Mijn collega heeft gisteren bij een ander bedrijf getekend en heeft vandaag zijn ontslag ingediend.

En zoals perfect voorspeld: de tweede zin die uit het bakkes van onze baas kwam: "Het is mac-bc, hij heeft u opgestookt hé!". Zieligaard. Stekeblind blijven voor zijn eigen incompetentie. Hoe is dat toch mogelijk?
Daarnaast heeft hij ook nog gezegd dat hij het jammer vond dat hij nooit signalen heeft gekregen van mij dat ik malcontent was. Het feit dat ik 2 weken voor mijn ontslag nog letterlijk stond te roepen dat ik mijn ontslag ging indienen, dat was wellicht niet duidelijk genoeg dan? Ik heb hem zelfs nog een hint gegeven dat er ook nog anderen zouden vertrekken door letterlijk te zeggen dat hij niet beseft wat er leeft op de vloer, omdat hij een zwijgcultuur creëert en zich laat omringen door ja-knikkers. En dan verwonderd zijn dat er nog ene volgt.
Het ergste is dat hij zijn eigen leugens allemaal zelf gelooft hé. Met die vastberaden blik op zijn muil, er is niemand die zo goed kan acteren. Het kan niet anders dat hij zijn eigen verzinsels gelooft. Kosten aan. Maar dat is mijn probleem niet meer.

Abandon ship! En ik wens de overblijvers veel succes.