Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een collega die zich ziek meldde.
Wou vooral anderen niet aansteken etc.

Via via zie ik nu wel foto's van hem van gisterenavond verschijnen in feeststemming tussen een massa mensen.

Niet dat het me veel maakt. :poop:

Wel van dat ik me toch vaak een plichtsbewuste duts vind.
"Voor wie doe ik het nog. Ik zou het spel ook veel smeriger moeten gaan spelen."

Nu. Ik ben al trots dat ik ook tijdens de uren meer op dit forum ga zitten. Een goed voornemen.

Ik worstel ook met delegeren. Mensen werken anders dan ik en dat blijft toch eeuwig zoeken. Het is letterlijk de wet van behoud van gedoe. Niets zelfstandigheid, geen accountability, en uiteindelijk moet je het toch weer grotendeels zelf doen, wanneer ze om 17u het laptopje dichtklappen.
Universitair diploma in een STEM richting, maar als een computerscherm geen signaal krijgt, dan moet ik blijkbaar via de telefoon uitleggen dat de computer misschien niet aanstaat. :)

Universitair diploma in een STEM richting, maar als een computerscherm geen signaal krijgt, dan moet ik blijkbaar via de telefoon uitleggen dat de computer misschien niet aanstaat. :)
Onlangs een oudere collega uitgelegd dat als je een bedrag incl btw deelt door 1,21 je dan het bedrag excl btw krijgt. Die reageerde alsof hij de verrijzenis van Jezus meemaakte. Had nog nooit van die truk gehoord. Hij ging daarvoor altijd naar een website waar hij dat bedrag ingaf.

Onlangs een oudere collega uitgelegd dat als je een bedrag incl btw deelt door 1,21 je dan het bedrag excl btw krijgt. Die reageerde alsof hij de verrijzenis van Jezus meemaakte. Had nog nooit van die truk gehoord. Hij ging daarvoor altijd naar een website waar hij dat bedrag ingaf.
Nu FF uitleggen dat als je dat met vermenigvuldigen doet, het product, het bedrag met BTW bij is 😅

Die weet thuis weer wat uitleggen.

Als het te druk is op het werk voel ik mij slecht omdat ik nooit bijgewerkt raak, maar nu is het eindelijk wat kalm en voel ik mij slecht omdat het aanvoelt alsof ik aan het profiteren ben door even te niksen :unsure:

Binnenkort krijg ik normaal gezien ook een junior die mij gaat helpen, maar dan ga ik gewoon al mijn werk aan hem moeten geven en nog minder te doen hebben ofzo? :unsure:
Of is dit gewoon wat al het oud meubilair binnen een bedrijf doet als ze zich opwerken?

Als het te druk is op het werk voel ik mij slecht omdat ik nooit bijgewerkt raak, maar nu is het eindelijk wat kalm en voel ik mij slecht omdat het aanvoelt alsof ik aan het profiteren ben door even te niksen :unsure:

Binnenkort krijg ik normaal gezien ook een junior die mij gaat helpen, maar dan ga ik gewoon al mijn werk aan hem moeten geven en nog minder te doen hebben ofzo? :unsure:
Of is dit gewoon wat al het oud meubilair binnen een bedrijf doet als ze zich opwerken?
Vraag wie je kan helpen? Op rustige momenten laat ik weten aan iedereen dat ik het rustig heb en mensen kan helpen, het is eigenlijk nog nooit voorgevallen dat op dat moment niemand reageerde...

deze morgen koffie machine weeral stuk, verbetering zou komen, dan maar naar een ander verdiep koffie halen.

na mij middageten pas vernemen dat er overschot is van een of ander nieuwjaarsreceptie van een andere dienst, waardoor ik niet vollebak kan boefen

zon in mijn ogen en de blinden gaan niet naar beneden, waardoor ik niets meer zie op mijn scherm.

ik was beter gaan staken als ambtenaar (ook al val ik niet onder de nieuwe pensioen regeling)

deze morgen koffie machine weeral stuk, verbetering zou komen, dan maar naar een ander verdiep koffie halen.

na mij middageten pas vernemen dat er overschot is van een of ander nieuwjaarsreceptie van een andere dienst, waardoor ik niet vollebak kan boefen

zon in mijn ogen en de blinden gaan niet naar beneden, waardoor ik niets meer zie op mijn scherm.

ik was beter gaan staken als ambtenaar (ook al val ik niet onder de nieuwe pensioen regeling)
Ik wou reeds zeggen: "reden genoeg om te staken..." en toen zag ik uw laatste zin.

(Ik vind bepaalde BG leden maar verdacht stil vandaag, nochtans een maandag, zou het, staken... =D)

Ik zit op een open landscape bureau met een 30 tal collega's. Het is hier bij momenten redelijk lawaaierig, maar goed, de meeste hebben wel de etiquette om naar een meeting room te gaan als ze moeten bellen of een of andere meeting hebben. Er zit hier één collega die meerdere keren per minuut zijn keel moet schrapen. Ik vrees dat het een of andere tic is, want het is altijd van dattem. Ik vrees dat hij hier niet veel aan kan doen, maar het stoort mij echt enorm. Het gaat zelfs zo ver dat ik soms kijk wanneer hij van thuis werkt, en dan zorg dat ik die dagen wel op de bureau ben, zodat ik hem kan ontwijken. Als ik mijn headset opzet + Spotify, is het doenbaar, maar om zo de hele werkdag door te brengen, is verre van plezant. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik lijk precies de enige te zijn die zich hier aan ergert, er zijn andere collega's die veel dichter bij hem zitten, en die lijken zich hier niet aan te storen.

Ik zit op een open landscape bureau met een 30 tal collega's. Het is hier bij momenten redelijk lawaaierig, maar goed, de meeste hebben wel de etiquette om naar een meeting room te gaan als ze moeten bellen of een of andere meeting hebben. Er zit hier één collega die meerdere keren per minuut zijn keel moet schrapen. Ik vrees dat het een of andere tic is, want het is altijd van dattem. Ik vrees dat hij hier niet veel aan kan doen, maar het stoort mij echt enorm. Het gaat zelfs zo ver dat ik soms kijk wanneer hij van thuis werkt, en dan zorg dat ik die dagen wel op de bureau ben, zodat ik hem kan ontwijken. Als ik mijn headset opzet + Spotify, is het doenbaar, maar om zo de hele werkdag door te brengen, is verre van plezant. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik lijk precies de enige te zijn die zich hier aan ergert, er zijn andere collega's die veel dichter bij hem zitten, en die lijken zich hier niet aan te storen.
Nogal waanzinnig idee maar die persoon misschien even aanspreken?

Gaat tegenvallen als hij de waarde excl BTW van zijn bruin brood zo gaat berekenen :shutup:

Als het een afwisseling is van te druk en te kalm, zou ik me vooral geen zorgen maken over dat het een tijdje te kalm is, zie het als een soort evenwicht? Als je verwacht dat het nog lang zo kalm blijft, is dat natuurlijk een andere zaak.

Tegen dat je minder werk hebt doordat iemand je komt ondersteunen, duurt ook wel een tijdje - afhankelijk van hoe complex het werk is en hoe lang het duurt voor je die ingewerkt krijgt en die echt zelfstandig veel werk op zich kan nemen.

Als Project Manager krijg je al ganser dagen telefoons en emails van externen (klanten, aannemers, partners, ...). Irritant, maar part of the job I guess.

Maar dat onze eigen organisatie daar nog een gigantische laag bovenop legt, dat is echt vermijdbare shit. Wat heb ik vandaag al allemaal ontvangen?
  • Baas: "Mac-bc, kun jij een tekstje maken voor afdeling Marketing over technisch onderwerp X?"
  • Baas: "Mac-bc, kun jij tegen de volgende teammeeting uw input geven over onderwerp Y?"
  • Team Sfeerbeheer: "Volgende maandag is het Blue Monday en om ons allemaal op te vrolijken komen we allemaal naar het werk in een trui met veel kleurtjes!"
  • Team Sfeerbeheer: "We doen een kleren-inzamelactie voor een armoede-organisatie."
  • Team Admin: "Nieuwe richtlijnen om uw auto elektrisch op te laden op de bedrijfsparking, gelieve dit document allemaal grondig door te nemen!"
  • Team IT: "Je moet uw nieuwe trainingssessie nog afwerken over cybersecurity!"
  • Team Marketing: "Deel dit eens op uw LinkedIn-pagina!"
  • Enzovoort enzovoort.
En dan op de volgende one on one meeting met mijn baas: "Allez mac-bc, hoe komt het dat je donderdag maar 37 taken hebt gedaan i.p.v. 38?"

Intussen nog wat dringende communicatie met mijn vrouw over administratie, de kinderen, de boodschappen, ...
En dan heb ik het nog niet over die 1000 andere Whatsapp-berichten die constant binnenstromen van andere familie en vrienden. Als je dan om 21u30 de kinderen in bed hebt gestoken en uw huishouden gedaan hebt, mag je nog uw Whatsapp-inbox beginnen verwerken. Onlangs vanuit 2 verschillende groepen de opmerking gekregen dat ik "zo passief ben op whatsapp". No shit sherlock, ik zit ook graag nog eens 5 minuten op mijn gemak 's avonds. Echt een vergif, die smartphone.

Laat me verdomme toch eens allemaal met rust. Laat mij werken. Eens een uurtje doorwerken aan iets, dat is echt een ongelofelijke zeldzaamheid geworden.

Terug
Bovenaan