Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat soort gedrag is nooit, never, jamais, niemals toegelaten. Waarom moet jan en alleman in CC staan wanneer je furieus bent. Dat is gewoon een teken van een manifest gebrek aan respect en zelfcontrole. Ik heb zoiets ook dik vijftien jaar geleden meegemaakt wanneer een zelfuitgeroepen project manager uit Luxemburg (eigenlijk was hij analist, maar uiteraard staat er project manager in zijn handtekening van zijn email) in lettergrootte 72, caps lock, rood en in het vet schrijft "next time you do it yourself". Ik weet dus totaal niet waarover hij het had toen. Voor dat soort gasten doe ik een gratis workshop tanden eruit kloppen. Zes maanden enkelband heb ik er nog wel voor over.
:fingerguns:

Heeft het volgens jullie zin om deze week nog een gesprek te vragen bij HR om de situatie uit de doeken te doen of gewoon mijn ongenoegen over de gehele situatie op tafel te gooien, vóór ze samenzitten met het hoger kader? Of wacht ik tot na Nieuwjaar om, wanneer ik merk dat er van opslag geen sprake is, een mail te sturen waarin ik mijn ongenoegen uit over de situatie.

En ook: via mail of een gesprek? Ik heb de indruk dat ik het beter onder woorden kan brengen op mail + 't staat 'op papier'.

Ik merk dat ik moeilijk om kan met de frustratie, vooral omdat manager Z eigenlijk totaal niet capabel is en vooral door praatjes op die positie geraakt is. Inhoudelijk is die nul. Maar geilt op het spelen van 'baas' over mensen. A la jaren 80 stijl, door personeel bang te maken om dan achteraf wat sympathiek te lopen doen. Geeft 'orders' aan mensen van andere afdelingen, heeft geen ellebogen, neemt alles persoonlijk, is sociaal heel incapabel en kijkt hard neer op zijn medemens. Doet uitspraken als: 'ik word hier de nieuwe CEO met tijd, want de huidige is te groen onder zijn neus' terwijl hij 15 jaar jonger is (33 jaar is hij). Maar er is veel werk in het buitenland en die springt maar al te graag de vlieger op, die zijn niet zo dik gezaaid in zijn functie.

/end rant - amai dat doet deugd
Ik zou gesprek asap vragen. Play the pokergame...

Dat soort gedrag is nooit, never, jamais, niemals toegelaten. Waarom moet jan en alleman in CC staan wanneer je furieus bent. Dat is gewoon een teken van een manifest gebrek aan respect en zelfcontrole. Ik heb zoiets ook dik vijftien jaar geleden meegemaakt wanneer een zelfuitgeroepen project manager uit Luxemburg (eigenlijk was hij analist, maar uiteraard staat er project manager in zijn handtekening van zijn email) in lettergrootte 72, caps lock, rood en in het vet schrijft "next time you do it yourself". Ik weet dus totaal niet waarover hij het had toen. Voor dat soort gasten doe ik een gratis workshop tanden eruit kloppen. Zes maanden enkelband heb ik er nog wel voor over.
Dat de toon anders zou kunnen. Dat kan goed zijn.

Maar als iemand mij een stavaza vraagt met mensen in CC dan krijgt die een antwoord terug met die mensen in CC.
Enkel als ik een goed contact heb met de persoon, of denk die nog nodig te hebben voor iets (en het een persoon is die zoiets apprecieert en naar waarde acht, zou ik dan een antwoord zonder die mensen in CC zetten.

Maar anders, niet mijn probleem als je er door het antwoord als een ...... uitkomt.

Uw workshop 'stoer doen op het internet' moet precies ook wel de moeite zijn.

Het ging hier in deze niet over 'jan en alleman', wel om de leidinggevende en de directie. Ik zou het zelf niet doen en ik snap @Nrt zijn frustratie, maar zoals aangegeven miste het verhaal wel context. Als, en dat was hier niet het geval, het gaat om iets waar je al lange tijd op wacht, waar je geen respons krijgt, waar uw werk geblokkeerd blijft omdat een collega niet doet wat er van hem gevraagd wordt, is het wel begrijpelijk om een situatie te escaleren. Of dat dan in een mail met die mannen in CC moet kan je over discussiëren, of hun tanden eruit kloppen blijkbaar, maar als mijn werk afhangt van iemand en die levert niet op moet hij er maar de gevolgen van dragen.

@Nrt Niet op u bedoeld voor alle duidelijkheid.

Het ging hier in deze niet over 'jan en alleman', wel om de leidinggevende en de directie. Ik zou het zelf niet doen en ik snap @Nrt zijn frustratie, maar zoals aangegeven miste het verhaal wel context. Als, en dat was hier niet het geval, het gaat om iets waar je al lange tijd op wacht, waar je geen respons krijgt, waar uw werk geblokkeerd blijft omdat een collega niet doet wat er van hem gevraagd wordt, is het wel begrijpelijk om een situatie te escaleren. Of dat dan in een mail met die mannen in CC moet kan je over discussiëren, of hun tanden eruit kloppen blijkbaar, maar als mijn werk afhangt van iemand en die levert niet op moet hij er maar de gevolgen van dragen.

@Nrt Niet op u bedoeld voor alle duidelijkheid.
Ik schrok even :D

Nee, maar ik heb mijn verhaal op de vorige pagina gedaan. Ik help die persoon altijd zo snel mogelijk aangezien ik ICT-helpdeskmedewerker ben. Dus mensen helpen zo goed en zo snel mogelijk is wel belangrijk. Maar het is de eerste keer dat ik die licenties opvraag en dan krijg ik zo een reactie...

- Iemand die hier voorrang gaf ipv door te rijden :angry:
- Aan geen 90 invoegen op de autostrade waardoor de camions naar het middenvak moeten :angry:

Wel ook iemand zijn sleutel van zijn koffer gehaald (werfcamionet met apart slot) aan de rode lichten. Mens content.

Laat ons databankwijzigingen doen op dev, ze niet doorgeven, opdat ze niet meegaan naar andere omgevingen, zodat het daar fout gaat.

Bovendien, laat ons primary keys hard coderen in de code.

dit erop ->

Laatst bewerkt:
Dat soort gedrag is nooit, never, jamais, niemals toegelaten. Waarom moet jan en alleman in CC staan wanneer je furieus bent. Dat is gewoon een teken van een manifest gebrek aan respect en zelfcontrole.

Ik zet dat altijd "Ik voeg ook Naam Voornaam (N+1 of N+2) toe aan deze communicatie voor een frisse kijk op deze/dit situatie/dossier"

😊 veel beleefder

Mijn batterij is toch leger dan gedacht.
Geen probleem met werkdruk, maar wel problemen met de kou, negatieve sfeer en gebrek aan teamgeest en bepaalde collega's.

En de I don't care knop, kan ik niet vinden, ook te afhankelijk van collega's voor het werk.

Dan nog mensen die 2 weken half ziek werken en andere aansteken, plots wel thuis blijven als er collega's congé nemen maakt het extra leuk.

Al 2 maand terug beslist om weg te gaan maar nog niets gevonden naar de zin. Misschien toch eens een dokter raadplegen.

Nope, heeft geen context nodig. Zoals gezegd: een reply met Jan en allemaal in cc is zoals ik zei nooit, never, jamais, niemals van toepassing. Je hebt duidelijk dat nooit voorgehad, bij zoiets spat de frustratie ervan af. En dat kan allemaal perfect voorkomen worden als de personen in kwestie een beetje empathie hebben, maar nope.

Iemand die nogal actief is op ESG wou meerijden met de auto.
Ik zei daarop, zou je niet beter met de bus gaan?

Persoon vond dat niet prettig, lol.

Als je u engageert voor ESG, voeg dan de daad bij het woord hè.

Iemand die nogal actief is op ESG wou meerijden met de auto.
Ik zei daarop, zou je niet beter met de bus gaan?

Persoon vond dat niet prettig, lol.

Als je u engageert voor ESG, voeg dan de daad bij het woord hè.
Dat is gelijk een nep-vegetariër die zegt "mag ik uw overschot vlees opeten want het dier is toch al doodgemaakt voor u".

Mensen worden meer en meer verslaafd aan mails in CC, kan men daar geen boetes voor geven ofzo? Wat wordt er dan juist verwacht, dat je alles weet, onthoud, nakijkt, ...

Kan je nergens een auto -reply instellen voor mails in CC: Congrantulations, but I don't really care :)

Mensen worden meer en meer verslaafd aan mails in CC, kan men daar geen boetes voor geven ofzo? Wat wordt er dan juist verwacht, dat je alles weet, onthoud, nakijkt, ...

Kan je nergens een auto -reply instellen voor mails in CC: Congrantulations, but I don't really care :)
Gewoon een Rule aanmaken in Outlook met als conditie "where my name is in the Cc box" en dan actie "reply".
Of zoals veel mensen doen, een Rule aanmaken die alle cc mails in een aparte folder zet om nooit meer te lezen :)

Een tip die ik in een opleiding kreeg in mijn eerste jaren (pak 2011-2012) was: maak een regel dat elke mail waar je enkel in CC staat en niet hoofdgeadresseerde bent automatisch naar een apart mapje "CC" gesleept wordt en lees die rommel 1x in de week zodat je er rap vanaf bent.

Heb het nooit gedaan/nodig gehad maar soms denk ik er inderdaad wel aan terug :)

Een tip die ik in een opleiding kreeg in mijn eerste jaren (pak 2011-2012) was: maak een regel dat elke mail waar je enkel in CC staat en niet hoofdgeadresseerde bent automatisch naar een apart mapje "CC" gesleept wordt en lees die rommel 1x in de week zodat je er rap vanaf bent.

Heb het nooit gedaan/nodig gehad maar soms denk ik er inderdaad wel aan terug :)

Tip van onze vroegere CEO. "Mails die je niet onmiddellijk verwacht en meer dan 1 geadresseerde hebben, laat je tot vrijdag liggen. 90% van de mails hebben zichzelf opgelost op vrijdag".

Ik doe vrijdag middag typisch een administratieve namiddag. Mails lezen, agenda voor volgende week kuisen, meetings plannen, meeting notes afwerken etc. Heb is verbazingwekkend hoe veel "dringende problemen" van maandag zichzelf opgelost hebben tegen vrijdag.

Ik loop nu tijdelijk twee dagen stage op een grote school (campus). Nu goed, die werken met een ticketingssyteem via Smartschool. Op zich bolt dat allemaal heel goed.

Alleen vandaag vraagt dus iemand aan de ICT-helpdesk of ze een klok kunnen reparen in een lokaal "want die staat al 7 weken stil". WTF. Meld dat aan de technische dienst, maar toch niet aan de ICT-dienst. Allez, denk eens na.

Na edit: Nu zie ik bij prioriteit ook nog eens "hoog" staan. :rofl:

Alleen vandaag vraagt dus iemand aan de ICT-helpdesk of ze een klok kunnen reparen in een lokaal "want die staat al 7 weken stil". WTF. Meld dat aan de technische dienst, maar toch niet aan de ICT-dienst. Allez, denk eens na.
Ach, je wil niet weten waarvoor ze een IT helpdesk ambeteren. Indertijd nog telefoon gehad dat alle computers in den bureau niet meer werkten. Na een paar minuten doorvragen bleek dat ook de verlichting en de airco waren uitgevallen. Ja mannekes, dan zit je dus zonder stroom en is't niet voor IT hé. Ook al geweten dat er ticketjes worden gemaakt omdat er papier in de printer gestoken moet worden.

Terug
Bovenaan