Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hoe krijgen jullie echt werk gedaan? Of is het dat gewoon?
Mijn werk bestaat voor een groot stuk uit het aansturen van mensen. Ik 'werk' tussen 07h30-08h30, tussen de vergaderingen door, na 17h00 werk ik de mails die ik gedurende de dag niet kon afwerken nog even af.
De echt grote brokken analyse en projecten doe ik 's avonds, tegen 20h00 start ik terug tot 23h00 of zo om data-analyses en voorbereidingen te doen van de vergaderingen van de dag nadien. Idee is meestal wel : iedere avond één probleem, als ik vroeger klaar ben zit de dag er dan ook op.

Niet dat het bij jou zo is, maar ik weet dat er wel wat top-mensen coke gebruiken om de dag door te komen.
Ik heb ne kameraad die dat eens vlakaf aan nen anderen gevraagd heeft, of hij iemand kende die dealde want op zijn werk leggen ze gewoon een lijntje terwijl ze aan hun bureau zitten.

Verrast het u dat hij bij 1 van de 'big 4' werkt?

Hoe krijgen jullie echt werk gedaan? Of is het dat gewoon?
Buiten de kantooruren 😜

Ik probeer echt blokken te reserveren in mijn agenda, minstens 3x 4u per week. Er zijn nog altijd mensen die daar doorheen plannen maar doorsnee merk ik toch dat die blokken relatief vrij blijven, en komt er alleen iets doorheen als ik het toelaat.
Het meest irritante is steeds 15-45min tussen calls te hebben, dat is voor mij vaak te weinig om tussendoor diepaand werk gedaan te krijgen. Wat mailtjes wegtikken lukt wel nog.

Ik heb ne kameraad die dat eens vlakaf aan nen anderen gevraagd heeft, of hij iemand kende die dealde want op zijn werk leggen ze gewoon een lijntje terwijl ze aan hun bureau zitten.

Verrast het u dat hij bij 1 van de 'big 4' werkt?
Ja, eigenlijk wel. Bij de big4 werken is nu niet meteen een reden om een lijntje te trekken om je dagen door te komen. Ik relateer dat eerder met de big 3, investment banking, hedge funds, private equity, advocaten, etc.

Ja, eigenlijk wel. Bij de big4 werken is nu niet meteen een reden om een lijntje te trekken om je dagen door te komen. Ik relateer dat eerder met de big 3, investment banking, hedge funds, private equity, advocaten, etc.
Pff, op mijn vorig werk gingen we ook af en toe een jointje roken buiten op de middag en geen haan die daar naar kraaide. Zolang het werk maar niet onder te lijden heeft zie ik er geen probleem in.

Vrijdagvoormiddag werk geaccepteerd dat klaar moet zijn tegen 9 april, wat maar 2 dagen tijd zou kosten. (Ik kreeg ook de documentatie aangeleverd). Eens geaccepteerd blijkt het véél méér werk te zijn (plots is er extra documentatie en ook gewoon extra zaken) en zou het 5 dagen werk kosten. Ik heb echter maar maximaal 3 dagen die ik eraan kan spenderen. De rest was reeds volgeboekt door andere projecten.

Dan een PM die zich afvraagt waarom ik de "belangrijke en dringende" statusmeetings van 2 en 9 april (vrijdagen) heb geweigerd.
1. Ik heb dan verlof, dat staat zo ook in mijn agenda, is die PM blind of zo? :sop:
2. De policy is ook zoveel mogelijk meetings vermijden op vrijdagen, dus ALS ik dagjes verlof neem is het dan ook meestal op ne vrijdag.

Ik heb dan van miserie al vroegtijdig uitgelogd. Het was tijd voor weekend.

De werkdruk ligt daar blijkbaar zo hoog dat het daar niet echt een uitzondering is als je dat doet.

De werkdruk ligt daar blijkbaar zo hoog dat het daar niet echt een uitzondering is als je dat doet.
Dat verbaast me toch enigszins. Wat versta je onder een hoge werkdruk?

Big3 is Bv. zondagavond/maandagmorgen naar de klant. Van maandag tot donderdagavond continu werken. En vrijdag "uitbollen" op kantoor in Brussel van 9-18h. Uiteraard naast hun gewone werk bij de klant, bestaat er continu de kans dat je een mailtje laat op de avond op het einde van de week krijgt waar ze verwachten dat je bv. maandag al een presentatie oplevert. En dit week in week uit. Valt eigenlijk nog goed mee vergeleken met investment banking en consorten.

Dit soort werkdruk bestaat niet in een big4 omgeving. Dit zie je ook terug in het lagere salaris. Daar is het meer gemiddeld van 9-20h en heb je vaak nog je weekends. Mss tijdens oplevering iets meer uren, maar in andere weken kan er gecompenseerd worden. Geen reden dus om een lijntje te trekken.

Pff, op mijn vorig werk gingen we ook af en toe een jointje roken buiten op de middag en geen haan die daar naar kraaide. Zolang het werk maar niet onder te lijden heeft zie ik er geen probleem in.

What the fuck, dat is toch totaal niet plezant om stoned te zijn op uw werk? :tongue:

Een maat van mij kwam onlangs op bezoek op mijn werk en die vroeg (vrij luid helaas) of ik al getript had op mijn werk.
We hebben op visueel vlak een meer dan ideale werkomgeving daarvoor, maar dat is nu toch eens iets dat echt nooit in mij zou opkomen. :crazy:

Ik heb het ook maar van iemand die er werkt he.
Ik ken verschillende mensen die er werken. Het is zeker ook afhankelijk van de afdeling en de periode in het jaar en/of er een project moet opgeleverd worden. Maar over het algemeen durf ik beweren dat de werkdruk in die mate meevalt dat je niet lijntjes moet trekken om je dag door te kunnen komen.

Zat daarstraks een presentatie te volgen via Webex. Er zaten zo'n 40-50 mensen in de call, maar er hadden er maar een paar hun camera aanstaan. Als je bij Webex je camera hebt aanstaan kom je automatisch altijd vooraan in het lijstje te staan.

Nu 1 van die gasten met beeld was niet ingelogd via zijn laptop, maar via mobile of tablet en ik had al snel door dat hij niet door had dat zijn camera aanstond. Die zat daar zo in jogging en veel te klein en spannend wit T-shirtje en hing zo als een patat op zijn stoel (vandaar dat ik redelijk snel doorhad dat hij niet wist dat zijn beeld aanstond)

Hij zat duidelijk in de keuken en stond regelmatig recht. Was blijkbaar een croque aan het maken. Daarna begon hij die zo heel boertig met open mond op te eten (snap dat niet, zelfs als ik alleen eet zou ik niet plots met open mond gaan eten of zo, maar bon).

Het leukste was dat telkens hij rechtstond, hij met zijn kruis vol voor de camera ging staan en zijn "boebel" 3/4 van het scherm innam 🤦‍♀️

Na een half uur of zo stond zijn camera plots uit, veronderstel dat zijn frank toen gevallen is :unsure:

Voor de machinebesturing in de bouw krijgen wij soms GPS ontwerpen door van hoofdaannemers die wij gebruiken op die werf. Ze bestaan dus wij kunnen ze zowel toch gebruiken en niet zelf het warm water heruitvinden. Mijn baas is daar altijd wantrouwig over en zo moet ik telkens terug mailen dat wij hun ontwerp gebruiken maar wel geen verantwoordelijkheid hebben bij eventuele fouten in het ontwerp.
Nu gisteren kreeg ik terug zo'n ontwerp en ik reageerde met. 'Ok, bedankt voor het ontwerp de laatste versie zullen we volgen'. Met mijn baas in cc.

Direct een mail terug van m'n baas met uitroeptekens dat ik ook effectief dat ontwerp moet meesturen om te tonen dat we wel degelijk over dat ontwerp spreken.
Euh dude hij mailt me en 2 minuten later antwoord ik dat we die versie zullen gebruiken. Waarom dat ontwerp nog eens terugmailen dat ik 2 minuten eerder kreeg van hen? 🙄
En zo een hele dag door moet hij voor alles in cc staan en op alles nog eens z'n zegje zeggen.

Voor Batibouw krijgen wij altijd extra loon & verlof voor weekendwerk. Vorig jaar voor 2-3 weekends 300€ netto extra mogen ontvangen.
Doordat het nu digitaal was en we het werk onder enkele collega's hadden verdeeld, hebben we nooit volledige dagen gewerkt. Iedereen werkte zowel 2 zaterdagen als zondagen dagelijks 1/2de van een dag. Dus alles opgeteld werkte iedereen minimaal 2 volledige werkdagen int weekend.

Deze keer 0,0 extra loon/verlof ontvangen en niet eens ne "merci voor de inzet". Na alle overuren die ik al doe voor mijn normale job, nog eens weekendwerk gratis doen..ik denk dat ik stilaan een versnelling lager ga werken..

Voor de machinebesturing in de bouw krijgen wij soms GPS ontwerpen door van hoofdaannemers die wij gebruiken op die werf. Ze bestaan dus wij kunnen ze zowel toch gebruiken en niet zelf het warm water heruitvinden. Mijn baas is daar altijd wantrouwig over en zo moet ik telkens terug mailen dat wij hun ontwerp gebruiken maar wel geen verantwoordelijkheid hebben bij eventuele fouten in het ontwerp.
Nu gisteren kreeg ik terug zo'n ontwerp en ik reageerde met. 'Ok, bedankt voor het ontwerp de laatste versie zullen we volgen'. Met mijn baas in cc.

Direct een mail terug van m'n baas met uitroeptekens dat ik ook effectief dat ontwerp moet meesturen om te tonen dat we wel degelijk over dat ontwerp spreken.
Euh dude hij mailt me en 2 minuten later antwoord ik dat we die versie zullen gebruiken. Waarom dat ontwerp nog eens terugmailen dat ik 2 minuten eerder kreeg van hen? 🙄
En zo een hele dag door moet hij voor alles in cc staan en op alles nog eens z'n zegje zeggen.
Ooit heeft die misschien eens vodden/discussies gehad met ontwerp te volgen?

Ma zoiets zou mij ook echt horendol maken. Ge mailt, die doet zijn zegje en ge moet dat dan letterlijk doorsturen bijna. En voor de rest wordt er waarschijnlijk in het bedrijf altijd van Lean en Agile toestanden gesproken. Kennis van mij werkt ook met zo een overste, als ik dat soms lees wat die binnenkrijgt..

Terug
Bovenaan