Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Toetsenbord functioneert niet meer. Dus heb het toetsenbord genomen van iemand die thuiswerkt. Aan mijn baas gevraagd om een nieuw toetsenbord te bestellen, en er direct misschien 5 te bestellen zodat we dan wat reserve hebben.
'Ghoh, moeten we er nu echt 5 bestellen? Dan ligt dat hier in de kast. Zal anders eentje bestellen'.

Leuk dat we economisch proberen zijn met kantoormateriaal maar vorig boekjaar hebben we veel meer dan een miljoen euro winst gemaakt. Per werknemer.
 
Ons nieuwe SAP systeem dat er hier wordt doorgeduwd door een consultantenteam. 101 meetings per week, waarbij den helft van de tijd de dingen nog niet werken omdat ze nog aan het 'developpen' zijn of omdat ze helemaal geen verstand hebben van de boekhoudmaterie.

Go live in oktober voor de eerste cluster (kleinere entiteiten) en we staan nog nergens.
Dat belooft voor de meer complexere entiteiten binnen de groep.
 
Uitleggen? Nee. Maar alleszins is 't veel handiger dan in den donker uw broek vol proppen met papier & het licht gaan aansteken met 'strategisch geplaatst papier' zoals je zelf aangeeft. Dat lijkt mij wat men hier wil aangeven.

Je steekt die flashlight in gang, legt dat ding op het vuilbakje in het hokje of zoiets (of zelfs gewoon op de grond) met licht naar boven & je hebt méér dan voldoende licht om heel 't kot licht te geven.
En dan beleeft iemand zijn "wtf van de dag moment" als die een kotteke open trekt, en iemand in den donkere ziet zitten, met een spotlight op de grond omhoog gepositioneerd om zijn ballen te belichten, die ook een bruin velleke papier probeert te inspecteren.
 
Zoek het toch zo ver niet. Het is gewoon de verengelsing. Met een beperkte win-win als bedrijf dat je sommige mensen op die manier harder kunt doen werken voor hetzelfde loon door de pluim van dat titeltje. Zeker toen den Jos vroeger ging zeggen van ik ben manager had dat nog een bepaald chachet. Tegenwoordig kijken veel mensen daar al meer door en is het loon dat je krijgt belangrijker dan het titeltje dat je voert.

De realiteit is echter dat men dat vroeger gewoon klantenbeheerder, relatiebeheerder, projectbeheerder of zelfs werfleider zouden noemen. Niet meer, niet minder.

Uiteraard is het de verengelsing. Maar dat is ook nogal nodig als je met een internationaal team zit.

In mijn team zitten er momenteel: 1 Griek, 1 Singaporees, 1 Servier, 1 Turk, 2 Indiers, 1 Fransoos, 2 full time remote ik weet niet waar en ik weet niet van waar ze zijn, 7 outsourced mannetjes in Indie, 7 Belgen. De manager on site is een Amerikaan. Onze QA on site is een Tunesier. En het hoger management zit in US. De voertaal is Engels uiteraard. Dan moet je niet afkomen met 'projectverantwoordelijke'.
 
Ons nieuwe SAP systeem dat er hier wordt doorgeduwd door een consultantenteam. 101 meetings per week, waarbij den helft van de tijd de dingen nog niet werken omdat ze nog aan het 'developpen' zijn of omdat ze helemaal geen verstand hebben van de boekhoudmaterie.

Go live in oktober voor de eerste cluster (kleinere entiteiten) en we staan nog nergens.
Dat belooft voor de meer complexere entiteiten binnen de groep.
Ik snap niet waarom SAP zo populair is, ik vind dit allesbehalve gebruiksvriendelijk of intuïtief, maar waarschijnlijk ligt dat aan de implementie bij ons.
 
Ik snap niet waarom SAP zo populair is, ik vind dit allesbehalve gebruiksvriendelijk of intuïtief, maar waarschijnlijk ligt dat aan de implementie bij ons.
De nieuwe SAP is een cloudversie. Moet in principe gebruiksvriendelijker zijn ..
Onze licentie verliep van het oude systeem en dus geen support meer.
 
De nieuwe SAP is een cloudversie. Moet in principe gebruiksvriendelijker zijn ..
Onze licentie verliep van het oude systeem en dus geen support meer.
Goh, ik hoor de mensen toch ook enkel maar klagen over SAP.

Maar natuurlijk, as with all things in life ... 't zijn vooral de negatieve zaken die je te horen krijgt eh.
Als 't goe gaat hoor je niemand ni & als 't kapot is of 't steekt tegen klaagt iedereen maar om te liever.
 
Eeeeen, nieuwe saneringsronde incoming. "This will save XXX M, 1/3 will be re-invested in the business".

LOL. Cutten om EPS op te krikken.
 
Zitten ze al in de spieren of nog altijd in het vet ?
Of is er enkel nog bot aanwezig.

Denk dat ze ondertussen al knieschijven verkocht hebben. Althans in onze divisie. Wij zijn twitter gewijs al gedecimeerd van 200 naar 30 of zo. Ze hebben juist 2 rondjes gedaan in Belgie. De vorige is nog geen 6mnd geleden afgerond. Zou denken dat we deze keer de dans ontspringen.

Affected employees are notified XX/XX/XXXX. Binnen paar dagen...

FYI, dit kwartaal een magere 28% marge - dringend nood aan een nieuwe sanering.
 
Denk dat ze ondertussen al knieschijven verkocht hebben. Althans in onze divisie. Wij zijn twitter gewijs al gedecimeerd van 200 naar 30 of zo. Ze hebben juist 2 rondjes gedaan in Belgie. De vorige is nog geen 6mnd geleden afgerond. Zou denken dat we deze keer de dans ontspringen.

Affected employees are notified XX/XX/XXXX. Binnen paar dagen...

FYI, dit kwartaal een magere 28% marge - dringend nood aan een nieuwe sanering.
Misschien het Mickey Mouse management? En de rest van de managers waardoor jij gekatapulteerd wordt als het nieuwe Mickey Mouse management ;p.
 
Iemand is compleet loco aan het gaan bij ons en zichzelf in de voet aan het schieten

Weken terug krijgen we te horen dat er verschuivingen zullen gebeuren
N+2: ik ga me niet moeien
N+1: Liefst dat jullie er onderling uitkomen en iedereen tevreden is

Klein uurtje samen zitten met de collega's. Puzzel ligt, iedereen tevreden jeuj
Meeting met het team en N+1 en N+2. Plan voorleggen
N+1: top, voor mij ok
N+2: goed. Goed gewerkt

Opeens out of the blue telefoon van N+1: "ik moet bellen van N+2 ivm de plannen, tis nie oké"
Euhm dude gisteren is er goedkeuring gegeven met +-15 getuigen bij

Nuja mss iets gemist dus ik vraag: "Welke objectieve argumenten worden er aangehaald voor een niet oké"
- geen, ze is gewoon niet akkoord, het is niet haar zin"

LOLOL

Zet dat maar op mail naar de directie op die manier. Dan wil ik een gesprek 😂😂 machtsbeluste kleuter
 
vandaag een meet in rotterdam, waarbij de boodschap is dat we de volgende release deadline willen halen.
meer specifiek, geen tijd meer verspillen.

ik droogweg, 'reis ik voor zo een boodschap 5u op een dag?'

soit, meteen gezegd dat ze mij niet meer in Rotterdam terugzien tot ze dat beseffen.
 
Terug
Bovenaan