Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Er is hier een collega die bijna altijd te laat begint smorgens, maar die blijft dan ook wat langer. Fine by me!
Als ik de keuze heb tussen

- lemand die 7 uur per dag werkt en 1 uurtje chronisch te weinig werkt (stiekem maar dit valt wel op na een tijdje) maar die 7 uur echt bezig is en goed overeenkomt met het team.
- Iemand die om de "baas" te pleasen altijd 2 uurtjes chronisch extra werkt (10 uur aldus) maar in praktijk maar 50% nuttig besteed van de tijd en altijd ruzie stookt met het team.

Wie heeft mijn voorkeur?

Gegarandeerd die eerste collega.
 
Laatst bewerkt:
Hoe werkt dat dan? Uw PM bij klant 2 stelt toch gewoon een vraag voor meer van uw tijd aan uw N+1. Die is toch vrij om ja of nee te zeggen en bepaalt uiteindelijk toch waar jij welke dag heen gaat?
Hoe kan die daarvoor kwaad worden op u?

Die twee middelvingers zou ik toch ook wel gerapporteerd hebben aan HR. Dat is geen normale manier van met elkaar omgaan, laat staan in een professionele context.
Ik denk dat PM bij klant 2 het aan PM van klant 1 en de salespersoon gevraagd had en die zeiden dat het oke was en ze de klant op de hoogte gingen brengen.
Ik had wel bij de personen die kwaad zijn op mij aangegeven dat ik daar wou stoppen en dat ik daar mijn tijd zat te verdoen.

Agreed. 'k Zou er ook niet te diep meer op willen ingaan als ik effectief al elders getekend had.
Ja, je laat zo in principe wat op uw kap zitten, gratis & voor niets. Maar anderzijds denk je dan ook gewoon bij jezelf van 'wacht maar, ge zult mij niet moeten buiten gooien, binnen dit een 2mnd krijg je zelf mijnen brief op uw buro'.

't Stomme is natuurlijk dat je daar nog >3mnd moet blijven doen alsof er niets aan de hand is natuurlijk.
Maar 'k versta zeker het punt dat ge die 3mnd zo veel mogelijk 'onder de radar' wilt uitdoen.

Je wint er momenteel effectief de ballen mee dat je in discussie gaat, hoe respectvol je die discussie ook start.
Het goede aan consultancy is wel dat ik bij een klant zit en die personen eigenlijk niet zie en niet hoor.

Tegenover een middelvingeropstekende en vuurspuwende Bucky Laplace heb ik nog niet gestaan, maar ik denk dat ik in zo'n situatie ook te flabbergasted zou zijn om een epische reactie te geven. Ik werk in een zeer groot bedrijf maar zo'n type ben ik hier nog niet tegengekomen.
Ik had zo eens opslag gevraagd omdat ik vond dat mijn loon niet marktconform was en toen zei die "Mensen liegen over 2 dingen, neuken en centen. Iedereen neukt ganse dagen en ze hebben keiveel geld. Dat moet ge onthouden".

:unsure:
 
Ik had zo eens opslag gevraagd omdat ik vond dat mijn loon niet marktconform was en toen zei die "Mensen liegen over 2 dingen, neuken en centen. Iedereen neukt ganse dagen en ze hebben keiveel geld. Dat moet ge onthouden".
Ah het volk uit mijn gym werkt bij jou in de HR?

Ervaring met die mensen leert me dat je altijd kan zeggen "amai schoon hemd, hebben ze dat ook voor venten?"
 
Ik zou denk ik gewoon in de lach schieten en naar buiten wandelen, om dan recht naar huis te gaan.
"Als u niet op een degelijke manier kan praten, is het gesprek voor mij afgesloten. We kunnen verder spreken eens u afgekoeld bent."

Maar aan de andere kant weet ik niet of ik de ballen ervoor zou hebben. Gelukkig is dat helemaal niet van toepassing waar ik nu zit...
 
Ik zou denk ik gewoon in de lach schieten en naar buiten wandelen, om dan recht naar huis te gaan.
"Als u niet op een degelijke manier kan praten, is het gesprek voor mij afgesloten. We kunnen verder spreken eens u afgekoeld bent."

Maar aan de andere kant weet ik niet of ik de ballen ervoor zou hebben. Gelukkig is dat helemaal niet van toepassing waar ik nu zit...
"Waar hangt die camera, jongens?"
 
Ik had zo eens opslag gevraagd omdat ik vond dat mijn loon niet marktconform was en toen zei die "Mensen liegen over 2 dingen, neuken en centen. Iedereen neukt ganse dagen en ze hebben keiveel geld. Dat moet ge onthouden".

:unsure:

Ik heb ooit eens geantwoord op mijn baas die tegen mij uitvloog. "Als ik wil uitgekakt worden, kan ik bij mijn kinderen van 2y gaan zitten omdat ik het foute kleur van potlood gegeven heb". Nadien nooit meer gebeurd. :laugh:

En tegen mijn vorige baas iets van "Als je voor zulke dingen kwaad wil worden tegen me en als een klein kind wil behandelen, zou je me best iets minder betalen". Nadien ook nooit meer gebeurd. We zijn goeie buddies geworden nadien, jaren lang. Maar je moet ze soms kort houden e die managers en niet over je laten lopen.
 
Nieuwe job als manager. Vandaag een map gevonden op sharepoint voor de managers getiteld ‘HR’, met daarin onder andere de map van de vorige manager X. Daarnaast de map van manager Y, Z,…

Ik dacht daar wat terug te kunnen vinden over mijn FTE in de trent van hun evaluaties.

Bleek dit vorige manager X zijn eigen map met eigen HR related stuff te zijn na openklikken van een bestand. Geen idee of dit gelogd wordt. Heb de map gesloten.

Maar raar dat een bedrijf dit zomaar te grabbel gooit. Ook geen idee of ik dit dien te melden aan mijn leidinggevende.
 
Laatst bewerkt:
50 plussers die anno 2024 toch nog zo onbeholpen zijn met betrekking tot alles wat digitaal is.

Gisteren een meeting waar aan een collega gevraagd werd om even een toepassing op haar laptop open te zetten en te projecteren op groot scherm.

Ik krijg er echt de stuipen van.
Helaba 54 plus hier, en bibieke ga goed onderweg via den digitale snelweg.:eviltongue:
 
Hier had mac-bc toch al aangegeven aan zijn leidinggevende dat hij niet de achtergrond heeft om die discussies aan te gaan met een advocaat. Toch weer slecht management dat ze hem dat dan niet uit handen nemen of hem daar in ondersteunen. Ja, mac kan blijven klagen en escaleren bij management, maar als die daar niets mee doen, kom je daar ook nergens mee. Die steken precies gewoon hun kop in het zand zodat het niet hun probleem moet worden. Daar heb ik ook ervaring mee.

De reactie is hier imo te vaak dat mac het beter moet aanpakken, terwijl het duidelijk is dat hij niet de ondersteuning krijgt om hem toe te staan het beter aan te pakken. En daarmee wil ik niet de hele discussie herstarten dat hij daar weg moet.
Als mijn manager me vraagt om een open hart operatie uit te voeren, zeg ik dat ik dat niet doe. En ik ga zonder bijstand van een jurist ook niet met advocaten discussiëren.
 
Als mijn manager me vraagt om een open hart operatie uit te voeren, zeg ik dat ik dat niet doe. En ik ga zonder bijstand van een jurist ook niet met advocaten discussiëren.
Idem, dat heeft geen zin. Laat die advocaten maar discussiëren met andere advocaten terwijl ze mij gerust laten.
 
Als mijn manager me vraagt om een open hart operatie uit te voeren, zeg ik dat ik dat niet doe. En ik ga zonder bijstand van een jurist ook niet met advocaten discussiëren.
Ik: "is dit een correct mes?"

"Robert Herder"
Dus ge hebt echt gewoon 2 middelvingers gekregen in uw gezicht van een manager??? En jij laat dat gewoon passeren? Zelfs geen melding aan HR?

...
Die van HR: middelvingers achter zijn rug.

(Die staan ook machteloos wsl. En hangen mss zelf dan.)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat wel gek dat mensen dat gewoon ondergaan als een overste of manager staat te schreeuwen. Ik heb dat nu 2 keer voor gehad in mijn carrière en dat heeft 2 keer niet lang geduurd.

Eerste keer was ik nog maar 26 of 27 werkte in een lokaal bankkantoor met zeer slechte leidinggevende. Die kwam op een bepaald moment mijn bureau al schreeuwend binnen. Heb daar op geantwoord: "Ik wil dat je nu buiten gaat of ik ga buiten en ben hier definitief weg.” Die is buiten gegaan en heeft dat nooit meer gedaan.

Andere was ik al wat ouder en was telefonisch. Heel het landschapsbureau kon meeluisteren, zo luid roepen. Eerste seconde stilte heb ik genomen en gezegd: "Ik ga dit gesprek nu afronden. Spijtig dat dat om deze manier moet. Ik wil dit gesprek gerust later hernemen als dat op een normale en beschaafde manier kan.” Nooit nog iets van gehoord.

Kritiek mag gerust en hoort er ook gewoon bij, maar op een normale manier. Als ze iemand willen uitschijten, moeten ze maar een ander zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat wel gek dat mensen dat gewoon ondergaan als een overste of manager staat te schreeuwen.

Mja dat vereist een gevoel van zekerheid in uw eigen kunnen. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ben er zeker van dat ik dat a) gewoon zou ondergaan en b) er vanuit zou gaan dat ze gelijk hebben.
 
Combinatie van het feit dat ik al elders getekend heb en de verrassing van twee mensen die zo tegelijk doen tegen mij I guess. Ik had het ook totaal niet zien aankomen.

Ik ben iig al een tijdje gewoon op mijn tanden aan het bijten omdat ik toch bijna weg ben.
 
Wa voor weird ass figuur is dat eigenlijk?
Ik kan mij die eigenlijk wel inbeelden. Zo nen platten met een blauwe polo en vettig achteruitgekamd haar die via via binnen geraakt is, wat "macht" heeft gekregen en denkt dat zijn cafepraat doorgetrokken moet worden naar de werkvloer. Het lijkt West-Vlaanderen wel.
 
Combinatie van het feit dat ik al elders getekend heb en de verrassing van twee mensen die zo tegelijk doen tegen mij I guess. Ik had het ook totaal niet zien aankomen.
Ik heb het ook eens gehad. Op de moment zelf ben je "flabbergasted" het is idd pas erna dat het binnen sijpelt...

De dag erna heb ik een klacht ingediend bij het Europese platform voor onethische zaken. Maar dan zie je toch het ware gelaat van de firma. Geld is het enige dat telt en dat platform is hetzelfde als greenwashing. Bestaat enkel voor de show.

De manager in kwestie heeft zich wel persoonlijk verontschuldigt en het was eenmalig. Dusja voor mij was de kous af.a
 
Mja dat vereist een gevoel van zekerheid in uw eigen kunnen. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik ben er zeker van dat ik dat a) gewoon zou ondergaan en b) er vanuit zou gaan dat ze gelijk hebben.
Mogen zij nog 1000 keer gelijk hebben. Dat is geen reden om onbeleefd en verbaal agressief te worden. Ik wil ook gerust luisteren, als ze dat op een professionele en correcte manier vertellen. Maar ik heb nog nergens genoeg verdiend om ook pispaal in mijn functieomschrijving te laten opnemen.
 
Mogen zij nog 1000 keer gelijk hebben. Dat is geen reden om onbeleefd en verbaal agressief te worden. Ik wil ook gerust luisteren, als ze dat op een professionele en correcte manier vertellen. Maar ik heb nog nergens genoeg verdiend om ook pispaal in mijn functieomschrijving te laten opnemen.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik reageer gewoon op het "ik vind dat gek" stuk. Ik kan dat best begrijpen.
 
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik reageer gewoon op het "ik vind dat gek" stuk. Ik kan dat best begrijpen.
Gohja, ik verschiet daar vooral van dat er blijkbaar toch veel mensen zijn die zo over zich heen laten lopen. En da’s wel jammer, want er zijn weinig tot geen goede redenen voor zo’n gedrag. Dus niemand zou dat hoeven te pikken.
 
Terug
Bovenaan