Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik denk niet dat we bij dezelfde firma werken.

Wij hebben er zelf ooit ene gehad, pre Corona, die tijdens een meeting opstond en wegstapte.
Toen iemand ging kijken zat hij aan zijn bureau, ticketverkoop voor een bepaald concert zou beginnen en hij moet en zou tickets hebben.
Ik heb ooit ook wel eens een meeting laten uitstellen om tickets te kopen :unsure: uiteraard op voorhand wel aan iedereen gevraagd of het oké was om 10 minuten later te starten.

Ik heb ooit ook wel eens een meeting laten uitstellen om tickets te kopen :unsure: uiteraard op voorhand wel aan iedereen gevraagd of het oké was om 10 minuten later te starten.
source.gif

Ik heb blijkbaar ook veel geluk dat ik op plaatsen terechtkom waar er professioneel met elkaar wordt omgegaan. Mensen die serieus werken en zich niet bezighouden met kinderachtige zaken. Uiteraard is er wel eens iemand die de kindjes moet ophalen, of eens iemand die om 15h stopt omdat die de vorige dag tot 20h door moest werken. Die persoon zal ook enkel om 15h stoppen als die zeker weet dat die daardoor niemand anders in de problemen brengt. Geven en nemen. Transparant zijn naar je manager en dan vind ik dat die dat moet toelaten. Zolang je elkaars vertrouwen maar niet beschaamt.
Wat mij nu ook stoort is mensen die 5 keer per dag 10 minuten gaan roken even lang moeten werken als ik.
Indien mensen dat aangeven is dat an sich geen probleem. Voor mensen die thuiswerken ook niet, het is eigenlijk ook redelijk eenvoudig om na te kijken of men er de kantjes niet afloopt.
Precies gestraft worden omdat je geen voze verslaving hebt.
Anderen staan dan weer te keuvelen aan de koffie-automaat. Ik stoor me niet aan die rokers die even buiten gaat. Enige wat telt is het werk en de kwaliteit ervan.

5 WhatsApp groepen op het werk die m'n baas opgestart heeft met telkens een man of 6 tot 10 erin. Overal zit hij er ook in maar in vele gevallen weet hij nooit waar over het gaat en bemoeit zich met projecten waar hij niks van af weet en reageert dan met zinnen in uitroeptekens en eindigen met '!!!???'

"Hej Kingrotra, je bent niet in de meeting, kom je af?"
-Nee, heb decline gedaan omdat er geen uitleg in de invite stond, heb dat ook in mijn reply gezet waar niemand op antwoordde
"Jamaar het gaat over XYZ, daar moet je bijzijn"
-Ah ok, best dan herboeken indien jullie niet zonder mij verder kunnen want ik heb nu prio gegeven aan een andere meeting waar het duidelijk was wat de scope en bedoeling was.
"Ok, ik vind je houding eerlijk gezegd wel niet de juiste, nu verliezen we allemaal weer tijd en moeten we op jou wachten"

"Hej Kingrotra, je bent niet in de meeting, kom je af?"
-Nee, heb decline gedaan omdat er geen uitleg in de invite stond, heb dat ook in mijn reply gezet waar niemand op antwoordde
"Jamaar het gaat over XYZ, daar moet je bijzijn"
-Ah ok, best dan herboeken indien jullie niet zonder mij verder kunnen want ik heb nu prio gegeven aan een andere meeting waar het duidelijk was wat de scope en bedoeling was.
"Ok, ik vind je houding eerlijk gezegd wel niet de juiste, nu verliezen we allemaal weer tijd en moeten we op jou wachten"
Herkenbaar. Maar gewoon blijven volharden in de boosheid, misschien dat ze het ooit wel eens zullen leren :unsure:

5 WhatsApp groepen op het werk die m'n baas opgestart heeft met telkens een man of 6 tot 10 erin. Overal zit hij er ook in maar in vele gevallen weet hij nooit waar over het gaat en bemoeit zich met projecten waar hij niks van af weet en reageert dan met zinnen in uitroeptekens en eindigen met '!!!???'

Bah, whatsapp-groepen voor het werk zouden ze sowieso al moeten verbieden. Net zoals die Slack. Als je nu eens echt mensen linea recta een burnout wil duwen met een niet-aflatende stroom aan ongestructureerde losse flodders over werkgerelateerde zaken, dan moet je het wel zo doen.

En dan nog dat gedrag va uw baas in die groepen. Degoutant.

Bah, whatsapp-groepen voor het werk zouden ze sowieso al moeten verbieden. Net zoals die Slack. Als je nu eens echt mensen linea recta een burnout wil duwen met een niet-aflatende stroom aan ongestructureerde losse flodders over werkgerelateerde zaken, dan moet je het wel zo doen.

En dan nog dat gedrag va uw baas in die groepen. Degoutant.
Sorry, maar slack heeft écht wel een meerwaarde hoor.
Zeker voor onze IT projecten, is slack broodnodig.

Herkenbaar. Maar gewoon blijven volharden in de boosheid, misschien dat ze het ooit wel eens zullen leren :unsure:
Laten we hopen, het ergste van al is dat dat dan Senior Project Managers zijn die denken dat de evenaar door hun gat loopt, maar niet eens in staat zijn Outlook deftig te gebruiken.
Soms denk ik dat generatie X en die daarvoor de grootste kutgeneraties zijn ooit om mee samen te werken. Maar in whatsapp groepen allerlei onzin liggen gooien en poging tot afschuwelijk slechte memes, daar zijn ze dan wel weer goed in.

Met jongere mensen heb je van die domme cringeworthy zaken bijna nooit voor, althans ik toch niet.

liever slack dan whatsapp voor het werk.

Slack kan ik gewoon uitzetten in m'n vrije tijd. bij whatsapp loopt alles door elkaar (privé, hobbies, werk) en je kan niet zeggen ik wil voor een paa rweken geen berichten zien van een bepaalde groep. Je kan enkel muten, maar je blijft die shit wel zien

Het is weer maandag se, fucking 170 mails deze voormiddag al.
Vanaf 10u gaan de lijnen hier open en denk dat ik in totaal 20 minuten niet gebeld heb sinds dan. :angry:

Het is weer maandag se, fucking 170 mails deze voormiddag al.
Vanaf 10u gaan de lijnen hier open en denk dat ik in totaal 20 minuten niet gebeld heb sinds dan. :angry:
Ik zal u helpen. Forward die mailkes maar naar mij.

OT: moet weer bijspringen bij een departement dat helemaal overhoop ligt en één grote chaos is. Maar ahja, Madou heeft juridische achtergrond die kent dat wel hij zal het oplossen.
Fak off.

Maandagvoormiddag van de eerste fulltime werkweek sinds een jaar en ik wil het niet meer.

Alle weer dezelfde collega die ziek thuis zit, weer corona symptomen, is denk ik al de 6e keer het laatste half jaar.
Niet dat het erg is dat ze thuis zit als ze dit heeft, graag zelfs.
Maar het is toch raar dat dit steeds in de week is wanneer ze haar kind niet naar de crèche kan doen.

Ach de eerste maand dat corona in het land was wisten we ook van tevoren wie er allemaal de eerste weken ging thuis zitten en geen enkele hadden we fout gegokt.

Enja we hebben een job waarmee we niet/amper kunnen thuiswerken.

Alle weer dezelfde collega die ziek thuis zit, weer corona symptomen, is denk ik al de 6e keer het laatste half jaar.
Niet dat het erg is dat ze thuis zit als ze dit heeft, graag zelfs.
Maar het is toch raar dat dit steeds in de week is wanneer ze haar kind niet naar de crèche kan doen.

Ach de eerste maand dat corona in het land was wisten we ook van tevoren wie er allemaal de eerste weken ging thuis zitten en geen enkele hadden we fout gegokt.

Enja we hebben een job waarmee we niet/amper kunnen thuiswerken.

Zo bizar is dat niet dat de ouders gelijktijdig met de kinderen ziek vallen hoor 😉
Hier ook meermaals moeten getest worden als de dochter weer een snotvalling heeft. Bij ons is het wel zo dat de dokter 2 werkdagen schrijft (omdat de resultaten gemiddeld 24u of dus 2 werkdagen) op zich laten wachten. Geen week ineens. En ik ben bij de gelukkigen die gewoon door mag werken, ik word gewoon getest op het werk 😜

Terug
Bovenaan