Je zit blijkbaar ver boven prognose en het project is nog steeds niet af. Je meldt pas dat je boven prognose zal gaan op het moment dat het al te laat is. Ondertussen is het project blijkbaar nog steeds niet af? Dat klinkt zeer perfect.
Ik heb achtereenvolgens mijn n+1, mijn n+2 en onze CDO gewaarschuwd om ons niet te laten meezuigen in hun oneindige spelletjes heen en weer. Dat we daar alleen maar bij te verliezen hebben, zowel qua vooropgesteld budget als qua op een dienblaadje munitie aanleveren aan advocaten waartussen ze uren kunnen grasduinen naar inconsistenties. En wij maar vrolijk meedoen in hun spelletjes.
Was altijd van: "Ah ja, mac-bc! Goed punt! We gaan dit zeker meenemen!". En vervolgens werd er niets mee gedaan. "Prioriteit op dit project! Prioriteit!".
Heb dit recent dan maar nog eens op mail gezet.
Ze willen nog altijd niet luisteren. Ok, dan.
Het lijkt me heel erg logisch dat die advocaten de consistentie in jullie analyses en rapporten proberen te verifiëren omdat ze niet willen dat wat krom is rechtgepraat wordt terwijl zij de rekening betalen. Als je dit allemaal zo persoonlijk neemt, weet ik niet of je op je plaats zit.
Ik neem dat niet persoonlijk. Het is gewoon een irritant kloteproject dat mijn strot uitkomt langs alle kanten. Dat is alles.
Hoe zit het met je opslag trouwens?
Ze hebben nog 8 werkdagen om mij hierover in te lichten.
Er zal alleszins budget genoeg vrijkomen want nadat we afgelopen vrijdag nog afscheid hebben genomen van een vertrekkend teamlid, werd er vandaag alweer een nieuw vertrek aangekondigd. Weer een ancien. Ik werk er 3 jaar en ik ben momenteel diegene met de meeste anciënniteit, zowel binnen het bedrijf opgebouwd als buiten het bedrijf.
Enfin, correctie, "de meeste anciënniteit" van diegenen die nog effectief aan het werk zijn en niet in burnout thuis zitten.
Juist is juist.Ons team is intussen gedecimeerd.
Allemaal zien aankomen. Allemaal gemeld aan mijn baas. Dat hij moet oppassen. Dat vertrekkende mensen een golf van andere vertrekkende mensen kunnen veroorzaken. Enzovoort. Het is al de derde keer dat ik dit tegenkom.
Maar er wordt niets gedaan, buiten de druk nog verder opvoeren. De herverdeling van projecten neemt lachwekkende proporties aan. De hete aardappelen vliegen in het rond. Groepssfeer onder vriespunt.
Ik voorspel het nogmaals: onze teamleader vertrekt ook binnenkort. Deze shit zal hij niet blijven opkuisen voor een loon lager dan dat van mezelf.
En ondertussen zit ik zodanig achter qua werk, loopt mijn mailbox zodanig vol, ... dat ik enkel nog brandjes kan blussen. De klant die het luidste roept momenteel, die probeer ik ertussen te nemen. Sommige aannemers sturen mij tegenwoordig standaard mails met: "Als je niet voor datum x antwoord geeft, dan gaan wij uit van uw akkoord".
Ik schaam mij er al lang niet meer voor. Het is onmenselijk.
Mijn collega's maken fouten van +honderdduizend euro omdat ze het te druk hebben. Mijn baas is dus al lang blij dat ik niet dergelijke fouten maak.
Tot overmaat van ramp zit mijn vrouw voor een week in het buitenland voor haar werk en blijf ik alleen thuis met 2 kinderen waarvan de ene nog eens ziek geworden is en 's nachts niet wil slapen. Ik heb misschien 5 uur geslapen sinds zondag.
Laatst bewerkt: