Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je betaalt jaarlijks 10% van de aankoopprijs aan onderhoudscontract en je moet bij een technisch probleem nog altijd een ticketje aanmaken bij een telefonist om verwezen te worden naar een service engineer die eigenlijk de naam engineer niet waard is, want zonder procedure zijn die compleet hulpeloos.

Dat zijn bovendien allemaal zaken die je wel in een tender kan zetten maar niet kan afdwingen. Het is niet enkel om vriendjespolitiek of smeergeld dat bepaalde leveranciers een sterke voorkeur genieten...

Ons UX team is zo slecht. Nooit de moeite nemen om te begrijpen hoe de eindgebruiker onze applicaties gebruikt. Moeite die ik wel neem. Dan moet ik zelf met creatieve oplossingen afkomen die meteen worden afgeschoten als "te complex, users gaan niet mee zijn." Als ik dan om een tegenvoorstel vraag, kunnen ze letterlijk NIETS bedenken. Mensen die alleen in problemen en niet in oplossingen kunnen denken.

Ik heb intussen geleerd om toch mijn voorstel vrijblijvend voor te leggen aan een aantal users. Die zijn dus wel altijd meteen mee. :rolleyes:

Ik hoor dezelfde ergernissen bij ons data science team. Die hebben dan innovatieve ideeën die ze niet uitgewerkt krijgen in de UI omdat UX iedere visualisatie die geen poepsimpele tabel is te complex vindt.
Misschien toch eens aankaarten bij je manager, desnoods samen met een key-user?

Misschien toch eens aankaarten bij je manager, desnoods samen met een key-user?
Al echt 10x gedaan dit jaar alleen al. Van wat ik verneem staat 1 persoon in dat team al lang op heel dun ijs. Het is niet mooi, maar ik laat nu ook geen kans onbenut om zijn slecht werk te escaleren.

Ik snap niet wat er bij ons nodig is om ontslagen te worden. Sommige belangrijke mensen liggen om niets buiten, terwijl klungelaars mogen blijven. Het is een Amerikaan dus zeker geen goedkope werkkracht globaal gezien...

Wat me vooral duidelijk is na @Pinkman zijn verhaal: er zijn meerdere manieren waarop die zaak had kunnen aangepakt worden en elke mogelijkheid is wel te verdedigen. Je ziet het ook aan de reacties hier die toch uiteenlopend zijn. Ikzelf zou het nog anders hebben aangepakt door alleen de collega in kwestie en diegene die verantwoordelijk is voor de procedure te mailen met de vraag de welke de correcte is.

Soit: veel manieren dus om die zaak aan te pakken en der is geen slechte imo. Gewoon de gepikeerde reactie van je collega negeren zou ik zeggen. Ik zou me in de toekomst niet afzijdig houden btw, imo is om duidelijkheid vragen een goeie eigenschap.

Tijdje terug gesolliciteerd voor een functie als key account manager (wat ik nu ook doe). Enige "probleem" is dat het een totaal andere sector is qua verkoop, maar ik wil graag die richting uitgaan, dus toch maar geprobeerd.
1 maand en 4 gesprekken later het bericht dat ze zich gerealiseerd hebben dat ze mij "niet genoeg zouden kunnen omringen" om met mij verder te gaan.

A) verspil mijn tijd geen maand lang voor zaken die je vanaf het begin al kunt weten, als je een kandidaat binnenhaalt uit een andere sector weet je zoiets.
B) die vacature staat volgens wat ik zie al drie maanden open. Je zou denken dat je dan toch tevreden bent met iemand begin de 30 die al 5+ jaar ervaring heeft binnen eenzelfde functie. Uiteindelijk is de job hetzelfde, enkel het product anders.

Ik vind het raar/vervelend dat in de huidige jobmarkt er zo in vakjes gedacht wordt op dat vlak. Niet dat ik verwacht dat de rode loper uitgerold wordt, maar het verticaal klasseren dat soms gebeurt omwille van geen ervaring in de sector (dus zonder eens te bellen) is iets dat er bij mij moeilijk ingaat 🤷‍♂️

Wat me vooral duidelijk is na @Pinkman zijn verhaal: er zijn meerdere manieren waarop die zaak had kunnen aangepakt worden en elke mogelijkheid is wel te verdedigen. Je ziet het ook aan de reacties hier die toch uiteenlopend zijn. Ikzelf zou het nog anders hebben aangepakt door alleen de collega in kwestie en diegene die verantwoordelijk is voor de procedure te mailen met de vraag de welke de correcte is.

Soit: veel manieren dus om die zaak aan te pakken en der is geen slechte imo. Gewoon de gepikeerde reactie van je collega negeren zou ik zeggen. Ik zou me in de toekomst niet afzijdig houden btw, imo is om duidelijkheid vragen een goeie eigenschap.
Er zijn inderdaad meerdere manieren om het aan te pakken, maar ik denk dat in dit geval het effect of de reactie altijd hetzelfde zou geweest zijn. Toch zeker als ik er altijd de overste er zou bij betrokken hebben. Bewijs hiervan (zoals ik al zei in mijn eerste post) is toch de reactie van hem dat ik hem maar persoonlijk moest bellen of sms'en hierover toen ik vroeg hoe hij het anders had willen zien. Dan gaat het toch duidelijk niet meer om de inhoud of de formulering van de mail zelf.

Bepaalde opdrachten die in de handen liggen van andere teams, waar ze toch eens stilaan tijd voor zouden mogen maken.

Bv. updates van bepaalde software.

Zou mijn leven ook wat gemakkelijker maken.

Komt er niet van. En veelal is het van * geen tijd *.

Zo, maar 's middags staan ze allemaal geel of grijs voor minstens 1,5 uur.

(En als je ze ziet, zitten ze uren te lullen over koetjes en kalfjes.)

Laatst bewerkt:
Tijdje terug gesolliciteerd voor een functie als key account manager (wat ik nu ook doe). Enige "probleem" is dat het een totaal andere sector is qua verkoop, maar ik wil graag die richting uitgaan, dus toch maar geprobeerd.
1 maand en 4 gesprekken later het bericht dat ze zich gerealiseerd hebben dat ze mij "niet genoeg zouden kunnen omringen" om met mij verder te gaan.

A) verspil mijn tijd geen maand lang voor zaken die je vanaf het begin al kunt weten, als je een kandidaat binnenhaalt uit een andere sector weet je zoiets.
B) die vacature staat volgens wat ik zie al drie maanden open. Je zou denken dat je dan toch tevreden bent met iemand begin de 30 die al 5+ jaar ervaring heeft binnen eenzelfde functie. Uiteindelijk is de job hetzelfde, enkel het product anders.

Ik vind het raar/vervelend dat in de huidige jobmarkt er zo in vakjes gedacht wordt op dat vlak. Niet dat ik verwacht dat de rode loper uitgerold wordt, maar het verticaal klasseren dat soms gebeurt omwille van geen ervaring in de sector (dus zonder eens te bellen) is iets dat er bij mij moeilijk ingaat 🤷‍♂️
Wat ze tegen u vertellen en wat ze intern bespreken is natuurlijk niet altijd hetzelfde hé... Zoveel redenen waarom ze misschien na 4 gesprekken hebben gekozen om niet verder te gaan met u. Of dit "correct" is dat ze mogelijks niet eerlijk zijn is een andere discussie maar nogal naïef om te geloven dat het is puur en alleen omdat ze u niet voldoende zouden kunnen omringen zoals ze het zo mooi stellen...

Wat ze tegen u vertellen en wat ze intern bespreken is natuurlijk niet altijd hetzelfde hé... Zoveel redenen waarom ze misschien na 4 gesprekken hebben gekozen om niet verder te gaan met u. Of dit "correct" is dat ze mogelijks niet eerlijk zijn is een andere discussie maar nogal naïef om te geloven dat het is puur en alleen omdat ze u niet voldoende zouden kunnen omringen zoals ze het zo mooi stellen...
Daar ben ik het ook mee eens, maar zeg dan gewoon dat ipv met een flauw excuus af te komen :) we zijn allemaal grote mensen, ik kan perfect die nee verdragen, maar een deftige argumentatie is welkom imo.
Soit, ander en beter dan maar, daar niet van

Daar ben ik het ook mee eens, maar zeg dan gewoon dat ipv met een flauw excuus af te komen :) we zijn allemaal grote mensen, ik kan perfect die nee verdragen, maar een deftige argumentatie is welkom imo.
Soit, ander en beter dan maar, daar niet van
Er gaan er toch mss bijzitten, kleiner dan 1m60.

IT ergernissen vandaag:
- Zowel e-mail als shared drive toegang werkte vandaag in geen van onze Belgische vestigingen. Volgens IT een probleem van een externe software firma dat veel bedrijven getroffen heeft. Dus geen verwijt aan onze IT dienst zelf, maar het valt wel op hoe vaak zo'n dingen de laatste jaren voorvallen. En van thuis uit werkte alles gewoon wel.
- Agressieve pop-up meldingen van Windows dat de licentie binnenkort vervalt, benieuwd wat het verhaal daarachter is :thinking:
- Om kosten te drukken negeert IT zoveel mogelijk user aanvragen voor extra hardware of noodzakelijke vervanging van laptops. Maar van een collega die vertrekt wel gehoord dat ze toen ze begon een ipad kreeg zonder te vragen "omdat haar voorganger dat handig vond om met 2 schermen te kunnen werken". Terwijl er op alle vaste en flex bureaus al een externe grote monitor staat. Ze zouden misschien beter eens standaardiseren wie wat krijgt zodat het een beetje in balans is?

Einde van de rant :p

Vandaag één van mijn collega's kwijt 😅😂 same suspect as usual
...
Als je een fellow staatsgesubsidieerde kwijt zijt overdag.
Moet je eens rondkijken op dit forum, mss vind je hem/haar hier wel. Die nicknames maken het wel niet gemakkelijk.
Begin met P&A.

Laatst bewerkt:
De persoon waar ik me vaak aan optrek, zit ziek thuis, voorlopig gewoon deze week maar heb het gevoel dat het wel eens langer kan duren. Echt een top collega en mens in het algemeen. :(

Ik hoop voor haar dat ze gewoon ander werk zoekt, al zal ik haar wel missen, maar het bedrijf is haar niet waard. Misschien ga ik dan wel mee. :unsure:

De persoon waar ik me vaak aan optrek, zit ziek thuis, voorlopig gewoon deze week maar heb het gevoel dat het wel eens langer kan duren. Echt een top collega en mens in het algemeen. :(

Ik hoop voor haar dat ze gewoon ander werk zoekt, al zal ik haar wel missen, maar het bedrijf is haar niet waard. Misschien ga ik dan wel mee. :unsure:
Burnout?

Als je een fellow staatsgesubsidieerde kwijt zijt overdag.
Moet je eens rondkijken op dit forum, mss vind je hem/haar hier wel. Die nicknames maken het wel niet gemakkelijk.
Begin met P&A.
Als het dat maar was. Er ligt niemand wakker van eens even op een forum lurken of posten

Blijkbaar was het opblaaszwembad stukgegaan in het weekend dus is hij met de kinderen en vrouw een nieuw gaan kopen in de voormiddag, iets gaan eten en het namiddag opgezet/gevuld 😅

Gisteren had hm ook nie veel tijd, gewerkt van 10u en moest om 15u thuis zijn om dan uit de auto te stappen met de woorden "Voila en nu een pintje opentrekken en een plonske doen"

Een 5tal maand geleden begonnen op mijn nieuwe job (persoon voor mij was/is uitgevallen door een burn-out) - bij zijn terugkomst zal hij een compleet andere functie/project krijgen.

Ik ben 2.5 weken in verlof en blijkbaar was hij deze voormiddag voor het eerst terug op het werk om eens goeiendag te zeggen, wat ik volledig begrijp. Nu kreeg ik net te horen dat hij al enkele taken van mij aan het uitvoeren is. Dat vind ik toch echt niet oké tbh en zit er zeer verveeld mee. Mijn/onze leidinggevende is ook in verlof dus kan niet veel doen maar toch...

Los van het feit dat dienen mens ook gewoon nog niet mag werken, heeft een briefje tot eind augustus.

Laatst bewerkt:
Een 5tal maand geleden begonnen op mijn nieuwe job (persoon voor mij was/is uitgevallen door een burn-out) - bij zijn terugkomst zal hij een compleet andere functie/project krijgen.

Ik ben 2.5 weken in verlof en blijkbaar was hij deze voormiddag voor het eerst terug op het werk om eens goeiendag te zeggen, wat ik volledig begrijp. Nu kreeg ik net te horen dat hij al enkele taken van mij aan het uitvoeren is. Dat vind ik toch echt niet oké tbh en zit er zeer verveeld mee. Mijn/onze leidinggevende is ook in verlof dus kan niet veel doen maar toch...
Die mens weet wss zelf nog niet goed wat zijn nieuwe taakomschrijving nu wel/niet zal zijn eh.
Als ik u goed versta waren dat nl. zijn taken, dus hij zal dat gewoon, ya know, gewoon zijn.

En euuh, ya know, minder werk voor u. Is da ni gemakkelijk. :LOL:
Maar als die mens dan ineens 2 jobs gaat beginnen doen, tush zal hij snel weer thuis zitten voor die burn-out. :devilish:

Ik zal waarschijnlijk te naiëf zijn maar: je bent in verlof, is hij niet gewoon je aan het helpen door je taken te doen zodat andere werknemers verder kunnen?

Terug
Bovenaan