als we spelen zoals maandag mogen we blij zijn met 10/20% kans, maar ik hoop toch écht dat we morgen een ander niveau te zien krijgen...

Ja... Oostenrijk was erg goed, daar niet van. Maar het is niet dat we weggespeeld waren toen. Op zijn minst toch een 50-50 tegen Oostenrijk. "Relatief weinig kans" klinkt als een 10/20% kans. En nogmaals: Akkoord, als we spelen zoals maandag mogen we blij zijn met 10/20% kans, maar ik hoop toch écht dat we morgen een ander niveau te zien krijgen...
Ik geef ons grof geschat 40% kans tegen Oostenrijk en 30% tegen de Hollanders. Mochten we ons niveau opkrikken, te beginnen morgen tegen de Roemenen, wordt het een andere zaak. Maar ik wil het eerst nog zien. Op dit moment vooral veel skepsis naar onze tactiek toe. Daarentegen vind ik ons wel over de nodige individuele klasse beschikken om ondanks minder spel de groepsfase door te spartelen. Maar speculeren over kwartfinales tegen Portugal en Frankrijk, is momenteel vrij voorbarig...

Ik geef ons grof geschat 40% kans tegen Oostenrijk en 30% tegen de Hollanders. Mochten we ons niveau opkrikken, te beginnen morgen tegen de Roemenen, wordt het een andere zaak. Maar ik wil het eerst nog zien. Op dit moment vooral veel skepsis naar onze tactiek toe. Daarentegen vind ik ons wel over de nodige individuele klasse beschikken om ondanks minder spel de groepsfase door te spartelen. Maar speculeren over kwartfinales tegen Portugal en Frankrijk, is momenteel vrij voorbarig...
In Nederland zeggen ze hetzelfde over Koeman, dus ja.

Het zou toch wat zijn, dat wij na morgenavond laatste staan met 0 punten in deze groep en er dan quasi zeker uitliggen.

Vercauteren zei eergisteren dat ze absoluut geen spijt hebben van de contractverlenging, integendeel, en dat ze Tedesco niet gaan beoordelen op het resultaat op dit EK. Maar eruit gaan in deze groep zou toch gewoon schandalig zijn? Dan kan je toch onmogelijk doorgaan met Tedesco?
Ik zie het de bond wel doen, daar niet van, maar laten we nu nog niet te veel waarde hechten aan dat soort uitspraken. Die gaat echt niet zeggen dat Tedesco eruit vliegt bij dit of dat. Die willen alles behalve nog meer druk op die ploeg gooien.

Hoe Tedesco blijft herhalen hoe goed we maandag gespeeld hebben ... het klopt dat als we daar in het begin van de match één van die twee grote kansen gescoord hadden, of die blunder van Doku niet voorvalt, we allicht probleemloos gewonnen zouden hebben. Maar dat staat niet gelijk aan goed spelen. Ik maak mij daar echt zorgen over, over dat soort uitspraken. Al won je de match met 3-0, dan nog liepen er duidelijk dingen helemaal niet goed op het middenveld, presteerden verschillende spelers nog altijd echt niet op niveau, ...

Ik snap dat je je ploeg niet publiekelijk afbrandt, maar dit soort uitspraken, daar help je je ploeg toch ook niet mee? Die gasten voelen toch ook aan dat het niet lekker liep, los van het besef dat zelfs dan je de match altijd had moeten en kunnen winnen?

Ook die uitspraken dat de spelers pas vlak voor de match weten wie gaat spelen ... ik verwacht ook zoals de analisten dat dat een verhaaltje is dat de spelers wordt opgedragen om aan de pers te vertellen om hen te doen stoppen met vissen, maar anderzijds zou dat ook wel kunnen verklaren waarom Carrasco niets voorstelde op die linksback. Stel u voor dat ze daar niet eens op getraind hadden, maar dat ze effectief pas bij de opwarming hoorden: Carrasco, jij staat linksback met Trossard voor jou en Doku, jij mag vandaag op rechts spelen. Gezien de prestatie zou ik het effectief nog geloven.

Jawadde, België sinds 1930 nooit meer twee wedstrijden achter elkaar verloren op een groot tornooi. En nu tegen een land dat nog maar 2 keer ooit heeft gewonnen op een EK en quasi even laag staat op de ranking als Slowakije... Zou weer typisch België zijn om deze wedstrijd te verliezen en dat als tweede hoogst gerangschikte land op dit EK.

Hopelijk gewoon een statement van de Rode Duivels, 4-0 ofzo met een hattrick van Lukaku. Staat hij in één klap op nummer 2 samen met Platini als topscorer aller tijden. Zou een dikke middenvinger zijn naar al die haters.

Jawadde, België sinds 1930 nooit meer twee wedstrijden achter elkaar verloren op een groot tornooi. En nu tegen een land dat nog maar 2 keer ooit heeft gewonnen op een EK en quasi even laag staat op de ranking als Slowakije... Zou weer typisch België zijn om deze wedstrijd te verliezen en dat als tweede hoogst gerangschikte land op dit EK.
Qua contradictorisch zijn kan dit wel tellen :biglaugh:

Lukaku heeft nooit meer dan 3 wedstrijden achter elkaar niet gescoord op een groot tornooi. Zou weer typisch Romelu zijn om vanavond ook weer niet te scoren.

Laatst bewerkt:
We kunnen dus vast stellen dat veel mensen in deze draad nog altijd met het team van een paar jaar terug in hun hoofd zitten.

De realiteit is dat we een middelmatige selectie (ons centrale duo, hahahaha) hebben die op een hele goede dag kan winnen van een favoriet. Meer niet.
Voor de rest is het vechten om de puntjes met andere niet-favorieten.

een beetje nederig graag!

Doorgaans zie ik het altijd heel positief in maar vandaag ben ik precies in een pessimistische bui. Ik heb er weinig vertrouwen in.

Hopelijk word ik het tegendeel bewezen en komt het goed want met zo'n poule is dat echt wel met de billen bloot.

Terug
Bovenaan