Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De Johnny en Marina 25j laterHoe ziet dat er uit zo'n zeedijkhorecavolk?
Hoe ziet dat er uit zo'n zeedijkhorecavolk?
Dat denkt de elite ook over de middenklasseDe Johnny en Marina 25j later

Voilà, van die westvlaamse inboorlingen die niet genoeg verstaanbaar Nederlands kunnen om ne curryworst te bestellen.Ergernis op school van de kinderen: Zeedijkhorecavolk ... Kinderen kunnen nu al niet mee op school en stevenen af op de B-stroom, ouders spreken gebrekkig Nederlands, .... Dit is uiteraard geen alleenstaand geval.
De eigenaars van een doorsnee tourist-trap-brasserie op de zeedijk.Hoe ziet dat er uit zo'n zeedijkhorecavolk?
In Madagascar bestaan die ook, speciaal volk toch. Ik doe in ieder geval geen zaken meer met horeca zonder dat het voorschot betaald is.De eigenaars van een doorsnee tourist-trap-brasserie op de zeedijk.
Blijkbaar hebben die ook het privilege om 20 keer failliet te gaan, een hoop onbetaalde facturen op te stapelen en toch telkens opnieuw te beginnen.In Madagascar bestaan die ook, speciaal volk toch. Ik doe in ieder geval geen zaken meer met horeca zonder dat het voorschot betaald is.
is dat niet voor elke onderneming zo? iedereen kan toch gewoon weer starten dankzij de insolventiewetgeving (zolang een rechter geen beroepsverbod oplegt)Blijkbaar hebben die ook het privilege om 20 keer failliet te gaan, een hoop onbetaalde facturen op te stapelen en toch telkens opnieuw te beginnen.
Kinderen leren meer van de wereld door op reis te gaan en te ontdekken dan door op school te zitten met het huidige niveau van onderwijs.Ergernis op school van de kinderen: Zeedijkhorecavolk die vinden dat ze het recht hebben om tijdens de schoolweken 14 dagen naar Thailand te gaan. Kinderen kunnen nu al niet mee op school en stevenen af op de B-stroom, ouders spreken gebrekkig Nederlands, gewoon doodleuk op reis gaan. Dit is uiteraard geen alleenstaand geval.
Nog niet zo heel lang geleden was dit gewoon not done, nu gebeurt het meer en meer dat mensen buiten de schoolvakanties op reis gaan met hun kinderen. Het wordt zelf niet meer onder stoelen of banken gestoken, maar gepost op sociale media.
Ik denk dat tijdens die 14d Thailand niet veel meer gezien wordt dan de luchthaven, de taxi, het hotel en het strand.Kinderen leren meer van de wereld door op reis te gaan en te ontdekken dan door op school te zitten met het huidige niveau van onderwijs.
Zeker als de ouders dan nog eens in de toeristische sector blijken te werken!
Ik denk dat tijdens die 14d Thailand niet veel meer gezien wordt dan de luchthaven, de taxi, het hotel en het strand.
Niet echt, m'n zussen hebben hierdoor destijds een leerachterstand opgelopen, maar ze bleven wel naar school gaan, behalve op de dagen dat er heen en weer gereisd werd, hun primaire school waar ze het meest waren was die in het buitenland, en de andere in België, er werd met de Belgische school overeengekomen dat ze in een klas mochten voor die paar maanden.Kinderen leren meer van de wereld door op reis te gaan en te ontdekken dan door op school te zitten met het huidige niveau van onderwijs.
Zeker als de ouders dan nog eens in de toeristische sector blijken te werken!
Als dat iets custom is, toch niet te verwonderen dat niet alleman dat zelf kan/wil, zo niet, kan dat niet van bij de start geconfigureerd/centraal uitgerold worden? Ik kan ook mijn bureau poetsen, maar ik word daar niet voor betaald, daarvoor hebben we poetspersoneel. Die komt ook niet af met: hier is een emmer en een dweil, ge weet wel hé, en anders maar efkes op youtube kijken hé.
To be fair, ik word met de jaren ambetanter van de luiheid of slecht management van IT. Voor reden xyz kunnen we nog uit drie types Dell laptops kiezen want centraal beheerd en security en maintainability blabla. Maar in de uitrol ook even de door iedereen gebruikte software stack voorzien? Ho maar, Valkuil, jij kan toch zelf wel die Microsoft Office en VPN client en whatnot installeren, hier is alvast een handleiding voor moest je vergeten zijn hoe het moet.
Het zou me niet verbazen dat ze alsnog meer tijd en dus geld verliezen met ondersteuning bieden aan collega's die daar toch niet zo vlot in zijn: eerst nog een ticketje maken dat dan moet toegewezen worden en nog drie mails/telefoons om de nodige actie te plannen. I.p.v. dat van eerste keer deftig te configureren, maar dat is dan het probleem van de IT support, ander team aja. Weer een ticketje afgewerkt, die IT support, die werken wel hard zeg.
...
Wat ik dan altijd denk:
Mensen werken 8+ uur per dag op ne PC.
Stel u voor dat mensen 8 uur per dag met nen auto rijden en dan zeggen "goh ik weet niet wat die lichtjes en knoppekes doen, da's mijn job nie ik rijd gewoon rond"
Er is wel een verschil tussen corporate wide software die (bijna) iedereen gebruikt en meer specifieke software.Holy shit de fucking entitelment in uwe post is werkelijk om van te kotsen.
Het is de job van IT om te zorgen dat er een goede handleiding is, en het is deel van u job om die handleiding te volgen.
"niet te verwonderen dat niet alleman dat zelf wil"
well het is geen hobbyclub maar een job en soms doede dingen da ge nie wilt en een basis aan zelfredzaamheid is dan wel een aangenamere mentaliteit.
Tenzij dat jij C-lvl (betekenisvolle he, top 5 in een firma van 1000) bent is het geen verplichting van IT om uw handje vast te houden.
Wat ik dan altijd denk:
Mensen werken 8+ uur per dag op ne PC.
Stel u voor dat mensen 8 uur per dag met nen auto rijden en dan zeggen "goh ik weet niet wat die lichtjes en knoppekes doen, da's mijn job nie ik rijd gewoon rond"
Ik geef je hier toch gelijk, hier worden nieuwe PC's met Intune en Autopilot automatisch voorzien van Office en VPN clients. En ook geüpdatet. Ik moet er vanaf het inloggen met een bedrijfsaccount niet meer achter kijken. En nadien ook niet want het wordt zelf als ik het zou verwijderen, automatisch weer geïnstalleerd.Er is wel een verschil tussen corporate wide software die (bijna) iedereen gebruikt en meer specifieke software.
Het eerste verwacht ik dat geïnstalleerd is, het tweede doe je zelf.
Om de autovergelijking te maken.
Als je een wagen koopt en gaat afhalen bij de garage, dan verwacht je toch ook dat de banden zijn opgepompt, ... Maar vb een kinderstoel die installeer je zelf.
Het gaat hier om een basisfunctionaliteit in Outlook die IEDEREEN die Outlook gebruikt zou moeten kennen. Je hebt vergaderzalen en wilt die agenda's zien in jouw Outlook. Da's 5 kliks of zo om dat te regelen.Als dat iets custom is, toch niet te verwonderen dat niet alleman dat zelf kan/wil, zo niet, kan dat niet van bij de start geconfigureerd/centraal uitgerold worden? Ik kan ook mijn bureau poetsen, maar ik word daar niet voor betaald, daarvoor hebben we poetspersoneel. Die komt ook niet af met: hier is een emmer en een dweil, ge weet wel hé, en anders maar efkes op youtube kijken hé.
To be fair, ik word met de jaren ambetanter van de luiheid of slecht management van IT. Voor reden xyz kunnen we nog uit drie types Dell laptops kiezen want centraal beheerd en security en maintainability blabla. Maar in de uitrol ook even de door iedereen gebruikte software stack voorzien? Ho maar, Valkuil, jij kan toch zelf wel die Microsoft Office en VPN client en whatnot installeren, hier is alvast een handleiding voor moest je vergeten zijn hoe het moet.
Het zou me niet verbazen dat ze alsnog meer tijd en dus geld verliezen met ondersteuning bieden aan collega's die daar toch niet zo vlot in zijn: eerst nog een ticketje maken dat dan moet toegewezen worden en nog drie mails/telefoons om de nodige actie te plannen. I.p.v. dat van eerste keer deftig te configureren, maar dat is dan het probleem van de IT support, ander team aja. Weer een ticketje afgewerkt, die IT support, die werken wel hard zeg.
Intune Autopilot. Minder zever, meer chill time.Het gaat hier om een basisfunctionaliteit in Outlook die IEDEREEN die Outlook gebruikt zou moeten kennen. Je hebt vergaderzalen en wilt die agenda's zien in jouw Outlook. Da's 5 kliks of zo om dat te regelen.
Wij zijn met een klein team die veel mensen moeten ondersteunen, voor dit soort basic shit hebben we handleidingen die de mensen moeten volgen. En als het alsnog niet lukt mogen ze altijd bellen ook. Software uitdelen doen wij trouwens ook gewoon zelf voor iedereen. De enige software die mensen zelf kunnen installeren zijn nice to haves die een handvol mensen gebruiken ùaar niet kritisch zijn.
Om u een beeld te geven van ons team: wij zijn met ons diensthoofd er bij met 5. In een vergelijkbare organisatie weet ik dat ze met 18 (!) zijn, maar de organisaties zijn wel even groot.
We rollen al quasi alles uit met Intune en AutopilotIntune Autopilot. Minder zever, meer chill time.
Iemand die persé de agenda's van de zalen in zijn gebouw wil zien moet zijne plan trekken.