ThekillingGoku
Well-known member
Welja. Geen idee in hoeverre dat voor die mensen op papier is gezet. Maar je mag er in feite toch van uitgaan dat als men u extralegale voordelen biedt, dat men daarop niet zomaar kan terug komen.1 iets wat ik geleerd heb. Alles op papier zetten en enkel bruto kiezen als je kunt kiezen. Al de rest verdwijnt als sneeuw voor de zon als ze nieuw mgmt binnen smijten.
Maar ik kan mij wel inbeelden dat hiervoor geen nieuw contract is opgesteld elke keer.
't Ding is dat 'bruto' gewoon beter wettelijk beschermd is. Want to be fair, ook een bruto opslag krijg je niet op papier eh.
Enige dat ik ooit getekend heb waar m'n bruto loon op stond zal m'n contract geweest zijn bij aanwerving. Maar nog een geluk dat dat cijfer gene waar meer is.
Je ziet dat nieuwe, post-opslag bedrag, gewoon verschijnen bovenaan uw volgende loonbrief. Maar een opslag zelf is ook altijd al gewoon mondeling afgesproken alvorens dit doorgevoerd wordt.
Anyway, het aantal verlofdagen dat je hebt is ook gewoon een onderdeel van uw loonpakket eh. 't Is gewoon toevallig capped op minimum 20d, wettelijk gezien.
Die mensen hebben ook expliciet NIET gekozen voor brutoloon eh. Dit omdat men net extra verlof wou hebben. 20d (wettelijk minimum) is nl. héél weinig als het er op aan komt (mits verplichte dagen is dat in feite zelfs geen 2 keer de volle 2 weken). Ya know, heel dat HR verhaaltje van 'gepersonaliseerd verlonen'.

"
x éénmiljoenmiljard...