Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Maar dat zijn nu wel heel erg edge cases. Monopolies komen hoe dan ook al niet veel voor, zijn principe niet wettelijk (of toch minstens het gebruiken van de macht die dat met zich meebrengt) en als ze er toch zijn kan je ze meestal ontwijken als consument. Da's verre van de normale situatie op de private markt, terwijl het bij een overheid wel zo goed als altijd zo is dat ze een monopolie hebben en je verplicht bent eraan mee te betalen. Het is heel moeilijk om als "consument" een overheidsdienst onder druk te zetten om beter te werken zoals je dat op de private markt wel kan.

Laatst bewerkt:
Maar dat zijn nu wel heel erg edge cases. Monopolies komen hoe dan ook al niet veel voor, zijn principe niet wettelijk (of toch minstens het gebruiken van de macht die dat met zich meebrengt) en als ze er toch zijn kan je ze meestal ontwijken als consument. Da's verre van de normale situatie op de private markt, terwijl het bij een overheid wel zo goed als altijd zo is dat ze een monopolie hebben en je verplicht bent eraan mee te betalen. Het is heel moeilijk om als "consument" een overheidsdienst onder druk te zetten om beter te werken zoals je dat op de private markt wel kan.
Niet helemaal. Er zijn genoeg manieren om klachten in te dienen tegen de overheid.

En druk zetten op de privé, als men daar niet meekan, stopt men gewoon. Maar dat kan een overheid niet zij moeten doordoen ook al hebben ze er de middelen niet voor om het goed te doen en is half afgeleverd werk het hoogst haalbare.

Niet helemaal. Er zijn genoeg manieren om klachten in te dienen tegen de overheid.

En druk zetten op de privé, als men daar niet meekan, stopt men gewoon. Maar dat kan een overheid niet zij moeten doordoen ook al hebben ze er de middelen niet voor om het goed te doen en is half afgeleverd werk het hoogst haalbare.
Da's druk zetten he, als een bedrijf er niet meer in slaagt zijn klanten te overtuigen van de meerwaarde van hun producten en van de prijs/kwaliteit die ze aanbieden tegenover de concurrenten dan riskeren de aandeelhouders alles te verliezen. Da's een heel directe en constante vertrouwensstemming die de meeste bedrijven moeten halen, bij overheden is die feedbackloop veel indirecter en makkelijker te negeren.

En wie betaalt die baviaan anders.

Genoeg bedrijven die bijvoorbeeld onderling prijsafspraken maken, waardoor het weinig zin heeft om te veranderen. Of bewust hun goederen minder lang houdbaar maken enz...

Tenzij die eigenaar van het bedrijf het verlies/ inefficiëntie van de luie werknemer gaat doorrekenen aan de klant, dan betaal jij ervoor.
Denk dat je gewoon graag contraire doet, je haalt telkens enkele heel uitzonderlijke situaties aan om aan te tonen dat je gelijk hebt, alsof de gemiddelde onderneming in België een monopolie heeft :rofl:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat was precies olie op het vuur zo te zien, want nu gaat em persoonlijk de mri foto's gaan opvragen in 't ziekenhuis. :unsure:
I'd like to see him try :) .

U vrouw of kinderen kunnen in principe nog niet eens u medische data opvragen zonder u toestemming, laat staan u WG.

Inderdaad, maar laat hem zeker proberen en alles mooi documenteren. Gaat een leuke afscheidscadeau worden voor u!
Ik zit er ook wat op te hopen eigenlijk. Hij weet anders heel goed op welke mails hij mag reageren om zichzelf niet in de voet te schieten, maar denk dat de emoties hem gisteren overmand hebben. Nu, mijn ontslagbrief ligt klaar, mijn opzeg begint te lopen tijdens ziekte, dus al minder dagen dat ik moet teruggaan en ik ga just op tijd door mijn opzeg zijn om de weken dat de creche toe is voor mijn zoon te zorgen. Daarna mag ik starten op andere plek met betere voorwaarden qua loon en vakantieregeling. Die paar weken zonder inkomen ga ik wel overleven.

Ik wou maanden geleden van werkgever veranderen. Ik ging ergens solliciteren en mijn CV sturen, maar omdat ik iemand kende die daar werkt, en wetende dat daar een referral bonus van 5000 euro aan vasthangt, heb ik die persoon gecontacteerd om te vragen of hij mijn CV wil ingeven zodat we het geld tussen elkaar 50/50 verdelen. Ik heb een sterke profiel die erg gevraagd is op de arbeidsmarkt dus ik heb geen referral nodig, ik kan mijn CV even goed zelf ingeven. Soite, ik leg het uit aan die kennis en hij gaat akkoord - ik heb de berichten nog steeds. Ondertussen werk ik daar en is de bonus al lang uitbetaald maar heb ik niets meer gehoord van hem. Ik zie nu op sociale media dat hij een luxe vakantie aan het doorbrengen is. Waarschijnlijk met dat geld.

Ik heb hem daar niet over aangesproken en zal dat ook niet doen want zo cheap ben ik niet om voor 2,5k euro een discussie aan te gaan, maar dit heeft mijn vertrouwen in de medemens opnieuw geschaad. Het toont dat hij totaal geen betrouwbaar en integer persoon is. Opnieuw een levensles geleerd, ik ga zoiets nooit meer doen.

Ik wou maanden geleden van werkgever veranderen. Ik ging ergens solliciteren en mijn CV sturen, maar omdat ik iemand kende die daar werkt, en wetende dat daar een referral bonus van 5000 euro aan vasthangt, heb ik die persoon gecontacteerd om te vragen of hij mijn CV wil ingeven zodat we het geld tussen elkaar 50/50 verdelen. Ik heb een sterke profiel die erg gevraagd is op de arbeidsmarkt dus ik heb geen referral nodig, ik kan mijn CV even goed zelf ingeven. Soite, ik leg het uit aan die kennis en hij gaat akkoord - ik heb de berichten nog steeds. Ondertussen werk ik daar en is de bonus al lang uitbetaald maar heb ik niets meer gehoord van hem. Ik zie nu op sociale media dat hij een luxe vakantie aan het doorbrengen is. Waarschijnlijk met dat geld.

Ik heb hem daar niet over aangesproken en zal dat ook niet doen want zo cheap ben ik niet om voor 2,5k euro een discussie aan te gaan, maar dit heeft mijn vertrouwen in de medemens opnieuw geschaad. Het toont dat hij totaal geen betrouwbaar en integer persoon is. Opnieuw een levensles geleerd, ik ga zoiets nooit meer doen.

Zelfs met mijn BG account zou ik voor 2500 euro toch es een berichteken sturen. Principes!

want nu gaat em persoonlijk de mri foto's gaan opvragen in 't ziekenhuis. :unsure:
Heeft de dokter u dat verteld? Want dan zou ik ook nog eens een bezoekje brengen aan het ziekenhuis. Dan krijgt uwe baas maandag een leuk telefoontje van de dokter: "Remake is informatie komen opvragen over uw penisverlenging."

5000 bruto is iets minder dan 2500 netto
Ik zou het gewoon op de man af vragen, voordat je dergelijke conclusies neemt.
En weet ook dat referral bonussen meestal pas betaald worden na een bepaalde periode (vaak 6 of 12 maanden).
Dus misschien inderdaad gewoon eens vragen en niet voorbarig conclusies trekken.

En weet ook dat referral bonussen meestal pas betaald worden na een bepaalde periode (vaak 6 of 12 maanden).
Dus misschien inderdaad gewoon eens vragen en niet voorbarig conclusies trekken.
Dit dus. Meestal is het na 6 maanden zoals Lint ook aangeeft.

2.5k is de moeite niet waard om even een bericht te sturen of te bellen? Het ligt op hopen?

Iemand met smetvrees op het werk.

Moest die haar gezicht zien toen ik zei: “als er een briefje van 50 eur op de grond ligt zult ge het wel oprapen zeker?”.

Zelfs met mijn BG account zou ik voor 2500 euro toch es een berichteken sturen. Principes!

5000 bruto is iets minder dan 2500 netto
Ik zou het gewoon op de man af vragen, voordat je dergelijke conclusies neemt.
Als jij opeens 2500 euro extra op je rekening krijgt gestort van je werkgever met mededeling dat het een referral bonus is, kan je toch niet voordoen dat je het niet hebt gemerkt of vergeten bent? Zoiets merk je op.

2.5k is de moeite niet waard om even een bericht te sturen of te bellen? Het ligt op hopen?
Die wachtperiode voor uitbetaling is intussen verlopen. Of het de moeite waard is of niet, voor mij niet omdat ik niet bezig wil zijn met zo’n mens. Ik trek m’n conclusie dat zijn integriteit en betrouwbaarheid maar 2,5k kost en hij is bereid om onze ‘vriendschap’ tegen dat bedrag te verkopen. Van zo iemand moet ik niets hebben en blijf ik liefst ver weg. Hij is volledig afgedaan in m’n ogen, I take my losses and move on.

Terug
Bovenaan