Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

- Project Manager vult een formulier in om iemand toegang te laten geven tot bepaalde documenten.
- Apzoeir: Ben je zeker dat die persoon toegang mag hebben? Lijkt mij niet ok omwille van reden...
- Project Manager: ja heel zeker en 't is dringend.
- Apzoeir: geeft access

2u later:

- Project Manager: groot probleem! User mag die documenten toch helemaal niet zien.
- Apzoeir: Te laat nu, nu moet je alle procedures opstarten om te documenteren wat er mis ging.
- Project Manager: ja nee he, dit is niet mijn fout, jij hebt access gegeven

Wtf....

Gohja. Ik refereerde voornamelijk naar z'n laatste statement.

Die idiote HR mailkes a la 'Deel je successen' of 'Kom eens ping pongen met de corporate family' dat is idd easy to ignore.
Idem als de 'fouten truien dag' of whatever else van zeverderij men mee af komt (je merkt het wel op, da's ook écht 'mijnen dada' niet).

Bij ons was er ook een ping pong toernooi.

Ik zei gewoon 'leuk voor jullie, maar ik ga liever een half uur of uur rapper naar huis ivm de kinderen'. En 3x raden, niemand heeft daar een probleem mee. En 1 op de 4 of 5x van de events blijf ik wel, en dan zijn de mensen extreem pleased dat ik er ben.

Ik zei gewoon 'leuk voor jullie, maar ik ga liever een half uur of uur rapper naar huis ivm de kinderen'. En 3x raden, niemand heeft daar een probleem mee. En 1 op de 4 of 5x van de events blijf ik wel, en dan zijn de mensen extreem pleased dat ik er ben.
Ik snap die druk ook niet. Exact hetzelfde hier.
Ze organiseren hier super veel op donderdagavond omdat er dan het meeste volk op kantoor is. Maar da's net dat mijn vriendin avondshift heeft.
Dus dan pas ik gewoon. Geen kat dat daar van wakker ligt hoor. Ik heb ook al zaken geskipt omdat ze me gewoonweg niet leuk leken.
Tof voor de collega's ze ne soort cantus organiseren maar mij zegt het niks. En dat wordt me ni kwalijk genomen hoor.

- Project Manager vult een formulier in om iemand toegang te laten geven tot bepaalde documenten.
- Apzoeir: Ben je zeker dat die persoon toegang mag hebben? Lijkt mij niet ok omwille van reden...

2u later:

- Project Manager: groot probleem! User mag die documenten toch helemaal niet zien.
- Apzoeir: Te laat nu, nu moet je alle procedures opstarten om te documenteren wat er mis ging.

Wtf....
Gohja, geen probleem toch. Gij hebt op mail van hem dat het [A] moet zijn. Nu schreeuwt die mens B van de daken & dat [A] zijn fout niet is.
Easy to disprove eh.

Ik snap niet echt dat je een probleem hebt met dergelijke initiatieven, of toch zolang het niet verplicht is van deel te nemen en er geen morele druk wordt uitgeoefend op mensen om dat wel te doen.
Als dat vrijwillig is en er zijn altijd genoeg mensen die dat willen, is dat toch goed voor die mensen? Klagen omdat je collega's niet verzuurd zijn en al eens graag samen een leuke activiteit doen.... dat lijkt me eerder een probleem van de klager dan van het bedrijf.

2u later:

Wtf....
Is de procedure dan niet om hem in zijn gezicht uit te lachen en hem dan onder de bus te gooien? @cege?

Yup I know. Zijn handtekening staat ook op't papier. Maar 't ging me even om het principe. Zomaar ff de schuld bij mij leggen.
Gohja. Schuld zoveel mogelijk op iemand anders afschuiven is de eerste aard van vele werknemers (of mensen in 't algemeen) vrees ik. Zeker als 'eerste instinct'. (hoe slecht die karaktertrek ook moge zijn)
In uw geval is het weliswaar heel idioot, want z'n handtekening staat er wel & jij bent slechts het laatste onderdeel van die flow (de uitvoerende macht).

We hebben vandaag ook een town hall, met een klassement van de "top volunteers". Dat zijn dus de mensen die tijdens de werkuren 40 uur vrijwilligerswerk doen. Loon loopt door, dus hoe is dat vrijwilligerswerk... :unsure:

Is de procedure dan niet om hem in zijn gezicht uit te lachen en hem dan onder de bus te gooien? @cege?

bwabwa, dit is toch gewoon een business incidentje. Niemand zijn schuld. Rules of engagement op papier zetten en volgende keer de regels volgen. Don't blame the person, blame the process.

Zit al letterlijk 7 en een half uur in support call om mijn laptop te fixen.

Gisteren werkte alles nog. Deze ochtend niks meer. Oh joy.

Nee, ik heb geen lokale IT (er is geen support team in belgie). Nee, ik heb geen toegang tot corporate network, jullie hebben mijn site gesloten, ik zit thuis. Ah dat is lastig, not exactly my fault...

En klikke klikke klik indie. Blijven gaan.

Dude! Als het mij zo zeer tegen zou steken zou ik mij niet bezig houden met het indienen van mijn ontslag exact te 'timen' hoor.
'k Zou het indienen & zo snel mogelijk den bos in dan.

Ja OK, je zit mss een maandje zonder inkomen. Maar 'k veronderstel dat je dit wel kan overbruggen. Je krijgt er ook een maandje rust mee. Even kop leeg maken & frustraties vergeten.
En sure, 't is uiteraard niet ideaal & normaal gezien wil je dat niet (effectief zonder werk komen te zitten).
Maar als het zo zwaar tegen zit & je gewoon nog een maand zit te wachten om aan te sluiten op uw volgende 'plan' ... jah. Dan zou ik daar gewoon m'n conclusies trekken.

Uiteraard goed voor paar weken, een maandje. Niet voor 6 mnd of zoiets natuurlijk. Maar gij zit toch al af te tellen.

Mijn vrouw zegt dat ook al een paar maanden.
Maar ik ga door tot de laatste snik. Nog even op de tanden bijten en er goed proberen op letten dat ik mijn frustraties niet meeneem naar mijn thuissituatie. Dat is de grootste uitdaging.

Zit al letterlijk 7 en een half uur in support call om mijn laptop te fixen.

Gisteren werkte alles nog. Deze ochtend niks meer. Oh joy.

Nee, ik heb geen lokale IT (er is geen support team in belgie). Nee, ik heb geen toegang tot corporate network, jullie hebben mijn site gesloten, ik zit thuis. Ah dat is lastig, not exactly my fault...

En klikke klikke klik indie. Blijven gaan.
Heb jij al een nieuwe job of nog niet?

En al die juniors and "project supports" hangen ook zwaar mijn kl*ten uit. Die zitten mij constant te bellen voor hulp en advies, en als ik dan eens iets vraag dan wordt het niet goed gedaan, niet binnen budget gedaan en soms zelfs beiden.

En met "niet goed", bedoel ik geen zaken die ze nog niet kunnen weten. Neen, echt van die "je m'en fous"-fouten. Gewoon niet goed gekeken, niet opgelet, ... "De mac-bc moet het toch nog eens overlezen, dus het maakt hier geen hol uit of iets vergeet." :sarcastic:

Dat is geen "project support", dat is "project sabotage".

Terug
Bovenaan