Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Play the politics.

Evaluatie is op zich een zinloos gegeven. Zorg dat er op papier staat dat je goed je best doet, kwestie van de papertrail te verzorgen als je huidige manager een andere wordt. Zorg dat ze denken dat je gaat weglopen. Incasseer een loonsverhoging.

Makes sense, thx!

Ik heb al 2x op het punt gestaan te vertrekken. De laatste keer na een 3de gesprek bij een ander bedrijf heeft de toenmalige CEO mij geropen en gevraagd om te blijven. Plots was veel mogelijk en dat waren beiden momenten waarbij m'n loon serieus gestegen is.
Ik kan beamen dat 'wat zou cege doen' werkt. Mij leverde dat 1000€ meer op per maand sinds september.

Heeft het volgens jullie zin om deze week nog een gesprek te vragen bij HR om de situatie uit de doeken te doen of gewoon mijn ongenoegen over de gehele situatie op tafel te gooien, vóór ze samenzitten met het hoger kader? Of wacht ik tot na Nieuwjaar om, wanneer ik merk dat er van opslag geen sprake is, een mail te sturen waarin ik mijn ongenoegen uit over de situatie.

En ook: via mail of een gesprek? Ik heb de indruk dat ik het beter onder woorden kan brengen op mail + 't staat 'op papier'.

Ik merk dat ik moeilijk om kan met de frustratie, vooral omdat manager Z eigenlijk totaal niet capabel is en vooral door praatjes op die positie geraakt is. Inhoudelijk is die nul. Maar geilt op het spelen van 'baas' over mensen. A la jaren 80 stijl, door personeel bang te maken om dan achteraf wat sympathiek te lopen doen. Geeft 'orders' aan mensen van andere afdelingen, heeft geen ellebogen, neemt alles persoonlijk, is sociaal heel incapabel en kijkt hard neer op zijn medemens. Doet uitspraken als: 'ik word hier de nieuwe CEO met tijd, want de huidige is te groen onder zijn neus' terwijl hij 15 jaar jonger is (33 jaar is hij). Maar er is veel werk in het buitenland en die springt maar al te graag de vlieger op, die zijn niet zo dik gezaaid in zijn functie.

/end rant - amai dat doet deugd

Ik geef opslag volgens 3 categorieën.

Wie mag zeker niet weg - opslag -
Wie mag vertrekken zonder dat het me iets doet -opslag, als het potje groot genoeg is-
Wie moet weg maar kan ik niet ontslagen -niks, nada nougabollen-
En zo zou het op veel meer plaatsen moeten werken ipv den dienen die het hardste zaagt. Hier geven ze vaak opslag aan mensen waarvan ik denk "Hoezo??? Ik dacht dat ge die liever kwijt zijt???" :wtf: Ander gasten geven ze dan €0,15/u bij, Brúto... das wat? €12-13 netto/maand, geef dan niks...
Ondertussen zijn er goeie gasten van 35-40 die 5 keer op hun knieën moeten gaan smeken om iets los te krijgen, en dat alles tegen een demografische achtergrond waar ~66% van de afdeling over 10 jaar met pensioen is. Het probleem is waarschijnlijk dat het grootste deel van het management (dat uiteindelijk ook maar moet luisteren naar Brussel & Parijs) mee in die 50+ populatie zit... waarschijnlijk gewoon riding it out en wat er vanaf 2030 gebeurd is hun probleem niet meer.

Wij hebben hier 2 weken terug ons formulier gehad voor de jaarlijkse evaluatie. Ge moet daar dan wat uit uwe nek lullen in verband met 4 of 5 core values van het bedrijf en invullen hoeveel safety meetings ge hebt gevolgd en hoeveel veiligheidsinspecties in de field (0 dus, ik doe geen opvolging van werken) en that's it. Bij het volgende gesprek wordt daar dan eigenlijk niet eens naar gekeken en als het over loon gaat zegt de N+1 dat hij daar niks aan te zeggen heeft en dat je rechtstreeks naar N+2 moet gaan...

Ik heb een sterk vermoeden dat ik ondanks beloftes vorig jaar dit keer de @cege methode ga moeten gebruiken... waar ik eigenlijk geen zin voor heb, maar daar rekenen ze op natuurlijk.

Ik heb de laatste tijd wat ergernissen over een plafond dat ik hier bereikt heb. Ik kan en mag groeien in mijn functie en kennis, maar ik geraak niet verlost van de kleine kutjobs die in mijn richting geworpen worden (genre toestel doet niet wat ze willen doen: "kom eens kijken"). Toeval wilt dat ik gisteren een vacature doorgestuurd krijg die perfect aansluit bij de kennis en ervaring die ik heb, maar dan aan de kant van de farmaceutische industrie. Minder shit, meer euro's? Het is dat ik geen zicht heb op de ergelijke shit die ik daar zou tegenkomen, dus ik ben nog niet zeker dat ik ga solliciteren. Mijn cv en cover letter staan wel al klaar.

Ik heb de laatste tijd wat ergernissen over een plafond dat ik hier bereikt heb. Ik kan en mag groeien in mijn functie en kennis, maar ik geraak niet verlost van de kleine kutjobs die in mijn richting geworpen worden (genre toestel doet niet wat ze willen doen: "kom eens kijken"). Toeval wilt dat ik gisteren een vacature doorgestuurd krijg die perfect aansluit bij de kennis en ervaring die ik heb, maar dan aan de kant van de farmaceutische industrie. Minder shit, meer euro's? Het is dat ik geen zicht heb op de ergelijke shit die ik daar zou tegenkomen, dus ik ben nog niet zeker dat ik ga solliciteren. Mijn cv en cover letter staan wel al klaar.
Veranderen van job heeft wel het voordeel dat je van 0 start qua takenpakket er dus inderdaad minder van dat klein prul in het begin gaat zijn wat wel moet gedaan worden maar wat niemand eigenlijk apprecieert of opmerkt -> als je dan toch verandert, dan hopelijk een job die je liever doet / meer loon / minder commute / leukere collega's -> kies maar wat je belangrijk vindt ;-)

Ik ben van een aantal van die kleine prullen vanaf geraakt door in een periode met zéér veel dringend en belangrijk werk net die kleine prullen te laten liggen en dan bij de jaarlijkse evaluatie voorgesteld om een KT te doen naar een nieuwe persoon van al die brol... heeft prima gewerkt, ben van een heel pak vanaf nu!

Ge kunt toch altijd gaan solliciteren/ contact opnemen met uw vragen. Maar shit gaat ge volgens mij overal hebben, alleen gij moogt kiezen met welke shit ge wilt leven of hoeveel ze u moeten geven om met die shit om te gaan

"Collega's" die bij een beleefd mailtje vrij agressief reageren met daarbij twee directieleden en een teamverantwoordelijke in CC. Doe normaal en stuur mij een mail terug, bel mij, kom bij mij langs,... Dan kunnen we het probleem bespreken. Nee, direct daar directieleden bij betrekken. Als ge dat doet hebt ge bij mij afgedaan en doe ik niet meer voor u dan mijn werk. De boom in kunnen dat soort mensen.

"Collega's" die bij een beleefd mailtje vrij agressief reageren met daarbij twee directieleden en een teamverantwoordelijke in CC. Doe normaal en stuur mij een mail terug, bel mij, kom bij mij langs,... Dan kunnen we het probleem bespreken. Nee, direct daar directieleden bij betrekken. Als ge dat doet hebt ge bij mij afgedaan en doe ik niet meer voor u dan mijn werk. De boom in kunnen dat soort mensen.
Da's natuurlijk een verhaal dat enige context nodig heeft. Niet om u te veroordelen, noch om de andere te verdedigen, maar misschien is die persoon in kwestie intussen zo hopeloos omdat hij geen (deftig) antwoord krijgt.

Dus hoe lang is het al hangende? Hoe vaak heeft hij er al naar moeten vragen? Heb je geinformeerd waarom het lang duurt? Etc... Als je jezelf niets te verwijten hebt zou ik een mailtje sturen, duidelijk oplijsten wanneer je zijn vraag hebt ontvangen, wanneer je er op geantwoord hebt en eventueel aangeven dat dergelijke reactie niet nodig was.

Collega gaat langdurig in verlof dus ik neem de vlucht vooruit (Dan kan ik zelf kiezen wat ik overneem 😅). Ik vraag aan hem of hij nog openstaande zaken heeft "1 ding dringend, maar voor de rest neu nikske"
Communiceer dat met N+1 per mail

3 dagen later een hoop rotzooi in men nek van N+2 dat respectievelijk al 2 en 4 maand ergens rondzweven bij die gast want "Jullie hadden dat toch zo afgesproken"

Mailtje opgegraven, mailtje forwarden en delete.
Ik zit precies ergens in Game of Thrones. Elke stap/zet moet je er al 3 vooruit denken en u indekken

Da's natuurlijk een verhaal dat enige context nodig heeft. Niet om u te veroordelen, noch om de andere te verdedigen, maar misschien is die persoon in kwestie intussen zo hopeloos omdat hij geen (deftig) antwoord krijgt.

Dus hoe lang is het al hangende? Hoe vaak heeft hij er al naar moeten vragen? Heb je geinformeerd waarom het lang duurt? Etc... Als je jezelf niets te verwijten hebt zou ik een mailtje sturen, duidelijk oplijsten wanneer je zijn vraag hebt ontvangen, wanneer je er op geantwoord hebt en eventueel aangeven dat dergelijke reactie niet nodig was.
Ik moet een IT-begroting opmaken voor volgend jaar. Ik heb overzichten over de aankoop van laptops, smartphones en andere hardware. Ik heb echter geen overzicht van alle licenties en abonnementen die in de organisatie worden aangekocht. Dat passeert niet altijd bij ons, maar bijvoorbeeld ook bij andere diensten. De dienst communicatie heeft bijvoorbeeld licenties nodig van Adobe, maar dat passeert dan bij hun en niet bij ons. Toch wordt dat gezien als een IT-licentie, wat het ook is. Daarom heb ik bij de dienst die betalingen doet een overzicht aangevraagd om zo een complete IT-begroting te kunnen maken.

Het is ook de eerste keer dat ik hierover e-mail met haar. Om dan direct zo fel te reageren is erover. Ik heb haar een beleefde e-mail gestuurd om eens samen te zitten, maar ze moet wel normaal gaan doen.

Wat een klucht. 🙄
Medisch onderzoek op het werk, bloeddruk meten bovenop je kledij.
luisteren naar je longen boven op je kledij.
Urine is volgend de dokter oke, terwijl we geen staal hebben moeten afgeven.
Heeft nog geen 5 minuten geduurt dat onderzoek.
En dat was niet alleen bij mij.
Zo wil ik ze ook wel verdienen.
O ja en natuurlijk is iedereen goedgekeurt.

Wat een klucht. 🙄
Pipi gedaan met je broek toe?

Hah! Ik krijg een mail met alles en iedereen in CC. Afgesloten met 'graag uw feedback'. Ik reply all en geef mijn feedback. Persoon die de initiële mail stuurde roept mij: 'waarom met iedereen in CC? Wilde mij te kakken zetten mss?'

Ze zouden fysiek geweld op de werkvloer moeten toestaan vind ik.

Tja, als iedereen relevant is voor de vraag, dan is iedereen ook relevant voor het antwoord he :).
De enige keer dat ge niet op reply all moet klikken is als het effectief een vraag was naar iedere geadresseerde

(Of wanneer de to/cc "All" was om iedereen te verzoeken te stoppen met reply-all om de foutieve mail te melden ^^)

Wat een klucht. 🙄
Ik moet elke 5 jaar naar de medische controle voor mijn professioneel rijbewijs. Ondertussen 4 verschillende dokters gehad waarvan 2 die hun werk degelijk en normaal deden, een die tests deed waar ik nog nooit van gehoord had (in feite mss wel de beste) en een die mijn lengte en gewicht nam, vroeg of ik mijn bril altijd draag en zonder meer een goedkeuring gaf.

Dat soort gedrag is nooit, never, jamais, niemals toegelaten. Waarom moet jan en alleman in CC staan wanneer je furieus bent. Dat is gewoon een teken van een manifest gebrek aan respect en zelfcontrole. Ik heb zoiets ook dik vijftien jaar geleden meegemaakt wanneer een zelfuitgeroepen project manager uit Luxemburg (eigenlijk was hij analist, maar uiteraard staat er project manager in zijn handtekening van zijn email) in lettergrootte 72, caps lock, rood en in het vet schrijft "next time you do it yourself". Ik weet dus totaal niet waarover hij het had toen. Voor dat soort gasten doe ik een gratis workshop tanden eruit kloppen. Zes maanden enkelband heb ik er nog wel voor over.

Terug
Bovenaan