Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Volgens mij is de kans groot dat B ziek is de week dat je geweigerd heb, wat ga je dan doen?
Volgens mij is die kans heel klein want ik werk hier niet met kleuters. Voor de minieme kans dat het zich toch voordoet kan ik nog altijd de controlearts sturen en als B dan effectief ziek is, wat altijd kan gebeuren, dan doe ik de tent dicht. Dat is een uitzonderlijke maatregel die ik in dat uitzonderlijk geval wel kan verantwoorden.

Gisteren 10 man proberen bereiken. Slechts een minderheid bereikbaar. Achteraf dan maar mails gestuurd.
Vandaag verlof: de ene na de andere belt terug. Geen antwoord op mijn mails te bespeuren. Weer rondjes draaien voor gevorderden.

Soms heb ik het gevoel dat de helft van de taak van een project manager eruit bestaat om anderen achter hun veren te zitten. Maar dat komt vaak omdat die laatsten overbelast zijn, wellicht omdat andere project managers óók achter hun veren zitten. Daardoor moet ik als project manager van mijn project weer extra tijd besteden aan extra achter hun veren zitten, waardoor ik ook overbelast wordt. Daardoor zijn er weer andere project managers die achter MIJN veren moet zitten om hun dossier bovenaan te krijgen. Repeat x 1000. Wie het meeste FTE's inzet om anderen achter hun veren te zitten, die wint.

Corporate world, anno 2024. What a time to be alive.

Team Sfeerbeheer op ons werk draait weer overuren hoor, met het kerstfeestje in aantocht. :sarcastic:

Verzuipen in het werk en dan staat Team Sfeerbeheer aan je kop te zagen dat je nog je wenskaartje moet invullen en blablabla. Pas op, anders graag hoor. Maar hoeveel uurbudget krijgen we daar voor? Geen? -> Ok, bye.
Altijd maar dat engagement vragen. Dat geforceerd gedoe. Ook steeds gericht op dat legertje juniors zonder kinderen die alle tijd van de wereld hebben.

Zet daar gewoon een jeneverbar op vrijdagavond en het zal ook goed zijn zeker?

Zet daar gewoon een jeneverbar op vrijdagavond en het zal ook goed zijn zeker?

Neen, ik drink geen alcohol :p.

Sowieso, gewoon eraan meedoen. Want als je het niet doet, dan knippen ze het er gewoon uit en verdwijnt dat budget ook gewoon ipv dat je ( of uw medewerkers) er potentieel nog iets aan hebt/hebben.

Hier is dat van. We organiseren iets, maar ge neemt allemaal iets mee voor te eten. De parking aan het werk is € 25,00 per dag en no way dat ik met de trein een hoop eten ga liggen meezeulen, laat staan op de fiets.

Nieuwe leerkracht Hilde (59) valt terug op startersloon na administratieve fout: "Ik moest bijna 6.000 euro terugbetalen"

Ouchies. OK ze moet die 6k (voorlopig alvast) niet meer terugbetalen nadat er teveel commotie rond gekomen is maar ze krijgt vanaf heden het minimumsalaris als lerares wegens 0 jaar anciënniteit.

Nu goed niet elke regelgeving kan alle scenario's indekken. Maar als je overstapt moet je toch eerst dubbel en dik de voorwaarden goed doornemen anders kan je voor (dure) verrassingen komen te staan.

Nieuwe leerkracht Hilde (59) valt terug op startersloon na administratieve fout: "Ik moest bijna 6.000 euro terugbetalen"

Ouchies. OK ze moet die 6k (voorlopig alvast) niet meer terugbetalen nadat er teveel commotie rond gekomen is maar ze krijgt vanaf heden het minimumsalaris als lerares wegens 0 jaar anciënniteit.

Nu goed niet elke regelgeving kan alle scenario's indekken. Maar als je overstapt moet je toch eerst dubbel en dik de voorwaarden goed doornemen anders kan je voor (dure) verrassingen komen te staan.
Staat dat loon niet in het contract dat ze tekent? Bij mij stond daar toch in dat ik gelijkgetrokken werd met 26 jaar anciënniteit en dus op xxxx,xx uitkwam.

Heb dat deze ochtend ook in m'n feed zien passeren. Da's de fout v/d administratie, dus moet men na 2 jaar niet meer afkomen met zulk een zeverderij.
Zeker die terugbetaling. Hier is geen enkel teken van kwaadwilligheid van de vrouw zelf eh. 't Is niet alsof ze 'per ongeluk' een nulletje meer gekregen heeft en het probeert te verbergen/dood te zwijgen.

En ja, 'k zou verwachten dat het wel ergens op papier staat onder welke voorwaarden ze gestart is. Maar blijkbaar geraakt 't staat er van onder, ook al staat het op contract.
Ondanks hun eigen fout kan men dat contract blijkbaar toch 'ongeldig' verklaren. Probeert da maar efkes in de privé. 't Kot was te klein. Anders kan elke WG gewoon effe zich 'bedenken' na een paar jaar & uw loon terugvorderen + u loon afpakken.

Teken dat ze rap rap ander werk moet gaan zoeken. Al zal dat niet meer zo evident zijn op 60 jarige leeftijd.

Staat dat loon niet in het contract dat ze tekent? Bij mij stond daar toch in dat ik gelijkgetrokken werd met 26 jaar anciënniteit en dus op xxxx,xx uitkwam.
Helaas staat de wet altijd boven een contract.

Die 6k terugvorderen kan normaal niet wegens ter goeder trouw en doordat het haar fout niet is, maar haar extra ancienniteit is ze wettelijk dus gewoon kwijt.

In mijn jaren in het onderwijs heb ik nooit op voorhand een contract gezien. De keren dat ik (achteraf) een contract kreeg, weet ik zelfs niet of daar niet gewoon 'volgens wettelijk barema' in stond.

Bedrijf heeft al maanden een nieuw portaal. Nu goed, ik was daar nog nooit op geweest dus ik wil inloggen. Dat lijkt niet te lukken. Na een refresh lijk ik ingelogd maar ik zie niks. Ik laat dat weten maar krijg geen respons. Een tijd later probeer ik nog eens en ik moet mijn wachtwoord resetten. Dat lukt dus ook niet. Ik contacteer hen dan via mail (gelukkig had ik een adres), blijkt dat hun oude portaal nog online staat, maar niet functioneel is. ZONDER ook maar enige melding dat ik per ongeluk in het oude portaal zat :sop:

Nope, heb zelf in het onderwijs gewerkt onder verschillende contracten en nog nooit vooraf een contract moeten/mogen/kunnen ondertekenen. In het snelste geval op de dag van indiensttreding, in het traagste geval slechts een volle maand later of zelfs helemaal nooit krijg je een 'indiensttreding' te zien waarop staat voor hoeveel uur je bent ingeschreven. En daarop is geen sprake van bedragen, je zal gewoon betaald worden 'volgend barema' en bij je eerste salaris uitbetaling moet je dan maar zien of het klopt.

IT: een paar maanden geleden moesten we volledig overschakelen op de Cloud. Dus heel mijn bestaande laptop tabula rasa. Alles opnieuw instellen. Kinderziektes eruit helpen. Enzovoort. Tegen dat je terug volledig op uw pas bent en even efficiënt kan werken als ervoor, gaat daar veel tijd over.

Een paar maanden later: goed nieuws, er staat een nieuwe laptop voor je klaar! Heel die bataclan opnieuw. :sarcastic:

Daarbovenop: nog meer security items, verplichte trainingen, MS authenticator die lastig doet, x kan je niet meer, y kan je niet meer, ...

IT: een paar maanden geleden moesten we volledig overschakelen op de Cloud. Dus heel mijn bestaande laptop tabula rasa. Alles opnieuw instellen. Kinderziektes eruit helpen. Enzovoort. Tegen dat je terug volledig op uw pas bent en even efficiënt kan werken als ervoor, gaat daar veel tijd over.

Een paar maanden later: goed nieuws, er staat een nieuwe laptop voor je klaar! Heel die bataclan opnieuw. :sarcastic:

Daarbovenop: nog meer security items, verplichte trainingen, MS authenticator die lastig doet, x kan je niet meer, y kan je niet meer, ...
Da's vreemd. Ge zou denken dat ge alleen maar moet aanmelden en dat ge dan vertrokken zijt aangezien alles cloud based is?

Hier is dat bv zo: GPO zorgt ervoor dat bepaalde standaard mappen zoals My Documents naar OneDrive worden gesynced.
Sinds kort ook Intune uitgerold. Vroeger zaten alle standaard apps mee in den deploy en dat is nu ook nog. De bonus is dat we een company app store hebben waarop je dan de specifieke software die je nodig hebt, kan vinden.

Voor zowel IT als gebruikers is dat echt wel een verbetering.

Nope, heb zelf in het onderwijs gewerkt onder verschillende contracten en nog nooit vooraf een contract moeten/mogen/kunnen ondertekenen. In het snelste geval op de dag van indiensttreding, in het traagste geval slechts een volle maand later of zelfs helemaal nooit krijg je een 'indiensttreding' te zien waarop staat voor hoeveel uur je bent ingeschreven. En daarop is geen sprake van bedragen, je zal gewoon betaald worden 'volgend barema' en bij je eerste salaris uitbetaling moet je dan maar zien of het klopt.
Moraal van 't verhaal? 't Staat kan u altijd bij uw pietje hebben.

In de privé hebben bedrijven ook 'wetten'. Ze noemen dat meestal policies wete wel. Zij het car policy, hiring policy, compensation policy, whatever.
Nu, in 't geval dat er hier fouten gebeuren & men geeft u 'per ongeluk' een hoger loon bij aanvang dan heeft het bedrijf dat op papier moeten zetten & is men contractueel gebonden aan die regeling. Pech voor hun. Zo van 'hoe, ik mocht geen wagen kiezen 2 klassen hoger dan gij dacht? Zie hier eens naar mijn contract'.
Het lijkt mij niet dat men hier zomaar gaat kunnen stellen van 'Sike!'. Laat staan na 2j.

Moest het écht volledig scheef zitten & duidelijk foutief is & je zou dat moeten weten, bv. i.p.v. 4000 EUR/mnd staat er 40K/mnd kan ik mij voorstellen dat men wel iets zal willen/kunnen regelen of u gewoon ontslaan. Maar dan wel onmiddelijk & niet na 2j.

't Staat?
'Meh, wete nog 2j terug? We hebben ni goe gekeken madam ... een of ander wetboek stelt dat gij minder loon moest krijgen de laatste 2 jaar. Verder staat er toch niets op papier eh. Oh & by the way ... geef ons eens 6000 EUR terug a.u.b.'

Oh well, de situatie is gewoon kafkaiaans wete.

Da's vreemd. Ge zou denken dat ge alleen maar moet aanmelden en dat ge dan vertrokken zijt aangezien alles cloud based is?
Ja als uw app / tool cloud based is.

Maar niet elke app / tool is cloud based en niet elke app / tool supporteert MFA.
Als uw app / tool dat niet ondersteunt en je hebt geen service account waar die MFA uitstaat (en die account krijg je niet zomaar) dan werkt uw app niet of niet goed.

Dat is het grootste issue. Alles van Microsoft zelf werkt gewoon (en de azure cloud is ook gewoon van Microsoft he). Maar alles wat niet microsoft is = dat is een héél ander verhaal.

Moeten uitleggen dat als je een join doet tussen 2 tabellen, een 1 op meer relatie, en er zijn effectief situaties waarbij je meerdere records hebt in tabel B voor 1 record in tabel A. Dat je dan ook de waardes van tabel A ziet herhalen.

Het dringt precies niet door.

Basics.

Kill.

Terug
Bovenaan