Het regent burn-outs.
Ligt heus niet louter aan het feit dat ze geen nee konden zeggen. Bij een deel zal dat idd zo zijn.
Maar er is uiteraard meer aan de hand toch.
Met steevast nee te blijven zeggen, krijg je vroeg of laat ook een reputatie hoor, en blijft het ook niet duren.
Van al die begeerde profielen slagen er maar weinigen in uiteraard om hun machtspositie uit te spelen.
Beroepen liefst in een niet-essentiële sector met kennis die rijpt, in de zin van minder onderhevig zijn aan verandering en het levenslange studeren.
Sowieso niet te veel aan het hoofd, en niet te lichamelijk. Ja zulke beroepen bestaan.
Ook al moet je financieel inleveren, maar op een gegeven moment is de loonafvlakking zo groot dat er geen reden is voor al de extra miserie aan uw hoofd.
(Om bij clichés terecht te komen, bepaalde ambtenaarsfuncties op administratieve diensten :v)
Maar ik zie het overal rondom me.
Ingenieurs&co, die gaan ten onder gaan aan stress.
Mac-bc is mss een uiterst geval, maar er zijn er toch zoveel ondertussen.
Of er waren er die ja zeiden en het verpestten. De druk neemt toe, komt men toch weer bij u.
Uit goedheid doe je het dan maar weer.
Blijven nee zeggen tot alles maar instort? De klant in de problemen laten zitten en blijven nee zeggen?
--
Vers van de pers, passeert net toevallig op linkedIn. Wel een perfect voorbeeld.
A common feeling they described is burnout from immense pressure, long hours and mandates that are constantly changing.
...an AI team member said the burnout is the result of competitive pressure, shorter timelines and a lack of resources, particularly budget and headcount.
Moeten die dan gewoon maar allemaal "nee" zeggen?
Uiteraard is het niet zo eenvoudig...
Ik wil ze dat zien volhouden tot hun pensioen...not.
Hoge druk en alles verandert maar elke 5 voet.
Is gewoon eigen aan die sector.