Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Toxisch voor de andere werknemers.
Het is geen circus hè. Het is werk.
Het is een waarschijnlijk onbetaalde stage tijdens een studie. Dit is het moment om zo'n dingen aan te kaarten in plaats van er wat mee te lachen.

Als de student zelf aangeeft dat ze meer begeleiding verwacht, zou dat misschien al nuttig zijn.

Het is een waarschijnlijk onbetaalde stage tijdens een studie. Dit is het moment om zo'n dingen aan te kaarten in plaats van er wat mee te lachen.

Als de student zelf aangeeft dat ze meer begeleiding verwacht, zou dat misschien al nuttig zijn.

Idem, als verantwoordelijke zou ik toch ook met haar er eens een gesprek over hebben dat het enerzijds not done is. Dat we verwachten dat hier verbetering in komt en of de oorzaak er is doordat ze doorgezakt is of een andere reden.

En of ze eventueel toch eens wat verder gaat om te zien dat ze er iets aan kan doen. Dat gaat haar zeker ook in de toekomst helpen.
Zeker wetende dat niemand iets kan rieken. Al is het wel niet raar dat je wakker moet zijn tijdens uw werkuren. Maar voor hetzelfde geld heeft ze vroeger gewoon tijdens haar eetpauze een slaapje gedaan van 20 minuten en powerde ze daarna 4 - 5 uur verder door in volle kracht tijdens de studies. Maar durft ze dat op deze locatie gewoon niet. Een stage is nog altijd iets anders dan les volgen.
Persoonlijk heb ik liever iemand die dat doet dan iemand die elke dag vecht om haar ogen open te houden om dan toch nog om de x tijd eens in slaap te donderen tijdens een meeting. Al is de werkwereld en de wereld van les volgen en examens doen nu eenmaal dag en nacht verschil en bij veel mensen is en blijft dat toch een aanpassing.

Het feit dat ze verwachtte dat er meer begeleiding was, laat ook al duidelijk zien dat het iemand is die zich minder goed voelt in haar vel, en volgens mij ook onzeker is over hetgeen wat ze doet. Niet iedereen valt onder het principe zwemmen of verzuipen zoals sommigen onder ons het hebben moeten ondergaan.
Maar voor mij hoort bij een stage nu eenmaal diepgaande begeleiding. Als je dat niet kan doen moet je geen stagiairs binnenhalen. Of je moet puur de intentie hebben om ze te behandelen als goedkope werkkracht.

Wat je doet tijdens uw pauzes (middagpauze of whatever) trek ik mij niet aan.
Wil je uw pauze vullen met eten, fine. Wil je ook nog een half uurtje slapen, whatever, doe wat je graag doet.

Maar die pauzes worden ook niet geregistreerd als werkuren. Ik zou het toch ook niet correct vinden dat men tijdens de effectieve werkuren ligt te slapen. Wie weet hoeveel uren die dan uiteindelijk effectief liggen te slapen eh, want 't is nu niet dat je die persoon echt in de gaten houdt eh.
Voor 't zelfste geld slaapt die 4u/dag.

Ik had vorig jaar op mijn project een stagiair die continu op haar gsm zat. Ik moest haar begeleiden, ik zat zelf als freelancer bij dat bedrijf. Moest het aan mij gelegen hebben, ze kreeg geen vast contract, omdat ik zelf van de overtuiging ben dat iemand die oprecht wil bijleren zich geïnteresseerd opstelt en niet uren op de werkvloer verslijt met privé-chatconversaties. Ze hebben haar echter wel aangenomen, simpelweg omdat ze geen cv’s van schoolverlaters binnenkregen en dringend extra handen nodig hebben. Het management spreekt liever uit dat ze het werk over x aantal (goedkope) FTE’s kunnen verdelen dan zich bezig te houden met de werkethiek van die FTE zelf. Voor het management is louter het feit dat er iemand extra is een geruststelling naar hun personeel toe.

Of hoe zorg je ervoor dat de goede werkkrachten misnoegd raken en vertrekken.

Hoe kan je als manager nu verdedigen aan de rest dat je een “halve” met bedenkelijke werkethiek hebt aangeworven aan een “vol” loon?

Ik ben er zeker van dat dit geen geruststelling is naar het ander personeel toe. Lijkt me management dat heel ver van de werkvloer staat.
Ik tolereer geen wangedrag en kantjes ervan af rijden. Kan je niet verdedigen naar de rest.
Als een nieuwe privileges krijgt (als in vol loon voor half werk omdat ze Niemand vinden), dan is dat een sluipend vergif in de groep. Waarom zouden die dan nog hun best doen?
Komt dan meestal van managers die de ene dure management cursus na de andere volgen met een LinkedIn van hier tot in Tokyo.

Zegt vooral veel over die meetings als je zelfs een jonge twintiger niet wakker kan houden. Wellicht de 38e meeting die kon vervangen worden door een simpele mail, volledig terecht om dan even in te dommelen gedurende 20 minuten en nadien te beseffen dat ge niks gemist hebt. Dat zijn vaak de perfecte calls om, bij thuiswerk, aan de afwas of het kokerellen te beginnen.

Of hoe zorg je ervoor dat de goede werkkrachten misnoegd raken en vertrekken.

Hoe kan je als manager nu verdedigen aan de rest dat je een “halve” met bedenkelijke werkethiek hebt aangeworven aan een “vol” loon?

Ik ben er zeker van dat dit geen geruststelling is naar het ander personeel toe. Lijkt me management dat heel ver van de werkvloer staat.
Ik tolereer geen wangedrag en kantjes ervan af rijden. Kan je niet verdedigen naar de rest.
Als een nieuwe privileges krijgt (als in vol loon voor half werk omdat ze Niemand vinden), dan is dat een sluipend vergif in de groep. Waarom zouden die dan nog hun best doen?
Komt dan meestal van managers die de ene dure management cursus na de andere volgen met een LinkedIn van hier tot in Tokyo.
Puur sector waar je geen werkvolk meer vindt ;). Zeker in de Brusselse rand. Het beperkt beschikbaar personeel op de arbeidsmarkt wil liefst zo lokaal mogelijk dichtbij huis werken en zo ver mogelijk van Brussel 😅.
In zo’n gevallen is het personeel oprecht blij met elk paar extra handen. Het is dat of niets. Ze hebben events georganiseerd om personeel aan te trekken, ze hebben ze last minute moeten cancellen door gebrek aan geïnteresseerden.

Waterschade bij een appartementsgebouw waarbij bovenbuur (huurder) onze klant is en schade aan het eigen appartement heeft berokkend alsook aan het lager gelegen appartement (eigenaar), Google dat maar eens en durf met het advies van Google maar eens naar de klant te stappen...

Best eerst eens je verzekeraar bellen i.v.m. je BA polis en dan misschien naar de klant stappen. :hurrr:

Denk dat hij bedoelde, nakijk of onze eigen aansprakelijkheid als verzekeringsmakelaar wel netjes afgedekt is en dan naar de klant stappen met ons advies (onder het mom, is het fout advies, dan ben je tenminste verzekerd).

Alé, zo interpreteerde ik het toch :p

Ik was maar een 'grapje' aan het maken, dacht dat het wel duidelijk was met :hurrr:. Blijkbaar niet ... Aangezien u verzekeraar bent zou het nogal raar zijn dat u uw verzekeraar belt i.v.m. met uw ba polis over uw dekking. Bon opmerking ... heeft zen doel dus duidelijk gemist. :unsure:

Ik was maar een 'grapje' aan het maken, dacht dat het wel duidelijk was met :hurrr:. Blijkbaar niet ... Aangezien u verzekeraar bent zou het nogal raar zijn dat u uw verzekeraar belt i.v.m. met uw ba polis over uw dekking. Bon opmerking ... heeft zen doel dus duidelijk gemist. :unsure:
Ahzo, heb er iets grappiger in gezien dan het bedoeld was :rofl:

En zo'n gekke opmerking is dat niet, als we het zelf niet weten en de polisvoorwaarden geven ons geen uitsluitsel, dan contacteren we inderdaad de verzekeraar hoor :) (wij zijn verzekeringsmakelaar, geen verzekeraar).

Ahzo, heb er iets grappiger in gezien dan het bedoeld was :rofl:

En zo'n gekke opmerking is dat niet, als we het zelf niet weten en de polisvoorwaarden geven ons geen uitsluitsel, dan contacteren we inderdaad de verzekeraar hoor :) (wij zijn verzekeringsmakelaar, geen verzekeraar).

Wel ja lijkt mij logisch maar zo denk je te diep en schiet het helemaal zijn doel voorbij, in mijn opmerking zou het dan verzekeringsmakelaar zijn! Ném nu content! :sop:

Na meer dan 10j werkervaring blijft het mij met verstomming slaan dat verpleegkundigen de meest asociale, individualistische collega’s zijn die je kan hebben. 🤯

Het is niet omdat ze even in slaap valt dat ze niets van werk verzet?
Vindt maar eens een nieuwe stagiair nu, iedereen is opgestart, misschien zijn die extra handen nodig om een bepaald project te volbrengen.

Ik had vorig jaar op mijn project een stagiair die continu op haar gsm zat. Ik moest haar begeleiden, ik zat zelf als freelancer bij dat bedrijf. Moest het aan mij gelegen hebben, ze kreeg geen vast contract, omdat ik zelf van de overtuiging ben dat iemand die oprecht wil bijleren zich geïnteresseerd opstelt en niet uren op de werkvloer verslijt met privé-chatconversaties. Ze hebben haar echter wel aangenomen, simpelweg omdat ze geen cv’s van schoolverlaters binnenkregen en dringend extra handen nodig hebben. Het management spreekt liever uit dat ze het werk over x aantal (goedkope) FTE’s kunnen verdelen dan zich bezig te houden met de werkethiek van die FTE zelf. Voor het management is louter het feit dat er iemand extra is een geruststelling naar hun personeel toe.
Mja ik moet @Biljart gelijk geven hier.
Als iemand op de werkvloer een dutje doet, dat komt zeer slecht over tov de rest vh personeel.
En ergste is als een klant dit opmerkt, die negatieve reclame, je mag er niet aan denken.

Je vb met die GSM zou ik nooit aanvaarden als WG, dat is gebrek à respect tov de WG en als ze dat al voelen dat dit kan zal dat alleen maar verergeren.
En dan krijg je plots situatie dat elke wn denkt dat ok is om dutje te doen of de hele tijd te bellen.
Ik zelf ben geen WG maar zo denk ik erover. Je moet bepaalde grenzen beschermen van wat kan en wat niet kan.

Als er ene op mijn werk plots zijn GSM pakt, krijgt die toch de volle laag van mij. Toch al 1x gebeurd in de laatste 2 jaar, maar die heeft het wel niet meer gedaan. :unsure:

Dat van die GSM’s vind ik nogal speciaal om te lezen op een forum waar de helft van de mensen tijdens de werkuren soms halve wetenschappelijke papers aan tekst posten. :unsure:

Terug
Bovenaan