cege
Well-known member
Niet elke werkplek is hetzelfde en bij sommige werkplekken heb je nu eenmaal dat als er bepaalde personen wegvallen, de werking van het kantoor in het gedrang komt...
Dat er mogelijks andere oplossingen zijn (anticiperen bvb.) kan wel zijn maar je kan moeilijk zeggen "ik kan verlof nemen wanneer ik dat wil, bij de rest kan dat toch niet zo moeilijk zijn"...
Aanvaarden dat niet elke situatie bij iedereen hetzelfde is als bij jezelf is voor velen een fameuze uitdaging.
Het werk deftig organiseren is bij velen ook een uitdaging precies. Hopelijk nooit zieken of ongevallen, of godbetert, of ontslag nemen. Of de wereld stopt met draaien.
Nooit gesnapt waarom bepaalde afdelingen 'single points of failure' toelaten. Dat is toch gewoon die ene mens die zichzelf onmisbaar maakt uit financieel gewin, emotioneel gewin, belangrijk willen voelen, ... Het is als manager om daar op te anticiperen.
Bij de madam is er recent ook een 'onmisbare' buiten gesmeten na 20y. Grote paniek bij de collega's dat de wereld ging vergaan. Dat heeft 2 weken gesuckt en dan zijn ze erdoor gesparteld. Je gaat het nooit geloven. Het bleek dus dat die collega bepaalde zaken met opzet complexer maakte dan nodig, dingen te perfectionistisch deed, en ook nog af en toe fouten gemaakt had. Je zou bijna denken dat de onmisbaarheid met opzet gecreerd werd uit eigenbelang...
.
Ik dacht toen: OK doe dat dan maar? Want wat je vraagt is in theorie zelfs niet mogelijk (binnen de tijdspanne / deadline die je nu geeft).