ThekillingGoku
Well-known member
Gohja, ikzelf hecht er toch ook wel hoge waarde aan. Maar natuurlijk, als ik even veel 'extra' zou krijgen in m'n zakken dat ik in principe die zelfste wagen particulier kan kopen/afbetalen (netto dus, niet noodzakelijk splinternieuw af fabriek) dan heb ik uiteraard liever die centen.Mac en de waarde van een firma wagen?
Daar zijn al pagina's/boeken over geschreven
Niet alleen zou ik dan niet verplicht in een EV terecht komen, de wagen wordt dan ook nog eens effectief van mij ipv dat ik er enkel wat vruchtgebruik van heb.
Elke 4/5 jaar een nieuwe is al leutig en wel, maar dat komt dus ook telkens met een heel gedoe (met als recentste gedoe dus heel dat EV gezever). Maar ik zou geen enkel probleem hebben om pakweg 10j met m'n huidige wagen rond te toeren hoor.
Idealiter zou dat opgelost worden door het huisvestingsluik van mobi-budget. Maar zoals al eerder aangehaald, da's enkel een optie als je nog veel schulden hebt, dus pakt ni voor mij.
Basically, geen wagen op nieuwe job? Show me the money!
Afhankelijk daarvan maak je dan de overweging lijkt mij.
Kantlijn weliswaar -> Indien je voor 't werk constant 1000en kilometers moet trekken zou ik ni zo content zijn met mobi-budget. Ja, je koopt uw eigen wagen, maar je bent em dan in feite op uw eigen kosten aan het 'oprijden' aan de lopenden band voor de WG. Alsook is uwe 'naft' dan voor uzelf, dus dan haal je er nooit voordeel uit lijkt mij.


Hadden ze maar geluisterd om niks te veranderen. Maar nee, doorduwen, wsch ergens tegen de lamp lopen en nu 'open de floodgates' om te compenseren. Vreemde besparing. Oh zo onvoorspelbaar. Na 9 mnd iedereen afpissen en het willen afschaffen van auto's is de conclusie...
)