Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat hangt er vanaf. Ik ben daar flexibel in. Heb ik verlof genomen en stelt men de vraag: Kan je dit uitstellen ivm deadline X?
Als ik thuis ben en ik niks gepland heb dan verschuif ik dit wel eens die verlofperiode. Ik ben gene moeilijke op dat vlak.

Maar soms plan ik een grote(re) reis maanden op voorhand en dat is dan lang op voorhand geweten. Dan moet men daar echt niet mee afkomen want dat is dan 'jammer maar helaas'.

Ik heb mijn zomerverlof verschoven van juni --> juli --> aug --> sept en finaal halverwege september heb ik dan een weekske kunnen opnemen. :D
En ik ben straks in november wekelijks maar 3 of 4 dagen beschikbaar.

En eind dec heb ik kerstverlof en ik heb daarna ook nog 5 dagen over ;)

Ik heb dus ook dikwijls mijn verlof dit jaar mogen verschuiven. Maar finaal moet het wel allemaal op geraken he.
Ons hebben ze dees jaar pretty much verplicht om alles in 't begin van 't jaar vast te leggen.
In dat geval moet men dan ook niet meer komen klagen/zagen over planning als 't zover is.

Ons hebben ze dees jaar pretty much verplicht om alles in 't begin van 't jaar vast te leggen.
In dat geval moet men dan ook niet meer komen klagen/zagen over planning als 't zover is.
Ik werk bij klanten en ik ben dit jaar 2x geswitchd (omdat ik 1x aangenomen ben om ergens de zomerperiode te overbruggen en in te springen). Dan is dat lastig en meestal is hier het moto: Verplaats uw verlof dusdanig dat het beste past in de planning bij de klant.

Voor interne medewerkers is bovenstaande de beste planning. Voor externen is dat meestal per kwartaal (indien mogelijk) dat je dit dan op voorhand moet mee delen aan de klant.

Ik werk bij klanten en ik ben dit jaar 2x geswitchd (omdat ik 1x aangenomen ben om ergens de zomerperiode te overbruggen en in te springen). Dan is dat lastig en meestal is hier het moto: Verplaats uw verlof dusdanig dat het beste past in de planning bij de klant.

Voor interne medewerkers is bovenstaande de beste planning. Voor externen is dat meestal per kwartaal (indien mogelijk) dat je dit dan op voorhand moet mee delen aan de klant.
Ik zat dit jaar ook bij ne klant, dus zijn mijn verlofdagen gewoon zo doorgegeven aan die klant.

Zij hadden een sluitingsperiode van 3 weken, dat werd dan uit mijn planning gehaald. Ik had hier & daar verlof tijdens dagen die ik normaal daar was (ik werkte 2d/w voor hen), die werden dan geschrapt uit mijn agenda daar.

Op zich allemaal weinig issues & ik heb mijn verlofdagen allemaal gekozen zonder enige consideratie van klant en/of deadline.
De voorgaande jaren was dat allemaal geen probleem dat dit wat meer ad hoc gebeurde (had ik ook liever), maar mijn WG wil het allemaal ver vér op voorhand aangevraagd zien tegenwoordig (post-fusie).

So yeah, gewoon de verplichte brugdagen/feestdagen gaan opzoeken & daar zoveel als mogelijk geprobeerd om volle weken van te maken tot alles op was.

Kinderlijk gedrag van bepaalde collega's die al meer dan 60 jaar zijn. Tis hier elke week wel iets.

Ondertussen wel wat anders aant zoeken, van logistiek naar administratieve functie, maar tis precies niet meer gemakkelijk om te veranderen.

Momenteel heel drukke periode door UAT voor upgrade. Veel stress want de periode is eigenlijk te kort om deftig alles te kunnen testen. En daar word ik dus meteen ziek van. Door een burnout meer dan 4 jaar geleden reageert mijn lichaam daar meteen op. ☹️ Mij al heel lang niet meer zo slecht gevoeld.

Momenteel heel drukke periode door UAT voor upgrade. Veel stress want de periode is eigenlijk te kort om deftig alles te kunnen testen. En daar word ik dus meteen ziek van. Door een burnout meer dan 4 jaar geleden reageert mijn lichaam daar meteen op. ☹️ Mij al heel lang niet meer zo slecht gevoeld.
Weet dat het niet volledig jouw/jullie verantwoordelijkheid is om alles werkende te krijgen. Wij organiseren weldra ook user acceptance testing, en onze users lopen ook krom van de stress door de gigantische schaal van dit project. Maar als er echt grote problemen uitkomen, dan is dat omdat wij langs onze business analyse en development kant het in de eerste plaats niet goed hebben gedaan.

Voor UAT is er ook normaal gezien al getest geweest door een QA team dat de bugs er zoveel mogelijk uit moet halen. Ik probeer dat ook tegen onze gebruikers te zeggen om hen wat gerust te stellen: het valt niet allemaal of louter op hun schouders.

Ik krijg alle half-afgewerkte schijtprojecten over van collega's die het afgetrapt hebben. Enkele van die pipo's hebben uiteraard al hun projecten eerst leeggezogen qua uren om daarna hun schup af te kuisen.

Als ik dan delegeer naar onze project support, heb ik geen flauw idee hoeveel tijd hij eraan moet spenderen omdat ik het dossier niet ken. Die kerel profiteert er dan van door veel te veel uren te boeken.
En dan krijgt niet die project support onder zijn voeten, maar mac-bc. Want mac-bc moet strenger de (opgebruikte) budgetten bewaken. :thumb:

Goed bezig jongens, werk uw laatste PM ook maar buiten.

Ik krijg alle half-afgewerkte schijtprojecten over van collega's die het afgetrapt hebben. Enkele van die pipo's hebben uiteraard al hun projecten eerst leeggezogen qua uren om daarna hun schup af te kuisen.

Als ik dan delegeer naar onze project support, heb ik geen flauw idee hoeveel tijd hij eraan moet spenderen omdat ik het dossier niet ken. Die kerel profiteert er dan van door veel te veel uren te boeken.
En dan krijgt niet die project support onder zijn voeten, maar mac-bc. Want mac-bc moet strenger de (opgebruikte) budgetten bewaken. :thumb:

Goed bezig jongens, werk uw laatste PM ook maar buiten.
Je ging toch sowieso stoppen?

Met een vooropgestelde datum. Ik krijg steeds meer goesting om al vroeger te stoppen.
Waarom stop je niet vroeger? Je wou in januari zelfstandig gaan. Als je volgende week uw ontslag geeft gaat dat de eerste week van november in. Ik vermoed dat je 4-6 weken opzeg hebt? Dus je hebt nog heel november een inkomen (met recht op 1 dag sollicitatieverlof per week). Ze moeten al uw resterend vakantiegeld voor dit jaar uitbetalen, uw opgebouwd enkelvoudig en dubbel vakantiegeld voor volgend jaar (zal bijna volwaardig bedrag zijn als je begin/midden december vertrekt) en misschien uw prorata van uw 13e maand van dit jaar? Kom je wel even mee verder.
Uw enkelvoudig vakantiegeld heb je volgend jaar niet nodig als je toch zelfstandig gaat ;).
Geeft u tijd om mentaal te bekomen en uw nieuwe plannen voor te bereiden.

Vandaag de zoveelste test van een systeem dat we niet op punt krijgen. Iedereen had mail gekregen en een herinnering. We willen de test starten, quasi niks staat klaar voor onze test :angry:
Ik snap dat die tests vervelend zijn maar zonder tests gaat het ook niet in orde geraken he :(

Weet dat het niet volledig jouw/jullie verantwoordelijkheid is om alles werkende te krijgen. Wij organiseren weldra ook user acceptance testing, en onze users lopen ook krom van de stress door de gigantische schaal van dit project. Maar als er echt grote problemen uitkomen, dan is dat omdat wij langs onze business analyse en development kant het in de eerste plaats niet goed hebben gedaan.

Voor UAT is er ook normaal gezien al getest geweest door een QA team dat de bugs er zoveel mogelijk uit moet halen. Ik probeer dat ook tegen onze gebruikers te zeggen om hen wat gerust te stellen: het valt niet allemaal of louter op hun schouders.

Ik ben blij dat je de woorden "normaal gezien" erbij hebt gezet. :p

Ben ik de enige die gewoon verlof neemt wanneer het mij het beste uit komt en niet in functie van fictieve deadlines op het werk?

Inderdaad. Train en organiseer je teams nu eens dat mensen gewoon hun verlof kunnen pakken wanneer ze willen. Er zijn weinig dingen die vierkant draaien na 2-3weken. Er zijn weinig dingen die niemand anders even goed of 90% goed kan doen. Er zijn bedrijven die een jaar zonder CEO zitten. Als dat kan, kan de random foot soldier wel 2 of 3 weken verdwijnen.

Enfin ja, je moet niet met 20 man dezelfde dag op verlof vertrekken. Maar verlof rond een project plannen is gewoon idioot. Er is altijd wel een deadline voor iets ergens en die zal altijd verschuiven door omstandigheden. En verlof is nooit ideaal, but hey, guess what, the world keeps spinning.

Dat is nu toch wel 1 van de grote verschillen van iemand met 10-15y ervaring vs een junior met 1y ervaring. Shit happens, deal with it. Everything will be fine. Deadlines zijn niet heilig. Verlof rond projecten plannen is, sorry voor het woord, voor incompetente managers die hun incompetentie willen wegsteken door gewoon 'stick to the original plan' te doen zodat ze niet moeten nadenken over oplossingen...

De weinige keren dat we hier verlof rond een project gepland hebben, loopt het toch in het honderd. Of het project loopt uit, of is sneller gedaan, of whatever. En wat ga je dan doen? Al dat verlof reschedulen? En als je iedereen in verlof laat gaan rond een project, en het loopt 1 week uit, dan ben je nog verder van huis. Wanneer het er toe doet, is niemand er. Of de mensen duwen het rap rap over de finish en het draait in de soep wanneer er niemand is om de problemen te fixen...

"Je mag verlof nemen wanneer je wil en hoe lang je wil, maar je moet zorgen dat er per divisie minstens X mensen zijn". Wat is daar zo moeilijk aan ? Je hebt 4-5-6w verlof in een jaar. Lijkt me wel dat er genoeg wiggle space is om iedereen zijn goesting te geven. Bij mij maakt het niet uit hoor wanneer ik verlof heb. Zolang ik het 6mnd op voorhand weet en er niet meer mee geschoven wordt...

Er zijn weinig dingen die vierkant draaien na 2-3weken. Er zijn weinig dingen die niemand anders even goed of 90% goed kan doen. Er zijn bedrijven die een jaar zonder CEO zitten. Als dat kan, kan de random foot soldier wel 2 of 3 weken verdwijnen.
Baas: X! Je mag geen 3 weken op verlof want anders is dat een grote RAMP en loopt alles in het honderd!
X neemt 2 weken verlof en de maandag daarop .. "Hey baas ik ben ziek ik heb de griep. De huisarts heeft me een weekje thuis geschreven"
Baas: OK.

Kort gezegd (want ik ben nu even cynisch MAAR bovenstaande gebeurt dus echt): Ik ben het volkomen eens met je. ;)

Ben ik de enige die gewoon verlof neemt wanneer het mij het beste uit komt en niet in functie van fictieve deadlines op het werk?
Niet elke werkplek is hetzelfde en bij sommige werkplekken heb je nu eenmaal dat als er bepaalde personen wegvallen, de werking van het kantoor in het gedrang komt...

Dat er mogelijks andere oplossingen zijn (anticiperen bvb.) kan wel zijn maar je kan moeilijk zeggen "ik kan verlof nemen wanneer ik dat wil, bij de rest kan dat toch niet zo moeilijk zijn"...

Aanvaarden dat niet elke situatie bij iedereen hetzelfde is als bij jezelf is voor velen een fameuze uitdaging.

Niet elke werkplek is hetzelfde en bij sommige werkplekken heb je nu eenmaal dat als er bepaalde personen wegvallen, de werking van het kantoor in het gedrang komt...

Dat er mogelijks andere oplossingen zijn (anticiperen bvb.) kan wel zijn maar je kan moeilijk zeggen "ik kan verlof nemen wanneer ik dat wil, bij de rest kan dat toch niet zo moeilijk zijn"...

Aanvaarden dat niet elke situatie bij iedereen hetzelfde is als bij jezelf is voor velen een fameuze uitdaging.
Als je iemand echt onmisbaar maakt voor de alledaagse taken op het werk/kantoor als die langer dan 2 a 3 weken weg is ben je als werkgever toch fout bezig.

Terug
Bovenaan