Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Als het te druk is op het werk voel ik mij slecht omdat ik nooit bijgewerkt raak, maar nu is het eindelijk wat kalm en voel ik mij slecht omdat het aanvoelt alsof ik aan het profiteren ben door even te niksen :unsure:

Binnenkort krijg ik normaal gezien ook een junior die mij gaat helpen, maar dan ga ik gewoon al mijn werk aan hem moeten geven en nog minder te doen hebben ofzo? :unsure:
Of is dit gewoon wat al het oud meubilair binnen een bedrijf doet als ze zich opwerken?
Een belangrijk criterium om je op te werken is toch wel jezelf misbaar maken: mensen opleiden en waardige vervangers zoeken.

Voor alle highperformerd hier: uw baas heeft het toch makkelijk met mensen als jullie, maar als jullie het werk je baas moeten doen, valt er al een supergoede resource weg om maar te zwijgen dat als jij baas was, je collega’s wel eens ging zeggen hoe ze het wel moesten doen! Als dit bekend bekend aanvoelt, is bovenstaande een goede aanpak mijn inziens.

Daar heb je toch sharepoint voor?
of een Sharepoint communication site
of een Sharepoint team site
of Teams
of Onedrive
of..
:help:
en er zijn al voldoende boeken geschreven en onderzoeken gedaan die uiteindelijk bevestigen dat alles in 1 tool (Outlook) bijhouden ook gewoon het efficiëntste is ;)

Bij hoge werkdruk is er vaak gewoon geen tijd om het 4-ogen principe toe te passen.
Je vertrouwt op de collega met voldoende expertise.
Prima voor mij

Maar de vraag om het op voorhand door te sturen kwam van hem. Ik verlies daar ook tijd mee (doorsturen en wachten op reactie)

Als het dan voor de lol is moet ik het ook nie serieus pakken

Bericht van HR op intranet: "Het is vandaag Blue Monday, hier zijn een paar tips hoe je dit kan verhelpen".

Tip #1: neem een wandeling buiten, dat stimuleert de aanmaak van endorfine, het gelukshormoon, blablabla."

Het weer buiten eergisteren, gisteren, vandaag, morgen, overmorgen, overovermorgen:
front-medium-1931705940.jpg

Ok, het is goedbedoeld, maar toch. :sop:

Allez, ons team is gedecimeerd dus nu komen er van die doorzichtige initiatieven vanuit de hiërarchie om terug "een hecht team te creëren". :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic: Deel jullie successen! Laat ons samen eens pingpongen over de middag! JA! JOEPIE! Laat ons samen werken aan IMPACT! Yes, we can! Teamwork makes the dreamwork! :puke::puke::puke:

Precies de kleuterklas.
Neen, ik ben hier allemaal veel te oud voor geworden. Mijn maag keert er bijna letterlijk van om. De afkeer van mijn job en heel dat corporate gelul in het algemeen is nog nooit zo groot geweest. Zo doorzichtig allemaal. Laat mij nu toch gewoon eens 5 seconden met rust zeg.
Deel uw succes, deel uw succes. Het is verdomme allemaal in het honderd gelopen het afgelopen jaar. Het zijn allemaal fucking strontprojecten, van de eerste tot de laatste. En nu moet ik plots mijn "succes" delen?! Het enige succes is dat ik binnenkort mijn ontslag ga indienen.

Ik dacht dat ik het allemaal beter zou kunnen verdragen met het einde in zicht. Maar alleen het omgekeerde is waar. Ik word extreem ongeduldig. Het moet ophouden.
Heel dat teamgedoe is belachelijk. Er is echt niemand die om zijn collega's geeft hoor. De beste teamplayer, dat is gewoon degene die het best kan doen alsof. Het einde in zicht? Het is gewoon duidelijk dat je daar snel weg moet en totaal iets anders moet doen. Het is echter extreem moeilijk om een job te vinden waar je met rust wordt gelaten, weinig teamwork hebt en toch een mooi loon ontvangt.

Heel dat teamgedoe is belachelijk. Er is echt niemand die om zijn collega's geeft hoor. De beste teamplayer, dat is gewoon degene die het best kan doen alsof. Het einde in zicht? Het is gewoon duidelijk dat je daar snel weg moet en totaal iets anders moet doen. Het is echter extreem moeilijk om een job te vinden waar je met rust wordt gelaten, weinig teamwork hebt en toch een mooi loon ontvangt.
Alé, nog eens uw eigen persoonlijke ervaring doortrekken naar de rest van de wereld...

Het is gewoon echt moeilijk om een deftige werkplek te vinden. Niet dat het niet bestaat, maar zo wijdverspreid is het ook niet hoor.
Mja ik heb gewoon een probleem met Chauffagist zijn visie... Wat hij dus zoekt (stel dat hij geen zelfstandige was) is een werkplek waar je:

- Met rust wordt gelaten
- Weinig teamwork hebt
- Mooi loon ontvangt

Net alsof dat hét doel is van iedereen, gewoon allemaal de eigen job doen en verder "met rust gelaten worden"... Dan is de stap inderdaad best dat je zelfstandige wordt waar je helemaal alleen je ding kan doen en met niemand moet samenwerken. In de realiteit is ook dat gewoon zeer zelden en zal je op één of andere manier toch altijd eens moeten kunnen samenwerken met iemand (al is het zelfs maar met je klant).

Mja ik heb gewoon een probleem met Chauffagist zijn visie... Wat hij dus zoekt (stel dat hij geen zelfstandige was) is een werkplek waar je:

- Met rust wordt gelaten
- Weinig teamwork hebt
- Mooi loon ontvangt

Net alsof dat hét doel is van iedereen, gewoon allemaal de eigen job doen en verder "met rust gelaten worden"... Dan is de stap inderdaad best dat je zelfstandige wordt waar je helemaal alleen je ding kan doen en met niemand moet samenwerken. In de realiteit is ook dat gewoon zeer zelden en zal je op één of andere manier toch altijd eens moeten kunnen samenwerken met iemand (al is het zelfs maar met je klant).
Geloof me ik sta absoluut ook niet achter zijn visie, dewelke neerkomt op zo veel mogelijk poen scheppen voor zo weinig mogelijk te doen.

De overheid vinkt al uw wensen af!

Wat jij beschrijft is laaghangend fruit als een manager zou moeten besparen en waarschijnlijk gaat niemand zo lang wachten want wie wil zo iemand in zijn team hebben?

Niemand zegt dat je bij elkaar zondagochtend aan de ontbijttafel moet zitten, maar het zal je geen windeieren leggen als je bij al je collega’s zou welkom zijn.

- Met rust wordt gelaten
- Weinig teamwork hebt
- Mooi loon ontvangt

Ik heb meestal een zeer goede band met collega's die hiërarchisch volledig horizontaal naast u staan.

Maar van bovenaf komt er altijd gezaag. Krijg je vaak opdrachten waar je niet achter staat, maar je toch moet uitvoeren. Krijg je te maken met micromanagement. Etc.

En van onderuit heb je te maken met broekvegers of incompetenten. Ze zouden uw werk lichter moeten maken door zaken uit handen te nemen, zaken voor te bereiden, ... maar het enige wat ze opwekken bij mij is frustratie. Vandaag ook opnieuw: er heeft iemand een presentatie voorbereid die ik binnenkort moet presenteren aan de klant. Ik overlees die presentatie vandaag, ik zie al direct verdachte cijfers die mij bekend voorkomen van een ander project, ... Ik begin te graven in de cijfers. Jawel hoor, klopt weer langs geen kanten. :sarcastic: Je wéét gewoon dat je er niet kan op vertrouwen, dus moet je alles dubbelchecken. Weet je, dan doe ik het allemaal liever zelf van in het begin. Dat is leuker werk dan te zitten klooien in een ander zijn scheve gedachtegangen met een mix van juiste en foute zaken. Wat ben je daarmee?
En aangezien ik geen leidinggevende ben over hun, moet ik dan gaan "overdragen" aan onze teamlead dat hij/zij weer geen goed werk heeft verricht. Vind ik ook geen leuke job om te doen. Laat mij gewoon met rust. Geef mij het einddoel, geef mij voldoende uren en het komt wel in orde.

Met collega's die volledig horizontaal naast u staan kun je gewoon ervaringen uitwisselen over projecten, kun je elkaar assisteren waar nodig door tips te geven (zonder echt werk te gaan verrichten), kun je eens je frustraties luchten, ... Maar daar heb je nu eenmaal minder mee te maken, omdat je er niet zo nauw mee samenwerkt.

Onlangs al een pre-overdracht gehad van mijn degoutant advocatenproject. Met mijn n+1, n+2, n+3 en nog een andere van het managementteam erbij, en dan ik als kleine garnaal.

n+3: "Ja, n+2 leg eens uit"
n+2: "Ja, n+1, leg eens uit"
n+1: "Ja, mac-bc ik denk dat jij het meest inhoudelijk op de hoogte bent, the floor is yours!".

Een heel ondankbare job. Want dan weet ik al zeker= met zoveel managers in de meeting, en de kleine garnaal moet het uitleggen, dan zal ik binnen de kortste keren onderbroken worden omdat ik ofwel té high-level bezig ben ofwel dat ik téveel in detail ga. Sowieso. 100% zeker.

Ik begin het project uit te leggen. Na 3 zinnen: jawel hoor. Ene die zegt dat ik te snel ga. Dan geef ik meer details. Waarna al snel een opmerking volgt: "jaja, maar waar willen we nu naartoe". :sarcastic: Zo voorspelbaar. Terwijl, als ik gewoon rustig mijn uitleg zou mogen gedaan hebben zonder mij te onderbreken, dan had iedereen alles geweten binnen de tijd. Ik wíst het gewoon. Rustig blijven, macske. Laat het allemaal over je rollen.

Dan mijn n+1 op een bepaald moment: "we moeten van dit project afgeraken want ik heb geen senior meer in mijn team zoals mac-bc om dit project over te nemen en bovendien is dit een gigantisch wespennest aan het worden waar we niets meer bij te winnen hebben". Ik moest moeite doen om mijn lach in te houden:
  • Dat het team gedecimeerd is, is hun eigen schuld. Ze kunnen nu op de blaren zitten.
  • Ik heb echt tot 3 keer toe bij mijn hiërarchie aangekaart, op twee niveau's, dat dit project een gigantisch wespennest is waar we zo snel mogelijk uit moesten omdat we er niets bij te winnen hebben. Maar het was allemaal niet nodig. Neeneen, je bent goed bezig mac-bc, doe zo voort op dit project. En nu ik wegga, zeggen ze quasi letterlijk wat ik toen zei. :sarcastic:
Ach ja.

Onlangs al een pre-overdracht gehad van mijn degoutant advocatenproject. Met mijn n+1, n+2, n+3 en nog een andere van het managementteam erbij, en dan ik als kleine garnaal.

n+3: "Ja, n+2 leg eens uit"
n+2: "Ja, n+1, leg eens uit"
n+1: "Ja, mac-bc ik denk dat jij het meest inhoudelijk op de hoogte bent, the floor is yours!".

Een heel ondankbare job. Want dan weet ik al zeker= met zoveel managers in de meeting, en de kleine garnaal moet het uitleggen, dan zal ik binnen de kortste keren onderbroken worden omdat ik ofwel té high-level bezig ben ofwel dat ik téveel in detail ga. Sowieso. 100% zeker.

Ik begin het project uit te leggen. Na 3 zinnen: jawel hoor. Ene die zegt dat ik te snel ga. Dan geef ik meer details. Waarna al snel een opmerking volgt: "jaja, maar waar willen we nu naartoe". :sarcastic: Zo voorspelbaar. Terwijl, als ik gewoon rustig mijn uitleg zou mogen gedaan hebben zonder mij te onderbreken, dan had iedereen alles geweten binnen de tijd. Ik wíst het gewoon. Rustig blijven, macske. Laat het allemaal over je rollen.

Dan mijn n+1 op een bepaald moment: "we moeten van dit project afgeraken want ik heb geen senior meer in mijn team zoals mac-bc om dit project over te nemen en bovendien is dit een gigantisch wespennest aan het worden waar we niets meer bij te winnen hebben". Ik moest moeite doen om mijn lach in te houden:
  • Dat het team gedecimeerd is, is hun eigen schuld. Ze kunnen nu op de blaren zitten.
  • Ik heb echt tot 3 keer toe bij mijn hiërarchie aangekaart, op twee niveau's, dat dit project een gigantisch wespennest is waar we zo snel mogelijk uit moesten omdat we er niets bij te winnen hebben. Maar het was allemaal niet nodig. Neeneen, je bent goed bezig mac-bc, doe zo voort op dit project. En nu ik wegga, zeggen ze quasi letterlijk wat ik toen zei. :sarcastic:
Ach ja.

Weten ze het dat je weggaat?

Terug
Bovenaan