Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wat lezen we hier:
-Voetbal boven een crisis op school.
-Niet willen meeten tijdens uw lunch/ontbijt.
-Een gigantisch project afslaan.

Alé, wat is dat nu?
Straks ook nog de hele dag op P&A willen hangen zekers?

Alles voor het vaderland. Of dat België is, of Vlaanderen, mag je zelf kiezen.
Ik dacht bijna dat het ambtenaren waren. :p
 
Wat lezen we hier:
-Voetbal boven een crisis op school.
-Niet willen meeten tijdens uw lunch/ontbijt.
-Een gigantisch project afslaan.

Alé, wat is dat nu?
Straks ook nog de hele dag op P&A willen hangen zekers?

Alles voor het vaderland. Of dat België is, of Vlaanderen, mag je zelf kiezen.
Ik was aan het denken om consultant bij overheidsbedrijven te worden?🙊😂
 
Wij hebben ook bijna iedere week wel een lunch&learn, maar ze kijken totaal niet naar wie die volgt. Ze worden ook altijd opgenomen. Soms vind ik dat wel handig als het een presentatie is van een ander deel van de business, daar heb ik wel al eens iets van opgestoken dat wij ook voor een product konden gebruiken. Maar ik kijk als het mij al interesseert bijna altijd gewoon achteraf de recording.
 
tis hier de verkeerde richting aan het uitgaan.
project management heeft een aantal deadlines gezet, natte vinger werk.
nu vrijdag een release en volgende week een gebruikersdemo.
dagelijks gebeld worden, 3u overleggen over hoe en wat terwijl de release nog moet afgewerkt worden.
nog 3 stories af te werken.

trekt er ene ergens aan een alarmbel: huidige acceptatie omgeving loopt niet soepel.
vlammen er ergens 20 mails met 'SPOED' als prefix door.
niet met mij.
ik neem gewoon elke middag verlof, gsm af en werk in de avond mijn features af.
ze begrijpen soms niet dat alarmeren mensen niet efficiënter maakt, integendeel.
 
Euh, veel meer dan een “wie denk je wel dat je bent” gevoel kan ik hier niet opbrengen?

Er zijn straight loans/overbruggingskredieten etc. Openbare aanbesteding is zekerheid van betaling. Banken gooien geld naar ondernemers om zoiets te financieren.

Doe je job, je bent bediende, niet de beslissingsmaker/zaakvoerder. Wat een absurde fout is dit zeg. Voor zoiets mogen je ze op staande voet ontslaan. Je kost het bedrijf uit persoonlijke drijfveer (ik wil mijn loon), hier potentieel tienduizenden euro’s aan omzet. Echte schande.

Ik snap niet waarom @TRUMP niet gewoon indient maar met een belachelijk hoge prijs. Soms haal je dan zo nog stoemelings projecten binnen bij een openbare aanbesteding omdat er bv. weinig inschrijvers zijn, of de anderen worden geweerd of niet geldig hebben ingediend wegens één of ander onnozel administratief foutje ofzo.
 
Telkens als ik denk dat ik goed ben aan het bijbenen met wat er allemaal moet gebeuren, landt er een nieuwe berg op mijn bureau. Ook mensen die de hele tijd terug komen op dingen die al maanden geleden tot in den treurnis besproken zijn. Ik snap dat inzichten kunnen veranderen, en de oplossing voor een probleem dus ook, maar dat is hier niet het geval.
 
anyhow, toffe collega's soms.

448164425_986936309818233_1648801377375225309_n.jpg
 
Grappig wel om te lezen dat er zo gekakt wordt op de inefficiënte overheid (overal hé, niet specifiek BG) en het in de privé vaak nog veel erger is. Niet dat dat mij verbaast.
 
Grappig wel om te lezen dat er zo gekakt wordt op de inefficiënte overheid (overal hé, niet specifiek BG) en het in de privé vaak nog veel erger is. Niet dat dat mij verbaast.
Mensen kakken gewoon graag. Zelfs als je in een perfecte werkomgeving zou zitten zal een deel iets vinden om over te neuten.
 
Grappig wel om te lezen dat er zo gekakt wordt op de inefficiënte overheid (overal hé, niet specifiek BG) en het in de privé vaak nog veel erger is. Niet dat dat mij verbaast.

Vaak nog veel erger in de privé lijkt me ook wel een overstatement.

Maar het plaatje is inderdaad bijlange niet zo zwart-wit dat het altijd inefficiënt loopt bij de overheid of altijd efficiënt in de privé. Verrassend veel bedrijven overleven nog altijd ondanks bakken inefficiëntie.
 
Ik doe dat altijd pas als ik op het werk aankomt. Daar betaald voor worden geeft me een gevoel van macht.
Als ik het even kort uitreken: 2x 10 minuten kaktijd (inclusief verplaatsing van en naar de werkplek alsook handenwassen meegerekend) (20 minuten) op 7u en 30 minuten betekent dat ongeveer 4,44..% van de tijd. Mijn echtgenote en ik verdienen ongeveer evenveel, dus 2,22...% van ons gezamenlijk inkomen. Ons huis is ongeveer 150m² groot, dus dat maakt dat ongeveer 3,3333... m² van ons huis. Ik kan dus later tegen mijn kinderen zeggen dat 3,333.. m² van ons huis verdiend is door papa's kakkunsten. :coolbrows: Misschien ga ik het zelf de ruimte afbakenen, zoals in een museum.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het even kort uitreken: 2x 10 minuten kaktijd (inclusief verplaatsing van en naar de werkplek alsook handenwassen meegerekend) (20 minuten) op 7u en 30 minuten betekent dat ongeveer 0,0444..% van de tijd. Mijn echtgenote en ik verdienen ongeveer evenveel, dus 0,0222...% van ons gezamenlijk inkomen. Ons huis is ongeveer 150m² groot, dus dat maakt dat ongeveer 3,3333... m² van ons huis. Ik kan dus later tegen mijn kinderen zeggen dat 3,333.. m² van ons huis verdiend is door papa's kakkunsten. :coolbrows: Misschien ga ik het zelf de ruimte afbakenen, zoals in een museum.
4,44% van de tijd bedoel je ..
 
Grappig wel om te lezen dat er zo gekakt wordt op de inefficiënte overheid (overal hé, niet specifiek BG) en het in de privé vaak nog veel erger is. Niet dat dat mij verbaast.
Verschil zijnde natuurlijk dat de overheid gefinancierd wordt door "het volk" en de privé... Niet.
 
Verschil zijnde natuurlijk dat de overheid gefinancierd wordt door "het volk" en de privé... Niet.
"Het volk" betaalt evengoed zijn facturen aan de privé. (voor een soms belabberde service, zie de diverse ergernissentopics hier) Iedereen is met iemands geld betaald.
 
Terug
Bovenaan