Mr.Fingers
Well-known member
Grootste vergissing was om hem een senior-titel te geven (was een eis van hem). In onze zeer vlakke bedrijfsstructuur bestonden die niveau’s tot dan niet. Met als gevolg dat hij zich nu beter voelt als de rest van het team en iedereen commandeert “want ik ben wel de senior hier!”. De ironie is dat hij amper iets kent van de specificiteiten van onze niche.Ah, ego's. Ze zijn van alle sectoren thuis. Sinds ik in een management positie zit (gezondheidszorg) valt het me ook op hoeveel volwassen mensen kunnen tegendraads doen puur om hun eigen ego.
Wij hadden hier vroeger ook zo iemand in dienst rondlopen. Dubbele master in de economische kant, Vlerick,… kon geen indexatie berekenen of een jaarrekening begrijpen. Hier hebben ze op een moment gezegd: “ja, wat moet ik ermee doen? Ze ne kleurboek geven?!?”. Ze lag na 6 maand dan toch buiten.Een van de teamleads zei onlangs nog: "maar dit kan toch allemaal niet meer, leren ze op school dan echt niks meer?" Dat ging dan over een andere dweep in een ander team trouwens.
En sindsdien zijn er dus praktische proeven bij de sollicitaties.
Laatst bewerkt:

Over ego's gesproken... het huftergedrag van sommigen ten aanzien van contractors is soms echt mindblowing.