gumball4000
Well-known member
Heb "heel mijn leven" (+-10jr) in de bouw gewerkt. Gaande van bouwmaterialen tot SOD en projectontwikkeling.![]()
Gentse bouwgroep vraagt faillissement van Waalse dochterfirma: slechte werkcultuur en machtsgreep van vakbonden deden bedrijf de das om - PAL
De Gentse bouwgroep Bostoen vraagt het faillissement van haar Waalse dochterfirma Jumatt. Ondanks het grote potentieel kreeg Bostoen de hopal.be
Iets wat ik dagelijks ook zie. De vakbonden die er alles aan doen om jobs verloren te laten gaan ipv hun maatschappelijke rol deftig te spelen.
Schrijnend te zien hoe weinig inzicht sommige bedrijfsleiders daar hebben.
Ze verwachtten allen betere cijfers dan 2022 (toen een piekjaar). Komaan, effe realistisch zijn. De bouw zit in een diepe crisis.
Vorig jaar bij een luxe projectontwikkelaar gewerkt. Prognose begin januari voor 2024. Letterlijke woorden "ik wil 60% meer omzet met dezelfde portefeuille aan vastgoed"
Iedereen vond het waanzin (achter de rug vd baas welliswaar). Tijdens die meeting zei niemand iets. Die CEO dan tegen mij op een arrogante manier "hebdet begrepen Gumball?"
Ik "ja.."
Hij "neeenee, het is 'ja ik heb het begrepen X'"
En zo ging hij al de mensen af die dat zinnetje moesten zeggen.
Ben daar vertrokken door de rotte mentaliteit. Intussen nog contact met een directe collega van toen die wat in paniek is. Sinds ik er vertrokken ben is de verkoop in mekaar gezakt (ik zal het niet op mij zetten..maar het is wel een leuke toevalligheid ha
).Ben benieuwd naar de sfeer daar op dit moment. In een dalende markt +60% omzet verwachten haha. Waanzin..

Saved our ass!