Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

wij hadden ook ze een collega die extreem lang op toilet zat.
We hebben dan een hele studie georganiseerd met excel grafiekjes en verschillende parameters. Parameters alla, wat is de gemiddelde kaksnelheid, hoe lang duurt het om uw gat af te kuisen met variabelen of ge bonen gegeten had of niet. We kwamen aan 7 meter kak op nen dag uit....
Ik dacht dat de clue ging zijn dat die mens dan één of andere medische problematiek had en gelle allemaal als dikke lullen over kwamen... :unsure:

Collega's die op hun eentje beslissen om geen maatregelen te nemen bij temperatuursverhoging v een van onze bewoners, hoewel onze te nemen maatregelen heel duidelijk zijn.
Als je ze er dan op aanspreekt, krijg je het antwoord 'Het zal wel niets zijn'.
Heel fijn dat gij die beslissing neemt voor de andere bewoners, teamleden en hun familie, ... .
Echt moe word ik daar van.

Zijn er nog updates bij @mac-bc ?

Uiteraard. Deze soap blijft boeiend.

Had ik al gezegd dat ze mijn directe collega begonnen verleiden met loonsopslag? Onze n+1 gaf dezelfde avond na mijn ontslag onmiddellijk 350 euro erbij zonder dat hij ernaar vroeg. Toch wou mijn collega ook nog eens jobinhoudelijk een goed gesprek te voeren. In dat gesprek heeft hij gezegd dat hij het niet zag zitten om de moeilijkere projecten over te nemen. N+1 wou dat een week later toch gewoon door zijn strot rammen door hem iets te laten tekenen die enkel sprak over die opslag zonder meer. Dat heeft mijn collega dus voorlopig afgehouden. Daarop werd onze n+1 teruggefloten door n+2, die stelde nog extra opslag te willen geven en ook te willen luisteren naar zijn verzuchtingen. Enzovoort.

Mijn collega zit in een zetel en kijkt rustig toe naar de verleidingsdansen. Onze wacko n+1 haalde nog andere argumenten uit de kast; namelijk dat hij straks bij de geboorte van zijn dochter mocht genieten van maar liefst 3+12=15 dagen vaderschapsverlof! Heu? Hoor ik jullie denken. Is dat niet wettelijk vastgelegd? Inderdaad, maar onze wacko n+1 blijft doen alsof dat een gunst is van hem en hij blijft doen alsof wij debielen zijn die dat niet doorhebben. :rofl:

Terzijde: Intussen is mijn collega per ongeluk in het bezit gekomen van een mail van een headhunter-bureau die een senior kandidaat voorstelde inclusief volledige CV, loonsverwachting, ... , om dezelfde functie uit te oefenen als dat van ons. Daar is intern niets over gecommuniceerd. Wellicht om mijn functie in te vullen aangezien mijn collega mijn type werk niet wil doen en ze dus op zoek moesten naar een seniorprofiel? Niemand die het weet maar daardoor krijgt het allemaal nog veel meer soap-gehalte.

Het grappige is dat mijn collega hierdoor ook minder remmingen heeft om ook te vertrekken want "ze hebben toch al iemand anders op het oog" die de shit kan opkuisen. Vorige week mocht hij op tweede sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf en nu blijkt dat hij daar ook mag beginnen. Intussen heeft hij daar al mondeling toegezegd. Hehe. Hehehe. (lezen als een vettig lachske)

Intussen is het nog genieten van mijn collega's die hun steun uitspreken voor mijn beslissing en zelfs klanten die hun steun uitspreken. Vandaag nog een klant aan de lijn gehad die letterlijk zei dat ik zijn enige positieve ervaring was aan ons bedrijf en dat hij dus goed begrijpt waarom ik daar wegga. En dat we in de toekomst misschien nog kunnen samenwerken.

Sorry voor de zelf-stoef hier maar zulke dingen doen toch deugd om te horen na wekenlang/maandenlang gebash van uw baas, ook al besef je dat hij er niets van afweet en dat hij ongelijk heeft.

giphy.gif

Terzijde: Intussen is mijn collega per ongeluk in het bezit gekomen van een mail van een headhunter-bureau die een senior kandidaat voorstelde inclusief volledige CV, loonsverwachting, ... , om dezelfde functie uit te oefenen als dat van ons. Daar is intern niets over gecommuniceerd. Wellicht om mijn functie in te vullen aangezien mijn collega mijn type werk niet wil doen en ze dus op zoek moesten naar een seniorprofiel? Niemand die het weet maar daardoor krijgt het allemaal nog veel meer soap-gehalte.
Ik ben nu wel curieus naar welke verloning dat men daar tegenover stelde. Die info is namelijk goud waard, dan zie je ook direct of uw loon huidig loon marktconform is en hoe onderbetaald je was in uw vorige job :p.

Ik ben nu wel curieus naar welke verloning dat men daar tegenover stelde. Die info is namelijk goud waard, dan zie je ook direct of uw loon huidig loon marktconform is en hoe onderbetaald je was in uw vorige job :p.

Dat is inderdaad leuke informatie maar het voorgestelde profiel was nog wel een pak meer senior dan ikzelf hoor. Met meer dan 25 jaar ervaring waarvan 20 jaar semi-relevante en 5 jaar relevante, ook in het buitenland. Het verwachtte loon was € 5500/maand (niet gespecifieerd bruto of netto) of € 800/dag als freelance.

Dat is inderdaad leuke informatie maar het voorgestelde profiel was nog wel een pak meer senior dan ikzelf hoor. Met meer dan 25 jaar ervaring waarvan 20 jaar semi-relevante en 5 jaar relevante, ook in het buitenland. Het verwachtte loon was € 5500/maand (niet gespecifieerd bruto of netto) of € 800/dag als freelance.
Die kandidaat moest eens weten waar die mogelijk zou terechtkomen. Ik vermoed dat uw "wacko" n+1 zich anders zal gedragen in een sollicitatiegesprek tov. op de werkvloer.

En zo zie je maar. Je drijft goede ervaren werkkrachten weg door je slechte houding. En wanneer die vertrekken en je ze wil vervangen door een ervaren profiel, betaal je de hoofdprijs.

Iemand met 25 jaar ervaring zal zich niet zo makkelijk laten doen vanaf het begin dan denk ik. Dus uwe n+1 zal zijn peren ook wel nog zien waarschijnlijk :P

Die kandidaat moest eens weten waar die mogelijk zou terechtkomen. Ik vermoed dat uw "wacko" n+1 zich anders zal gedragen in een sollicitatiegesprek tov. op de werkvloer.

Uiteraard. Dat heeft hij ook tegenover mij gedaan hoor. Op het sollicitatiegesprek:
- "De vrijdagmiddag mag je hier vroeger vertrekken!" (op papier is het inderdaad ook een 38u-week nvdr.)
In realiteit wordt er dan een meeting ingepland op vrijdagmiddag die minstens tot 17u30 duurt, meestal tot +18u en met uitschieters tot 19u.
- "Hier wordt regelmatig een pintje gedronken na het werk, losse sfeer, bla bla".
In realiteit welgeteld 1 keer gebeurd op 2 jaar: op initiatief van een collega die zijn vaderschap aankondigde.
- Nog allerlei andere beloftes gemaakt die hij nooit is nagekomen. En niet éénmalig of per ongeluk want hij heeft deze loze beloftes aan iedereen hier op de werkvloer gemaakt, en stuk voor stuk niet nagekomen.

En zo zie je maar. Je drijft goede ervaren werkkrachten weg door je slechte houding. En wanneer die vertrekken en je ze wil vervangen door een ervaren profiel, betaal je de hoofdprijs.

Inderdaad. Die andere profielen mogen nog een pak meer ervaring hebben, ik betwijfel ten zeerste of ze ook navenant beter/sneller werk zullen afleveren.

Sinds juni 2020 heb ik een andere functie binnen hetzelfde bedrijf. Mijn manager is tevreden van mijn werk en wil me nu meer en meer betrekken in meetings waar eindbeslissingen worden genomen (tof!), maar daardoor zit de laatste tijd mijn agenda tsjokvol met meetings (niet tof!). Ik snap niet hoe mijn manager dat kan, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat al die meetings zo aandachtig volgen, waar ze dan ook nog eens in bijna allemaal een key speaker is. We zitten ook met verschillende tijdzones, dus vaak zijn het heel lange dagen.

De amateuristische beslissingen en investeringen die gedaan worden in mijn bedrijf houdt ge niet voor mogelijk. Voor mijn 'burnout' van twee weken vroegen de managers en directie me ook nog een paar projecten te lanceren maar daar is dus niets van gekomen. Blijkt dat dat in eerste instantie zelfs niet mogelijk was want we hadden niet eens het mandaat noch de gegevens om aan de slag te gaan. Nu weer, onmogelijke dingen vragen want de sales had dat beloofd aan de klant. Om te bleiten en ons bedrijf is top 3 qua size in de sector in België.

Ook een toffe, we zitten met een heel hoog verloop (wel eigen aan de sector) maar ex-collega's hielden elk op een andere manier hun dossiers bij niettegenstaande er al jarenlang een platform bestaat om alle schoon op te slaan en te ordenen. Voor elk dossier moogt ge dus beginnen puzzelen.

Gisteren nog zitten chatten met collega die certificaattroubles had. Heb het met veel gepruts in orde gekregen en al lachende zegt ze "thought I was fired, hahah"

daarnet mail dat ze ontslagen is

:unsure:

Sinds juni 2020 heb ik een andere functie binnen hetzelfde bedrijf. Mijn manager is tevreden van mijn werk en wil me nu meer en meer betrekken in meetings waar eindbeslissingen worden genomen (tof!), maar daardoor zit de laatste tijd mijn agenda tsjokvol met meetings (niet tof!). Ik snap niet hoe mijn manager dat kan, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat al die meetings zo aandachtig volgen, waar ze dan ook nog eens in bijna allemaal een key speaker is. We zitten ook met verschillende tijdzones, dus vaak zijn het heel lange dagen.
Niet dat het bij jou zo is, maar ik weet dat er wel wat top-mensen coke gebruiken om de dag door te komen.

Alle 6 van de 8 man op mijn dienst is actief ander werk aan het zoeken.
Ik zal men cv ook al is van onder het stof halen, want anders valt al het werk toch op de overblijvers.
Nieuwe mensen deftig opleiden duurt doorgaans 'lang'.

Je wordt dat wel gewoon hoor 🤪. Ik zit de meeste dagen van 08h30 tot 17h00 in meetings. Ik probeer 's middags wel een break van 60 min in te lassen (ik zet daar gewoon een vergadering van 1 uur in) maar soms is het gewoon eten tijdens de meetings.
Ik blokkeer af en toe wel een periode van 2 uur zodat ik nog iets kan doen gedurende de dag.

Je wordt dat wel gewoon hoor 🤪. Ik zit de meeste dagen van 08h30 tot 17h00 in meetings. Ik probeer 's middags wel een break van 60 min in te lassen (ik zet daar gewoon een vergadering van 1 uur in) maar soms is het gewoon eten tijdens de meetings.
Ik blokkeer af en toe wel een periode van 2 uur zodat ik nog iets kan doen gedurende de dag.

Hoe krijgen jullie echt werk gedaan? Of is het dat gewoon?

Hoe krijgen jullie echt werk gedaan? Of is het dat gewoon?
Sommige functies doen effectief geen klop meer buiten een ganse dag ideeën spuien in meetings.
Pas op, ik zou het niet willen doen hé. Heb zo een collega die nu met een burnout zit, en die doet niks anders dan meetings van 8:30 - 18:00. Als je daarmee iets wil afspreken moet je een week of 5 op voorhand de agenda beginnen reserveren.

Ik zou dat wel nog zien zitten. Ik ben op mijn best als ik mag nadenken over wat er allemaal zou kunnen en moeten gebeuren en veruit op mijn slechtst als ik er voor moet zorgen dat het ook effectief gebeurt. :tongue:

Terug
Bovenaan