Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

In een vergadering zitten waar iemand zijn scherm deelt. Dan zie je die persoon zo tergend traag met de muis letter voor letter een woord selecteren ipv gewoon te dubbelklikken. Van zoiets wil ik soms spontaan graag mijn vingernagels uittrekken :wallbash:

Evenals zie ik op gedeelde schermen mensen die bij elke site die ze willen bezoek keitraag het volgende typen en al mompelend meedoen: h...t....t...p.... euh was het slash of dubbele punt?
Mensen op leeftijd die te koppig zijn om het af te leren?

Digitale vergaderingen... Daar zou je boeken over kunnen schrijven. Mijn grootste ergernis op dat vlak is toch wel mensen die hun scherm te lang delen. Na het overlopen van hun Excel sheet of wat dan ook keren ze terug naar het scherm van de meeting en vertikken het om te stoppen met delen. Dan mag iedereen lekker naar zichzelf kijken :scream:

Digitale vergaderingen... Daar zou je boeken over kunnen schrijven. Mijn grootste ergernis op dat vlak is toch wel mensen die hun scherm te lang delen. Na het overlopen van hun Excel sheet of wat dan ook keren ze terug naar het scherm van de meeting en vertikken het om te stoppen met delen. Dan mag iedereen lekker naar zichzelf kijken :scream:
als ge dan zwijgt kunde zien wat ze aant doen zijn, toch ook al paar kunnen meelezen met zaken die eigenlijk niet voor eenieders ogen waren (bv onnozele één-op-één communicatie met naast collega, lees: roddelen)

als ge dan zwijgt kunde zien wat ze aant doen zijn, toch ook al paar kunnen meelezen met zaken die eigenlijk niet voor eenieders ogen waren (bv onnozele één-op-één communicatie met naast collega, lees: roddelen)
juist om deze adccidentjes deel ik zelden m'n volledige scherm. Altijd gewoon een tab of applicatie.

Levert dan wel weer andere zeik op als je verschillende applicaties wilt tonen enzo maarja :)

mijn baas die echt geen "ellebogen" heeft, en enkel maar op geld is gefixeerd...

wij zijn een onderaannemers bedrijfje die helpt in de bouw

wij gaan nu 3 weken in verlof, onze arbeiders hebben een heel jaar gewerkt.

echter 1 van onze firma's waar we soms voor werken, heeft afwijkend bouwverlof, en start 1 week vroeger op.

mn baas heeft nu toch wel weer 2 werken toegezegd zeker bij hen. ik krijg nu de dankbare taak om 2 mensen te zoeken die slechts 2 weken verlof willen nemen ipv 3. (ze mogen dan die 3e week eens nemen als het kalm is , of als het eens vriest en er kan nie gewerkt worden, in december ofzo...joepie) .

echt jonges.... ik werk daar amper 5 jaar, we zijn een kmo met slechts 7 werknemers, en in die 5 jaar heb ik al zo'n 40 a 45 mensen in dienst mogen nemen en terug ontslaan. maar meestal lopen ze zelf weg. exact door zo'n soortgelijke zaken dus.

HOE BRENG JE DAT AAN DIE MAN ZIJN VERSTAND , dat je soms niet altijd geld op nr1 moet zetten, maar vooral het welzijn van de (goede) werknemers ???
@JPV nooit gedacht dat ik uw hulp nog ging vragen, maar kom :) of iemand anders, wie dan ook..
of is dit gewoon hopeloos? het bedrijf word al 20 jaar zo gerund, en is een compleet duiventil. want ik met mijn 5 jaar ancienniteit ben de op één na langste blijver.

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn baas die echt geen "ellebogen" heeft, en enkel maar op geld is gefixeerd...

wij zijn een onderaannemers bedrijfje die helpt in de bouw

wij gaan nu 3 weken in verlof, onze arbeiders hebben een heel jaar gewerkt.

echter 1 van onze firma's waar we soms voor werken, heeft afwijkend bouwverlof, en start 1 week vroeger op.

mn baas heeft nu toch wel weer 2 werken toegezegd zeker bij hen. ik krijg nu de dankbare taak om 2 mensen te zoeken die slechts 2 weken verlof willen nemen ipv 3. (ze mogen dan die 3e week eens nemen als het kalm is , of als het eens vriest en er kan nie gewerkt worden, in december ofzo...joepie) .

echt jonges.... ik werk daar amper 5 jaar, we zijn een kmo met slechts 7 werknemers, en in die 5 jaar heb ik al zo'n 40 a 45 mensen in dienst mogen nemen en terug ontslaan. maar meestal lopen ze zelf weg. exact door zo'n soortgelijke zaken dus.

HOE BRENG JE DAT AAN DIE MAN ZIJN VERSTAND , dat je soms niet altijd geld op nr1 moet zetten, maar vooral het welzijn van de (goede) werknemers ???
@JPV nooit gedacht dat ik uw hulp nog ging vragen, maar kom :) of iemand anders, wie dan ook..
of is dit gewoon hopeloos? het bedrijf word al 20 jaar zo gerund, en is een compleet duiventil. want ik met mijn 5 jaar ancienniteit ben de op één na langste blijver.

Van zo'n dingen kan ik het ook echt krijgen, das gewoon echt mensen verbranden: 40 mensen op 5 jaar voor dergelijke grootte van bedrijf is echt veel.

Uit interesse: welke sector/type onderaannming?

Zelf aantal jaar bij aannemer gewerkt, maar was een grote boite (klasse 8); er waren altijd wel mensen die expliciet dergelijke opdrachten wouden nemen. Dit was geweten en kon dus ook ingepland/aangenomen worden. Vakantie/weekend/nacht werd dan wel bijkomend vergoed, vandaar dat ze het deden, hetgeen bij jullie waarschijnlijk niet is als ik het lees

Wegenbouw.
Nee uiteraard geen extra tegemoetkoming. Basicly 1 week verlof kwijt. Die je dan in losse 5 dagen mag opnemen alst vriest. Terwijl je die dagen zowiezo thuis bent wegens weerverlet.

Je zou gek moeten zijn als je hierop ingaat dus.

Zitten op kantoor met een permanentie probleem omdat er een aantal ziek zijn en er veel om 8u beginnen maar het kantoor is open tot 17u terwijl iedereen dan om 16u zijn schup afkuist. Plus er nog veel volk thuis werkt.

Ik stuur dus vorige week ne mail met de vraag dat er daar op gelet wordt en mensen daar rekening mee houden. Dat, als ik thuis ben (woon boven het werk) ik ook altijd kan bijspringen van 16-17u als er niemand is.

Ben dus al maandag en gisteren kunnen gaan bijspringen (al had ik ne namiddag vrij maar goed).
Belt vandaag ne collega: zeg, ik zit hier als enige vooraan maar moet om 16u weg kunt gij naar beneden komen?

Ja, dat zal gvd es goed zijn dat ik 3 van de 4 (vrijdagnamiddag is kantoor dicht) daar ga komen zitten. Solidariteit 0.0.

Heb nu dus ne iets dwingendere mail gestuurd.
Ben dan al de big chief hier aan het overtuigen om mensen nog altijd zo veel mogelijk te laten thuiswerken maar ze moeten gvd hun eigen ruiten (en die van mij) ook niet ingooien als zoiets simpel nog niet kan gedaan worden op vriendelijk verzoek.

Lastig word ik ervan.

Hier op het werk doen we geregeld aan een teammeeting waar 30% vergeet om hun agenda na te kijken en aanwezig te zijn. Elke keer opnieuw moeten diezelfde mensen per teamchat aangesproken worden om toch maar weer aan te sluiten. Naar mijn idee joinen de mensen die het niet vergeten zijn en degene dat niet joinen hebben pech. Helaas werkt het zo niet :(

Zitten op kantoor met een permanentie probleem omdat er een aantal ziek zijn en er veel om 8u beginnen maar het kantoor is open tot 17u terwijl iedereen dan om 16u zijn schup afkuist. Plus er nog veel volk thuis werkt.

Lastig word ik ervan.
Waarom niet gewoon een beurtrol? Elke dag iemand anders die tot 17u blijft. Lijkt me het eerlijkste?

Waarom niet gewoon een beurtrol? Elke dag iemand anders die tot 17u blijft. Lijkt me het eerlijkste?

Ja dat zal er nu dus van moeten komen. Ik vind dat jammer want ik haat het om van die regeltjes te moeten maken voor iets dat volwassen mensen eigenlijk zo ook zouden moeten kunnen oplossen onder elkaar maar helaas.

juist om deze adccidentjes deel ik zelden m'n volledige scherm. Altijd gewoon een tab of applicatie.

Levert dan wel weer andere zeik op als je verschillende applicaties wilt tonen enzo maarja :)
Ik deel m'n hele scherm ... weliswaar slechts 1 v/d 3. ;)

No way dat het volstaat bij ons om slechts 1 app te delen als we nood hebben aan screen sharing, want dit gaat zelden of nooit gewoon over een of ander XLSX'je of PPT'ke.

Ik deel m'n hele scherm ... weliswaar slechts 1 v/d 3. ;)

No way dat het volstaat bij ons om slechts 1 app te delen als we nood hebben aan screen sharing, want dit gaat zelden of nooit gewoon over een of ander XLSX'je of PPT'ke.
ja, als ik deel is het meestal wel ppt, of een whiteboard of jira. als ik meerdere zaken moet delen dan durf ik wel al eens m'n hele scherm te tonen, maar dat hebben de mensen niet zo graag, want bij hun staat het dan heel klein (ik heb een 35" 4K scherm), ik heb ook maar 1 scherm, is groot genoeg voor alles

Wegenbouw.
Nee uiteraard geen extra tegemoetkoming. Basicly 1 week verlof kwijt. Die je dan in losse 5 dagen mag opnemen alst vriest. Terwijl je die dagen zowiezo thuis bent wegens weerverlet.

Je zou gek moeten zijn als je hierop ingaat dus.
Het bouwverlof dit jaar bestaat trouwens al uit 3 weken plus 5 losse dagen of 4 weken.

Jouw baas lijkt veel op mijn (bijna ex) baas, die wilt ook altijd voor het verlof nog 3 keer zoveel werk doen als anders en dan liggen polsen of je wel op reis gaat en of hij mag bellen om te komen helpen in het verlof, ik dacht het niet. Uiteindelijk is het maar voor hem nog wat rijker te maken.
Heel die bouwsector is een lachertje kwa arbeidsvoorwaarden en alles draait in het voordeel van de bazen. Een beetje paaien met premietjes , personeel amper 20 bruto per uur betalen of zelf nog minder en zelf 60 aanrekenen, personeel naar de andere kant van vlaanderen sturen en slechts enkele centen/per km betalen en geen werkuren.

Veiligheid, juist niks van veiligheid. Anno 2021 wordt er nog altijd onveilig gewerkt, waarom vinden ze zo weinig personeel? Ze moesten eens beginnen met 25/30 bruto te betalen, 20 adv dagen te geven en iets doen aan de ongezonde en onveilige werkomstandigheden, men zal wel personeel vinden dan.

We hebben een jobstudent voor zowel de maand juli als augustus. Hoera! :woohoo:
Dit wisten we pas een week op voorhand, dus de onboarding is weer snelsnel moeten gaan. Leidinggevende heeft dit aangevraagd, maar op de eerste dag was nog niet alles in orde. Ik heb me er dan even mee beziggehouden. (bepaalde toepassingen ontbreken in Citrix, geen toegang tot bepaalde mailboxen).

Ik maak een ticket aan op vrijdag. Drie punten:
  1. Toepassing SAP op Citrix sluit af na ingeven wachtwoord
  2. Toepssing X ontbreekt in Citrix
  3. Geen toegang tot bepaalde gedeelde mailboxen
Op dinsdag nog geen reactie. Ik neem contact op met de helpdesk want we kunnen onze jobstudent geen klasseerwerk meer blijven geven.

H: Hel(p)desk
S: sukkelaar shellshock

H: "Ah maar u heeft dat gelogd als een Incident. Dat moet een Request zijn. Zo kunnen wij dat niet behandelen"
S: "Euh ja, want er WERKT iets niet hé. :sop:"
H: "Ja nee, blablabla, want je vraag toegang, dat is een Request. Je gaat uw ticket opnieuw moeten loggen als een Request. :eviltongue:"
S: "En waarom kunnen jullie dit niet laten weten?"
H: "... Dat is de standaardprocedure, daar kunnen wij niets aan doen blablablablabla"

Goed, mijn ticket afgesloten. Opnieuw aangemaakt als request, weer voor die drie puntjes. Leidinggevende moet toestemming geven maar doet dit gelukkig snel. Dan blijft het weer oorverdovend stil.

Dag later vraag ik voor onze jobstudent een kabel aan zodat hij een gewone monitor op zijn laptop kan aansluiten en dus met twee schermen kan werken. Er is in het systeem een speciaal request voorzien hiervoor zodat je kan specifiëren welke aansluiting je nodig hebt. Ik geef door dat ik een HDMI-uitgang naar een VGA scherm wil sturen.
Ticket aangemaakt en na twee uur krijg ik een mail terug van een helpdeskmedewerker die mij vraagt of ik wil specifiëren wat voor soort kabel ik nodig heb, wat het merk van scherm is en of ik foto's kan nemen van beide ingangen. :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash: Pas daarna kan hij de aanvraag naar mijn manager sturen ter goedkeuring en kan de kabel ergens volgende week geleverd worden. Heb gezegd dat ze het ticket mochten sluiten want een andere collega had nog ergens zo'n kabel liggen. Na drie dagen staat het ticket nog steeds open.

Vandaag neem ik voor mijn eerste ticket terug contact op, want onze jobstudent kan moeilijk verder met sommige zaken.

H: "Punt één is opgelost. Puntje twee is doorgegeven aan wéér een ander team. We wachten op antwoord daar. Punt drie moest bij de onboarding al gevraagd worden."
S: "Euh ja, maar mijn leidinggevende hééft dat bij de onboarding al gevraagd. :wallbash:"
H: "Kan u dat ticketnummer geven, dan kan ik eens zien"
S: "Gho, moet ik opvragen"
(*stuurt na een tijdje door")
H: "Ok, ik zal het nodige doen, maar eigenlijk is dit geen geldig ticket"
S: :wtf:
H: "Want je hebt drie verschillende vragen, dat moeten eigenlijk drie verschillende tickets zijn"
S: "Menes??"
H: "Ja. Ik zal het nu laten voor deze keer, maar volgende keer moet je voor elk apart probleem een apart ticket aanmaken wat flow dit, automatisatie dat, blablabla"

tenor.gif

Medewerker heeft mij op zich dan wel verder geholpen, maar na het telefoongesprek heb ik toch een kwartier lang het bureau liggen afspeuren naar verborgen camera's en ik heb toch maar elke kast open gedaan en onder elke tafel gekeken of Adriaan Van Den Hoof toevallig nergens verstopt zat want ik dacht nu écht dat ik in een opname van Sorry Voor Alles terechtgekomen was. Zelfs Kafka zou dit te gortig gevonden hebben...
Ik neem die mensen van de helpdesk op zich niets kwalijk want zij doen ook maar hun werk en wat hen is opgedragen, maar welke fokking aap verzint zo'n procedures?

Sinds we een nieuw ticketingsysteem hebben én sinds onze helpdesk door een extern bedrijf wordt verzorgd is het gebruiksgemak, snelheid, kennis van zaken nog sneller gekelderd dan de reputatie van El Kaouakibi. Het beetje geld dat ze hiermee uitsparen wordt dubbel en dik terug verloren door verlies van productiviteit. Die medewerkers kunnen daar ook niet veel aan doen, maar vaak zijn wij een van de vele klanten die zij dagelijks doen. Vroeger had je genoeg aan één mail en werd je door een interne medewerker geholpen die wist waarmee hij/zij bezig was.

Het leek alsof ik in een hedendaagse versie van Asterix en de Twaalf Werken was beland.

Klopt... Hij trekt er hem niets van aan. Wil zoveel mogelijk door werken maar zelf zit hij 3 weken aan de andere kant van de wereld... Lol

Klopt... Hij trekt er hem niets van aan. Wil zoveel mogelijk door werken maar zelf zit hij 3 weken aan de andere kant van de wereld... Lol
Niemand toegeven en zelf allemaal 3 weken weggaan. Tenzij werken tegen extra vergoeding. Op een andere manier leren ze het toch niet af.

Niemand toegeven en zelf allemaal 3 weken weggaan. Tenzij werken tegen extra vergoeding. Op een andere manier leren ze het toch niet af.
Ja er zal niemand willen toegeven. Ik heb al eens rond gepolst en niemand is happy... Ze dreigen zelfs met niet naar het jaarlijkse bouwverlof etentje te komen.

Ben eens benieuwd hoe hij dit nu gaat oplossen. Terug dreigen met ontslag zoals vorig jaar. Toen heeft hij effectief ene buiten gegooid met als reden op c4. Niet flexibel opstellen.

Die sukkelaar heeft het zelfs Nie willen aanvechten en was blij dat hij weg was bij ons.

Ja er zal niemand willen toegeven. Ik heb al eens rond gepolst en niemand is happy... Ze dreigen zelfs met niet naar het jaarlijkse bouwverlof etentje te komen.

Ben eens benieuwd hoe hij dit nu gaat oplossen. Terug dreigen met ontslag zoals vorig jaar. Toen heeft hij effectief ene buiten gegooid met als reden op c4. Niet flexibel opstellen.

Die sukkelaar heeft het zelfs Nie willen aanvechten en was blij dat hij weg was bij
Allemaal aangesloten bij de vakbond?

Terug
Bovenaan