Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Da's gelijk aankondigen dat water nat is.

Ik zie dit pretty much overal. Zo zeer dat er bij klanten vaak zo van die cringe bordjes/papierkes aan de muur hangen.
Iemand zal het wel opkuisen wete.
En ge weet zelf wel nog wat voorbeelden van zulk een cringe papierkes aan de deur/muur voor stupidly obvious zever.

Als ik zulk een dingen zie wil ik mij soms gewoonweg niet inbeelden van wa voor ne stal het bij die thuis moet zijn.

Op mijn vorige dienst had ik een heel jong team, waar er dus echt nog wel een aantal bij hun ouders woonden. Ik heb dan eens een briefje in de keuken gehangen, boven de vaatwas: "Opgelet! Uw mama woont hier niet!"
Dat is eigenlijk het enige briefje dat echt gewerkt heeft. En die uitspraak bleef ook terug komen. Als iemand iets liet staan, hoorde je vaak iemand anders dat naroepen.
 
Ai caramba. Wa veur ne coiffeur gaat gij naartoe zeg.
't Is ne kutkapper.

Hier willen ze plots hub 'cut carbon' in stroomversnelling laten gaan.
Oorspronkelijk was het plan om het wagenpark tegen 2030 volledig over te schakelen naar elektrisch.
Nu willen ze alle wagens (ook bestelwagens) tegen ten laatste eind 01/2027 elektrisch hebben.
Ik krijg de Toyota Pro Ace, rijberijk 340km (ideale omstandigheden, leeg gewicht).
Dat gaat plezant worden, elke dag aan de paal hoera!
Wij hebben op al onze sites verplicht palen moeten zetten (ze staan er nog niet overal maar het komt dus wel). Hier staan er op de 2 parkings telkens 4 of 5. Nu een week of 4 en ik heb er nog nooit iemand gebruik van zien maken. Ik parkeer mij nu op die plaatsen omdat dat de enige zijn die in de namiddag zon hebben. Foert ze.
 
Ja, wtf is dat ook. Ik ga al half over mijn nek als ik zo een toilet moet binnenkomen. Ge zou denken dat het een soort elementaire beleefdheid/properheid is ofzo om toch effe door de pot te gaan nadat ge een bommeke dropt maar niets blijkt minder waar.
Doen gelijk nen ex collega van mij. Die neemt zijn spiegelreflexcamera met breedgroothoekmacro lens en trekt een foto van de remsporen in al hun glorie in 8k detail.
Mail send to all.

Kuis uwe stront op!
 
Mensen die binnen bellen en vragen waarom wij niets meer hebben gestort. Ik zie hier duidelijk dat wij elke maand als betalingen aan het doen zijn.

Maar mijnheer het bedrag van XXX wordt nietmeer gestort!!

Dat klopt het bedrag is nu MEER door indexeringen....

Ahja nu zie ik het, dus dat is het nieuw bedrag?

Ja mijnheer als er een indexering plaatsvindt stijgt ook uw bedrag.

Ahja sorry voor het storen, tot ziens

:wallbash: :wallbash: :wallbash:
 
Mensen die binnen bellen en vragen waarom wij niets meer hebben gestort. Ik zie hier duidelijk dat wij elke maand als betalingen aan het doen zijn.

Maar mijnheer het bedrag van XXX wordt nietmeer gestort!!

Dat klopt het bedrag is nu MEER door indexeringen....

Ahja nu zie ik het, dus dat is het nieuw bedrag?

Ja mijnheer als er een indexering plaatsvindt stijgt ook uw bedrag.

Ahja sorry voor het storen, tot ziens

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

goh, je werkt op pensioenen. Zo'n dingen kan je wel verwachten eigenlijk. Dat moet toch vaak voorkomen dat er iemand met dementie belt?
 
goh, je werkt op pensioenen. Zo'n dingen kan je wel verwachten eigenlijk. Dat moet toch vaak voorkomen dat er iemand met dementie belt?
Dat zal écht niet enkel iemand met dementie zijn.
Heck, in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet, want dan weet je wss zelfs niet meer dat je iets moet krijgen, laat staan van wie.

Afhankelijk van welk deel v/d bevolking uw 'customers' zijn, kan je écht wel wat volk tegen komen die echt niet v/d slimste zijn eh.
 
Mensen die binnen bellen en vragen waarom wij niets meer hebben gestort. Ik zie hier duidelijk dat wij elke maand als betalingen aan het doen zijn.

Maar mijnheer het bedrag van XXX wordt nietmeer gestort!!

Dat klopt het bedrag is nu MEER door indexeringen....

Ahja nu zie ik het, dus dat is het nieuw bedrag?

Ja mijnheer als er een indexering plaatsvindt stijgt ook uw bedrag.

Ahja sorry voor het storen, tot ziens

:wallbash: :wallbash: :wallbash:
Je portie dagelijkse ergernissen op het werk: Je moet je werk doen...

Gewoon mensen die bellen om iets te vragen als iets verandert, daar is nu toch niets vreemds aan.
 
goh, je werkt op pensioenen. Zo'n dingen kan je wel verwachten eigenlijk. Dat moet toch vaak voorkomen dat er iemand met dementie belt?

Spijtig dat ik het moet zeggen maar het zijn meestal gewoon domme mensen.

Als mensen van ons 2 brieven binnen krijgen met 2 verschillende bedragen die op dezelfde dag worden betaald dan bellen die kwaad binnen om te vragen waar die tweede betaling is.

Ik heb al gesprekken gehad waar iemand zo kwaad was dat ik samen met hem als een kleuter hebben zitten optellen om te laten zien dat het bedrag dat betaald was correct was.

Die had bv 2x brieven gekregen dat hij 2x250 zou ontvangen en die had 500€ betaald gekregen. Die belde binnen om te zeggen dat hij maar één betaling had gekregen en die was van 500€ en dan nog durven vragen waar is de 2de betaling van 250€???
 
Je portie dagelijkse ergernissen op het werk: Je moet je werk doen...

Gewoon mensen die bellen om iets te vragen als iets verandert, daar is nu toch niets vreemds aan.

Je krijgt MEER geld en belt om te zeggen dat ge GEEN geld meer krijgt.

Ja dat is een ergernis. Als ik zie dat ik maandelijks uitbetaald wordt FOD X voor 110€ en nu word ik maandelijks uitbetaald door FOD X voor 115€ dan ben ik wel slim genoeg om te weten dat het komt door de index.

En dat staat allemaal in onze brief. Als je onze brief niet leest waar duidelijk instaat: Uw netto bedrag kan vermeerderen wanneer er een indexsprong plaatsvindt...

Sorry hoe duidelijk moeten wij het dan nog maken voor de mensen?? Doe eerst u taak van de brief te lezen die wij u verzenden in de plaats van te bellen met domme vragen.

Het valt mij op dat mensen in deze thread soms het idioot gedrag van de gewone burger willen goedpraten.

Als een klant een paar banden koopt en ik zeg duidelijk na 40k moet je uw banden vervangen dan ga ik u als een idioot bekijken als je binnenkomt om te klagen dat je banden geen tractie meer hebben op 80k.

Jesus volg gewoon de instructies die ik u heb gegeven.
 
Ja, wtf is dat ook. Ik ga al half over mijn nek als ik zo een toilet moet binnenkomen. Ge zou denken dat het een soort elementaire beleefdheid/properheid is ofzo om toch effe door de pot te gaan nadat ge een bommeke dropt maar niets blijkt minder waar.
Bij ons op kantoor (ongeveer 15 mannen) heel simpel opgelost. Er had iemand een Teamschat aangemaakt met enkel de mannen en een foto van de strepen in de pot met de vraag hun shit op te kuisen. Een week later was het weer van jan, hoppa, nieuwe foto in de groep.

Daarna niet meer gebeurd, de mensen worden precies niet graag met hun eigen shit geconfronteerd.
 
Je krijgt MEER geld en belt om te zeggen dat ge GEEN geld meer krijgt.

Ja dat is een ergernis. Als ik zie dat ik maandelijks uitbetaald wordt FOD X voor 110€ en nu word ik maandelijks uitbetaald door FOD X voor 115€ dan ben ik wel slim genoeg om te weten dat het komt door de index.

En dat staat allemaal in onze brief. Als je onze brief niet leest waar duidelijk instaat: Uw netto bedrag kan vermeerderen wanneer er een indexsprong plaatsvindt...

Sorry hoe duidelijk moeten wij het dan nog maken voor de mensen?? Doe eerst u taak van de brief te lezen die wij u verzenden in de plaats van te bellen met domme vragen.

Het valt mij op dat mensen in deze thread soms het idioot gedrag van de gewone burger willen goedpraten.

Als een klant een paar banden koopt en ik zeg duidelijk na 40k moet je uw banden vervangen dan ga ik u als een idioot bekijken als je binnenkomt om te klagen dat je banden geen tractie meer hebben op 80k.

Jesus volg gewoon de instructies die ik u heb gegeven.
Ge werkt op dienst Pensioenen, hou er rekening mee dat dat eerder oudere mensen zijn die niet zo met technologie mee zijn en sneller naar de telefoon grijpen voor uitleg. Liever zo iemand aan de lijn die makkelijke uitleg wilt (beter ne keer te veel bellen dan te weinig) da's goed voor mijn statistieken. 😏 En die zijn meestal ook dankbaar dat je ze geholpen hebt.

Ook niet iedereen heeft een superbrein, soms moet je het met handen en voeten uitleggen en mag je uitgaan van kleuterniveau voor de mensen die je bellen. Die zijn er nu eenmaal ook, da's je job, alles makkelijk uitleggen zodat iedereen, ook degenen voor wie dat al moeilijk is, mee zijn. En ik zie ook altijd op tegen telefoondienst.
 
Je krijgt MEER geld en belt om te zeggen dat ge GEEN geld meer krijgt.

Ja dat is een ergernis. Als ik zie dat ik maandelijks uitbetaald wordt FOD X voor 110€ en nu word ik maandelijks uitbetaald door FOD X voor 115€ dan ben ik wel slim genoeg om te weten dat het komt door de index.

En dat staat allemaal in onze brief. Als je onze brief niet leest waar duidelijk instaat: Uw netto bedrag kan vermeerderen wanneer er een indexsprong plaatsvindt...

Sorry hoe duidelijk moeten wij het dan nog maken voor de mensen?? Doe eerst u taak van de brief te lezen die wij u verzenden in de plaats van te bellen met domme vragen.

Het valt mij op dat mensen in deze thread soms het idioot gedrag van de gewone burger willen goedpraten.

Als een klant een paar banden koopt en ik zeg duidelijk na 40k moet je uw banden vervangen dan ga ik u als een idioot bekijken als je binnenkomt om te klagen dat je banden geen tractie meer hebben op 80k.

Jesus volg gewoon de instructies die ik u heb gegeven.
Die mensen zijn het gewend om bedrag X te krijgen, dus die kijken enkel na of ze bedrag X kunnen terugvinden op hun rekening of niet.

Dat het frustrerend is voor u om zo'n vragen te beantwoorden zal ik niet ontkennen, maar daarom moet je die mensen nog niet idioot vinden omdat die niet weten hoe het allemaal werkt. Zoals @Visenya aanhaalt, je werkt op de dienst pensioenen dus je werkt in dienstverlening. Daar hoort het beantwoorden van zo'n vragen bij, zeker bij oudere mensen of mensen die niet helemaal mee zijn.

Ik zie dat hier (Lead van een tech support dienst) ook soms, dat mensen van mijn team klagen als mensen iets heel simpels vragen. En daar zeg ik ook altijd tegen dat die mensen niet geacht worden zoiets te weten, dat is onze job.
 
Dat zal écht niet enkel iemand met dementie zijn.
Heck, in dit geval hoogstwaarschijnlijk niet, want dan weet je wss zelfs niet meer dat je iets moet krijgen, laat staan van wie.

Afhankelijk van welk deel v/d bevolking uw 'customers' zijn, kan je écht wel wat volk tegen komen die echt niet v/d slimste zijn eh.

Goh, ik heb wel iets vergelijkbaars gedaan lang lang geleden.
Ergens vond ik het nog grappig meestal. En dat zijn ook van die "simpele oplossingen". Wisselt de moeilijke complexe gevallen af :p.


Het is enkel niet grappig :
als ze beginnen met dreigementen
of dat je heel onhygiënische situaties tegenkomt (mensen die letterlijk in hun broek schijten voor je neus, mensen die zich niet wassen omdat ze ramadan veel te extremistisch interpreteren.,...)
of ze beginnen te vechten met elkaar in de wachtzaal. (Eigenlijk wel deels grappig. Dat is wel kolder wanneer twee oude vrouwen met een sjakos op elkaar zitten te slaan.)
Of de manipulatieve (Je hebt mensen die heel goed zijn in het doen alsof ze kwaad zijn of op commando kunnen wenen tot en met. De dreigingen met zelfmoord of het is jouw schuld dat de kinderen geen sinterklaascadeaus krijgen. Nuja, daarvoor dient de zwarte humor die je ontwikkelt tijdens zo'n job. Politieagenten bijvoorbeeld zijn ook experts in zwarte humor.)
 
Ja, wtf is dat ook. Ik ga al half over mijn nek als ik zo een toilet moet binnenkomen. Ge zou denken dat het een soort elementaire beleefdheid/properheid is ofzo om toch effe door de pot te gaan nadat ge een bommeke dropt maar niets blijkt minder waar.
Als de kaka onder de waterlijn ligt, gewoon eens doortrekken en dan is het weg.

Anders gewoon andere WC nemen.
 
Terug
Bovenaan