Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zou mij daar niet te druk in maken, papieren vliegtickets zijn sinds 2008 afgeschaft. Je naam is het enige wat ze écht nodig hebben aan de check-in balie om een boarding pass te creëren.
idd, ik heb in juni gewoon mijn pas afgegeven, die vroegen niet eens naar een ticket oid. ze kijken gewoon in hun systeem, dan zien ze dat ge geboekt hebt, en krijgt ge uw boarding pass.

Voor het eerst heb ik eens robotframework bekeken (automation tool). Ik had alles correct geinstalleerd, wat eerste oefeningen gedaan en ineens crasht *ride' nadat ik alles bewaar. :S

Ik wil dit terug opstarten: Noppes. Ik heb echt alles geprobeerd zelfs een uninstall en reinstall van echt alles van robotframework inclusief Python. Noppes. Ride start gewoon niet meer op. Google is your friend NOT. Dan aan meerdere collega's gevraagd die al met robotframework werken: "They had NO idea."

Op het eerste zicht kon ik de oorzaak niet vinden tot ik toch ergens na opzoekwerk op een pagina online terecht kwam waarin stond dat Ride een 'Bug' bevat waardoor in uitzonderlijke gevallen de config file van Ride corrupt wordt en het dan permanent 'kapot' is.

Blijkbaar wordt er een config file (settings.cfg) weggeschreven (die bij een uninstall van ride ook niet meer verwijderd wordt) in de folder
C:\Users\(uw naam)\AppData\Roaming\RobotFramework\ride\

En miraculeus na het fixen van die config file startte alles weer op. :)

Echt uren mee bezig geweest om uit te zoeken wat ik moest doen om dit te fixen. Dit was toch wel de ergernis van gisteren. Ik begrijp niet dat zo'n bug er nog in zit en dit niet automatisch restored wordt. Het is nu niet dat Robotframework pas bestaat of zo. Maar goed, het is terug in orde.

Gohja, voor die laatste paar maandjes.
't Zal hoogstwaarschijnlijk nog altijd goedkoper zijn om hem op de payroll te houden & hem de hele dag te laten slapen VS hem op staande voet te ontslaan & een ontslagvergoeding voor wie weet hoeveel jaren uit te betalen.

Dus die mens zit op z'n gemak eh.
Dat zien we hier regelmatig passeren.
We maken altijd zelf het mopje over een van onze collega's dat die de CEO zou kunnen zwaffelen en dat ze hem nog niet zou buiten smijten.
Die collega is hier na zen legerdienst begonnen, heeft de vette jaren meegemaakt..

Ik heb er hier zo al 2 geweten op mijn jaren binnen de firma.
Managers die niet meer moeten komen werken, maar nog 2+ jaar doorbetaald werden, gsm/abo/bedrijfswagen hielden..

Je bent gewoon nog aan het ontwennen van je vorige slavendrijvers, ik bedoel, werkgevers. Van zodra je de knop omgedraaid hebt, ga je niks anders meer willen dan multinationals. Groot is goed, alles gaat traag. Een waterhoofd van een organisatie is juist perfect. Je kan je werk eindelijk schikken naar je leven, in plaats van omgekeerd. Maak vooral niet de fout om aan te kaarten dat je te weinig werk hebt of met je vingers zit te draaien omdat je wacht op anderen. Onder de radar blijven is de boodschap. Niet opvallen en gewoon je werk doen, zonder meer.
Ja en plots verhuizen de activiteiten naar een lageloonland, waar mensen nog wel
zin hebben om te werken en dan heet dat slecht management en crappy politiekers.

Het streven naar middelmaat in combinatie met ons indexsysteem maakt bovenstaande de beste nutsverhogende strategie vanuit elk individu terwijl we collectief richting de afgrond gaan.

Elke dag opnieuw is die mentaliteit mijn frustratie van de dag en dan komen er mensen nog reclame voor maken ook. Heerlijk…

Ja en plots verhuizen de activiteiten naar een lageloonland, waar mensen nog wel zin hebben om te werken en dan heet dat slecht management en crappy politiekers.
Ik denk dat jij over het gedeelte hebt gelezen dat ik het over multinationals heb, die dus al in lageloonlanden zitten en waar exact dezelfde mentaliteit en werkethiek heerst. En waarom is dat zo? Omdat het dezelfde bedrijfscultuur is tiens; die stopt niet aan de landsgrenzen hoor.

Ik denk dat jij over het gedeelte hebt gelezen dat ik het over multinationals heb, die dus al in lageloonlanden zitten en waar exact dezelfde mentaliteit en werkethiek heerst. En waarom is dat zo? Omdat het dezelfde bedrijfscultuur is tiens; die stopt niet aan de landsgrenzen hoor.
Gohja, no worries. De bedrijfscultuur, zeker in dat type bedrijven, is ondertussen toch dat we allemaal vervangen worden door AI. :whistle:

Ik haat mezelf soms zo hard. :wallbash:

Een collega ging 4 maanden geleden een data analyse bezorgen. Hij kreeg hier ongeveer 2 maanden tijd voor (geen klein taakje met andere woorden). Door andere prioriteiten bij hem is dat werk steeds meer op de lange baan geschoven. Nu had hij eindelijk vorige week de analyse bezorgd -> de helft ontbreekt.

Het wordt intussen ontzettend dringend, dus ik heb gezegd dat ik mijn ander werk on hold zet en het van hem overneem, ook al is dit eigenlijk niet iets wat onder mijn verantwoordelijkheden valt. Uiteraard stoot ik nu op zaken die verklaren waarom het zo lang duurde bij hem, dit gaat nog een karwei worden...

Echt stom wicht. :angry:

Gvd Coldplayke, hoe vaak nog???
In haar weinige vrije tijd kan ze dit forum modereren.

De vaste waarden zijn immers al daar om hun 'werk'dag te komen slijten.
(Met als mogelijk dieptepunt van de 'werk'dag, een verkeerde smiley.)

Blijven geven.

(Zullen we er nog bijzeggen, het merendeel onderhouden met haar belastinggeld? Maar bij deze is het nu toch gezegd.)

Laatst bewerkt:
Lenovolaptopje gekregen van mijn werkgever. De insert-knop ligt er al af en de backspaceknop is al bijna geblokkeerd. Rommel. En 't is een nieuwe laptop, geen afdankertje.

Lenovolaptopje gekregen van mijn werkgever. De insert-knop ligt er al af en de backspaceknop is al bijna geblokkeerd. Rommel. En 't is een nieuwe laptop, geen afdankertje.
Ik lees vooral dat je nogal vaak moet rammen op de insert knop en de backspace knop :) (mijn toetsenborden slijten iets rapper dan normaal, vooral ook die backspaceknop, ben dus ervaringsdeskundige)

Een consultant.
Laten we hem B noemen, immers de opvolger van consultant A.

Wat A niet volgens de standaarden had gemaakt, liet ik dan verbeteren door B.
B zocht toch werk, dus ik dacht van dan kan die dat wat herbouwen.

Een paar dagen later komt B af: "hij snapt het niet zo goed, of ik het allemaal eens kan verduidelijken."

Werkelijk, uiteindelijk doe je het allemaal beter zelf.
Ik moet toch geen basisprincipes zitten aanleren.

B is toch ook een figuurtje se. Heeft haast tot zijn 30ste gestudeerd gehad blijkbaar, meerdere masters.
Om dan uiteindelijk toch een snelcursus IT te moeten gaan volgen, wat dan de rest van zijn leven bepaalt vermoedelijk.

Eerst zeiden ze: "Oldskooler je gaat daar wel iets aan hebben, want dat is een kei slimme." Waarschijnlijk refererend naar zijn leven op de schoolbanken.

Mijn ogen draaiden daarbij reeds zo:

Een paar dagen later komt B af: "hij snapt het niet zo goed, of ik het allemaal eens kan verduidelijken."
Zo'n zaken zijn altijd het irritantste. Je hebt een initiële vergadering, iedereen knikt ja, de dag erna komt niemand met een vraag naar je toe. De dag erna ook niet. Zijn goed aan het werk dan precies. En dan de hamer dat ze er eigenlijk niks van begrijpen :rofl:

Van jou wordt er meer verwacht...
2 a 3 jobs aan het combineren.
Dan onder mijn vijs krijgen dat ik niet grondig ben.

Tijd voor verandering, mss geen logistiek meer.
Maar weet nog niet goed wat.

Terug
Bovenaan