Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niet iedereen werkt in de IT waarbij alle antwoorden online staan... Vakkennis staat bij ons (verzekeringen) zeer zelden zomaar op internet.

….

Je kan zo'n zaken wat proberen googlen maar je gaat u vooral vastrijden om na een half uur toch naar een meer ervaren persoon te moeten gaan, of je kan je eigen ding wat proberen doen en foute info hebben/gebruiken (laat staan, bezorgen aan een klant).
Volgens mij heb je dus net gedaan wat de persoon van de 10seconden regel wil aantonen: je hebt iets verder nagedacht en geoordeeld, hiervoor moet ik bij een collega ten rade gaan. Je komt bij die collega aan en zegt: ik heb x,y,z opgezocht, maar volgens mij kom ik hiermee niet verder.

De bron hoeft niet het internet te zijn, je kan bijvoorbeeld al de specifieke polis hebben nagelezen etc.

Vergelijk het met deze situatie:
- Je moet op in een straat “A” zijn van een bepaalde gemeente “B” en je staat momenteel bij je thuis en je hebt geen GPS.
- Je kan naar gemeente “B” rijden en daar vragen aan iemand waar straat “A” is
- Je kan iemand zoeken wiens GPS je kan lenen
- Je kan aan je papa vragen om je te brengen

De laatste optie is voor jezelf veruit de meest efficiënte want je komt met 100% zekerheid aan op de juiste bestemming en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal je de volgende keer nog steeds niet weten waar straat “A” zonder GPS en heeft je vader veel tijd verloren.

Bon ik passeerde daar toevallig en zei " ge moet dat azo doen, wacht ik ga u helpen" en wou ze helpen.
Die direct kwaad, "nee wizard ik ben een zelfstandige vrouw!"
Als dat je letterlijke woorden zijn, begrijp ik dat. Iedereen vindt het fijn om te horen: je doet dat niet goed, ik zal het wel even laten zien hoe het moet.

“Kan ik helpen, want die bakken laten zich niet makkelijk verplaatsen?”
Boodschap gaat niet over de persoon die het niet goed doet maar over “slechte bakken”…

Als dat je letterlijke woorden zijn, begrijp ik dat. Iedereen vindt het fijn om te horen: je doet dat niet goed, ik zal het wel even laten zien hoe het moet.

“Kan ik helpen, want die bakken laten zich niet makkelijk verplaatsen?”
Boodschap gaat niet over de persoon die het niet goed doet maar over “slechte bakken”…
Ze kan haar bakken zelf verschuiven jong.

Vandaag was er een vrouwelijke collega die nogal klein is en die was zo aant sukkelen met bakken weg te schuiven in ne kast.
Bon ik passeerde daar toevallig en zei " ge moet dat azo doen, wacht ik ga u helpen" en wou ze helpen.
Die direct kwaad, "nee wizard ik ben een zelfstandige vrouw!":angry::angry::angry:
R.6cac41bd37573306c2c1c499940cf15d

owkeee, heb direct mijn handen omhoog gedaan gelijk in de meme hierboven en doorgewandeld.
jeez louise.

Ah maar wacht, het is een vrouw.
Dus dat was het equivalent van dat uw vrouw vriendin zegt dat er geen probleem is. Er is dan heel zeker wél een probleem,
Eigenlijk bedoelde ze: “ja natuurlijk moet je me helpen”.

Je hebt het verknald !

Volgens mij heb je dus net gedaan wat de persoon van de 10seconden regel wil aantonen: je hebt iets verder nagedacht en geoordeeld, hiervoor moet ik bij een collega ten rade gaan. Je komt bij die collega aan en zegt: ik heb x,y,z opgezocht, maar volgens mij kom ik hiermee niet verder.

De bron hoeft niet het internet te zijn, je kan bijvoorbeeld al de specifieke polis hebben nagelezen etc.

Vergelijk het met deze situatie:
- Je moet op in een straat “A” zijn van een bepaalde gemeente “B” en je staat momenteel bij je thuis en je hebt geen GPS.
- Je kan naar gemeente “B” rijden en daar vragen aan iemand waar straat “A” is
- Je kan iemand zoeken wiens GPS je kan lenen
- Je kan aan je papa vragen om je te brengen

De laatste optie is voor jezelf veruit de meest efficiënte want je komt met 100% zekerheid aan op de juiste bestemming en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal je de volgende keer nog steeds niet weten waar straat “A” zonder GPS en heeft je vader veel tijd verloren.
Ben niet mee o.O Ik ben zelf de persoon van de 10-seconden regel, ik heb mijn eigen redenering dus bevestigd zeg je? Goed dan hé?

Hopla, nog een junior die vertrekt uit mijn team. Ons team is van 15 man naar 4 gegaan in een dik half jaar tijd. Nu nog met 3 over:
  • Iemand die 90% op Wallonië werkt
  • Een project support (neemt dus zelf geen projecten in handen)
  • Ikzelf
Tot u spreekt dus het voltallige team Vlaanderen + Nederland. :headshake:

Shitload aan miserie incoming. We waren nog altijd de stront aan het opkuisen van de andere vertrekkers, waardoor de overblijvers ook opnieuw vertrekken natuurlijk. Dit x1000. Nu ben ik echt de allerlaatste die alle restjes stront mag opruimen tot in de kleinste kieren.

Mijn beste collega (waar ik een heel amicale band mee heb) zijn laatste 2 weken gaan nu in. Er is nu echt geen enkele incentive meer om nog naar kantoor te komen. Wat een begrafenisstemming...

Hopla, nog een junior die vertrekt uit mijn team. Ons team is van 15 man naar 4 gegaan in een dik half jaar tijd. Nu nog met 3 over:
  • Ikzelf

Shitload aan miserie incoming. We waren nog altijd de stront aan het opkuisen van de andere vertrekkers, waardoor de overblijvers ook opnieuw vertrekken natuurlijk. Dit x1000. Nu ben ik echt de allerlaatste die alle restjes stront mag opruimen tot in de kleinste kieren.

Mijn beste collega (waar ik een heel amicale band mee heb) zijn laatste 2 weken gaan nu in. Er is nu echt geen enkele incentive meer om nog naar kantoor te komen. Wat een begrafenisstemming...
Hoelang blijf jij nog?

• Ikzelf

Hoe zit het met jouw plan om te vertrekken? Is daar al iets in gevorderd? Uit nieuwsgierigheid.

• Ikzelf

Just saying, voorstel 3 deze week, volledige andere sector dan huidige sector. Enige skills die relevant waren "analytisch" en "goeie risk balance zoeken" en "get shit done".

==> 6500 + auto en 3d thuiswerk.

Tis maar dat je weet dat je jezelf pest voor niks. Ik raad je aan om elke avond op een schakelaar te oefenen. Kun je als laatste het licht uitdoen.

(Er is geen enkel zinvol scenario waar je van 12 naar 4 man gaat, tenzij ze van je af willen zonder je te ontslaan. In that case, doe minimum minimorum. Waarom zou je nog meer doen? Voor wie of wat?)

• Ikzelf

Heb je intussen niet meer teamleads dan project managers?

Het wordt serieus tijd om daar de handdoek in de ring te gooien. Heb wat zelfrespect. Iedereen vertrekt, alle shit komt bij jou terecht, en jouw vraag tot loonsverhoging (zelfs 100 euro is vr hen teveel) is gewoon geparkeerd tot in de eeuwigheid. Voor wie of wat doe je dat jezelf nog aan zeg?

Aan de linkerkant waar je agenda lijsten staan heb je normaal een lijst die “My Calendars” heet. Staat die helemaal bovenaan? Indien niet, moet je die even helemaal naar boven slepen.
Oh merci!!! Dat was idd de oplossing. Geen idee waarom die ineens niet meer bovenaan stond.

Ben niet mee o_O Ik ben zelf de persoon van de 10-seconden regel, ik heb mijn eigen redenering dus bevestigd zeg je? Goed dan hé?
Ja 😎
  • Ikzelf
Is er een reden dat ze niemand bij aannemen?
Wat zou er gebeuren als jij je ontslag zou nemen?
Is er een reden die tegenhoudt dat je meegaat met een vertrekkende collega?
Als de antwoorden zijn: ze vinden niemand, het bedrijf gaat effectief veel euro’s verliezen en het is niet omdat niemand je aanneemt, zit je in een ideale positie om die ene veel te goed betaalde medewerker te zijn waarover jonge collega’s over 10j zeggen - maar in de tijd van mac-bc kon dat nog

Just saying, voorstel 3 deze week, volledige andere sector dan huidige sector. Enige skills die relevant waren "analytisch" en "goeie risk balance zoeken" en "get shit done".

==> 6500 + auto en 3d thuiswerk.
Zeer gemiddelde weekloon op dit forum. On a serious note: is dat niet ver onder je huidig pakket?

Een stagiaire die hier 2 weken geleden begonnen is, is al 2x in slaap gevallen gedurende meetings 😂.

Eerste meeting was met 2 collega's. En dan gisteren, meeting met directie.
En inclusief snurken. Iedereen die dan een straight face aanhoudt en in de chat lacht met het voorval. Kreegk ineens in de meeting een bericht "gumball, houd X eens int oog 😂".
En die is dan echt voor 10-15min aant slapen. Benieuwd hoe lang die stage gaat blijven duren.
Ze is vandaag voor de derde keer in slaap gevallen. We waren met weinig op de bureau en ik weet dat ze altijd rond 14u moeite heeft... Ik had totaal geen zicht op haar. Stuur ik om dat uur per toeval naar een collega via Teams "en slaapt ze al? Misschien tijd om haar wakker te maken 😂".
Collega "omg..ja ze slaapt 🤐😂".
Echt benieuwd hoe die stage gaat lopen..

Ja 😎

Is er een reden dat ze niemand bij aannemen?
Wat zou er gebeuren als jij je ontslag zou nemen?
Is er een reden die tegenhoudt dat je meegaat met een vertrekkende collega?
Als de antwoorden zijn: ze vinden niemand, het bedrijf gaat effectief veel euro’s verliezen en het is niet omdat niemand je aanneemt, zit je in een ideale positie om die ene veel te goed betaalde medewerker te zijn waarover jonge collega’s over 10j zeggen - maar in de tijd van mac-bc kon dat nog

Zeer gemiddelde weekloon op dit forum. On a serious note: is dat niet ver onder je huidig pakket?

Beggars cant be choosers.

On a serious note. Bruto wel, maar netto zal dat misschien 100 of 200 euro schelen. Ik kan in een ander departement blijven aan de huidige voorwaarden, maar als de ontslagvergoedingen zijn wat er nu op tafel lijkt te liggen (nog altijd niks officieel...), is het 30y terugverdientijd. Los van het feit dat het wsch niet al te leuk zal zijn om te blijven.

In dezelfde sector is het opnieuw koekenbak. Ik heb in mei/juni nog een 8800/mnd voorstel gedeclined. Die job is ondertussen weg. Life sucks. Voor de rest is er niet veel soeps op de markt.

Mijn werkgever is notoir slecht in fiscale optimalisatie. Heck, zelfs op je sinterklaas chocolade schenking houden ze belastingen in. Staat er chocolate vent van 5 euro in de colruyt op je bureau, staat dat aan 40 euro (omdat ze dat weet ik waar kopen en laten leveren) op je brief en hop -24 euro. Idem met een jas of handdoek of whatever dat je van corporate krijgt.

Als ik andere sectoren en andere jobs kijk. Vs huidige package Elek auto + zonnepanelen gebruiken ipv naft is al 100 200 euro netto erbij. 150-200 netto vergoeding. Bonus standaard via cao90, flex plan, mobi budget, geen 300 euro eigen bijdrage groepsverzekering (wtf!) En de gap is al dicht gefietst grotendeels. En paar 100 minder maar niet meer om 8 9 10 11h s avonds geambeteerd worden door Amerikanen is me ook wat waard.

Terug
Bovenaan