Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een collega met +30jaar anciënniteit..maar die van onze producten minder afweet dan ikzelf na een jaar werkzaam te zijn binnen het bedrijf.
1. Gigantisch irritant, want die leunt constant op mijn kennis terwijl ze dezelfde opleidingen gevolgd heeft.

Gisteren moest ze een bestand aanleveren in een bepaald formaat.. is letterlijk "opslaan als" en dan uw formaat kiezen. Had het haar uitgelegd. Maar zij wist zen betere manier..ze had het dan gedaan..en het bestand naar die persoon gestuurd. Bleek het fout te zijn.. en maar blijven volharden.. en weer fout.
Ze doet het op de manier dat ik het haar uitgelegd heb en op letterlijk 5 seconden geklaard. Heeft die dus een hele voormiddag aan zitten verschijten.

Een collega met +30jaar anciënniteit..maar die van onze producten minder afweet dan ikzelf na een jaar werkzaam te zijn binnen het bedrijf.
1. Gigantisch irritant, want die leunt constant op mijn kennis terwijl ze dezelfde opleidingen gevolgd heeft.

Gisteren moest ze een bestand aanleveren in een bepaald formaat.. is letterlijk "opslaan als" en dan uw formaat kiezen. Had het haar uitgelegd. Maar zij wist zen betere manier..ze had het dan gedaan..en het bestand naar die persoon gestuurd. Bleek het fout te zijn.. en maar blijven volharden.. en weer fout.
Ze doet het op de manier dat ik het haar uitgelegd heb en op letterlijk 5 seconden geklaard. Heeft die dus een hele voormiddag aan zitten verschijten.
Andere generatie eh. Toen alles nog veel meer 'A l'aise' was.
En wss te kostelijk om buiten te kegelen met zoveel anciënniteit, dus laat maar doen.

Nu kan ik mij wel inbeelden dat dit een van de redenen is waarom volk van een bepaalde leeftijd achter geen werk meer geraakt, ook al wil men.
En dan wil ons regering dat we werken tot we er bij dood vallen, maar vrijwel geen enkele WG moet u nog hebben op een bepaald moment.

Duidelijk nog geen trein genomen die vertrekt uit Brussel. :fingerguns:

Ik pak er minstens twee per week :p.

Maar ik heb mijn NC-koptelefoon op dus al veel weggefilterd :p. De donderdagavond heb je wel een paar ambtenaren die van de wagon een café maken of studenten/toeristen die willen feesten in een andere stad maar anders...

Er zijn een paar "luide" treinen omdat de trein zelf ongelooflijk luid is. (Je hebt een trein Brussels-Airport -> Knokke die verouderd is en die heletijd schudt op de lijn.)

Op de "party-trein" (de laatste van de dag) is het nooit stil :p.

Het geslof en gesletst van collega's die in de gang rondlopen. Met het warme weer zijn er veel collega's met open schoenen, maar nu hoort ge constant dat irritant geluid.

De deur sluiten is geen optie, gebeurd enkel als je niet gestoord mag worden. En ik heb een adviserende/ondersteunende functie naar collega's toe.
Bah - teensletsen in een professionele setting. Degoutant. Het enige wat mij nog meer nachtmerries bezorgt is de Waalse gewoonte van 'ik kom naar de bureau en ga ieder een kus geven op onze afdeling voor ik begin te werken (meestal met lekkere koffie/sigaret bek geur'.

En wss te kostelijk om buiten te kegelen met zoveel anciënniteit, dus laat maar doen.

Nu kan ik mij wel inbeelden dat dit een van de redenen is waarom volk van een bepaalde leeftijd achter geen werk meer geraakt, ook al wil men.
En dan wil ons regering dat we werken tot we er bij dood vallen, maar vrijwel geen enkele WG moet u nog hebben op een bepaald moment.
En den copy-pasten met de rechter muisknop in plaats van de sneltoetsen te gebruiken 😅.
Het is sowieso één van de redenen waarom ze moeilijk aan werk raken. Heeft denk ik ook te maken met het willen bijscholen. Veel mensen willen zichzelf ook niet bijscholen natuurlijk.

Het consultantgedrocht (waar ik het hier al vaker over heb gehad 😊) met nihil meerwaarde gaat eindelijk buiten gewerkt worden.
Men is allerlei cases aan het verzamelen om aan het consultancybedrijf voor te leggen van zie daarom deugt die niet.

Hallelujah. Dat gedrocht zit hier reeds 1,5 jaar zo. 1,5 jaar te lang dus.

Blijkbaar komen er nu effectief besparingen aan (YES!), het werk mindert ook.

Het beste is dat er vooral ook bazen van andere teams achter zitten ineens om die buiten te krijgen.
Maar die hebben dus schrik dat zij een mannetje moeten laten gaan, i.p.v. die dweep.

Bah, wat een supertard dat ventje.
Die weet en kan nu eens echt niets, ondanks al zijn masters.
Een leervermogen heeft die ook niet, we hebben er heel veel tijd ingestoken, maar tevergeefs.
Zo zie je maar, diploma's betekenen niet steeds iets. Een dikke blaam voor het onderwijs trouwens dat zo'n pipo kan afstuderen.
Ga 25 jaar terug in de tijd, en ik betwijfel of die überhaupt zijn middelbaar diploma zou behalen.
Die heeft geen enkele opdracht correct volbracht. We moesten de lat steeds lager leggen. Bij het minste prulletje heeft die weer hulp nodig. Kan zich niet beroepen op bestaande voorbeelden om dan simpele zaken na te maken. Bij de minste fout zit die weer geblokkeerd en begint die in het oneindige te gokken terwijl het zichzelf allemaal uitwijst.

Laatst bewerkt:
En den copy-pasten met de rechter muisknop in plaats van de sneltoetsen te gebruiken 😅.
Het is sowieso één van de redenen waarom ze moeilijk aan werk raken. Heeft denk ik ook te maken met het willen bijscholen. Veel mensen willen zichzelf ook niet bijscholen natuurlijk.
My man, oh my man ... als die paar extra seconden af & toe gespendeerd aan copy/pasten via de muis/context menu's het enige probleem waren, daar zou 'k ééécht niet van wakker liggen. ;)
Ale soit, tenzij uw dagdagelijkse bezigheid letterlijk copy/pasten zou zijn van 's ochtends tot 's avonds. :sneaky:

Ikzelf zit in een branche waar je met software werkt die ontploft v/d hotkeys & sommige helpen wel voor de productiviteit & bezig je (ik) veel.
Ik denk dan dat iedereen die wel kent, maar blijkt ook dat dit totaal niet het geval is. So yeah, it happens.

Ik ben voor de visie van volk doorschuiven, daarvoor niet naar hogerop, maar naar werk dat ze wel nog kunnen (en deels willen).
Maarja werknemer is heilig in Vlaanderen 🙄😀

Ik ben voor de visie van volk doorschuiven, daarvoor niet naar hogerop, maar naar werk dat ze wel nog kunnen (en deels willen).
Maarja werknemer is heilig in Vlaanderen 🙄😀
Probleem daarbij is waarschijnlijk 'loon'. Niemand zal staan te springen om gedemoveerd te worden EN ook nog eens hun loon te zien halveren.

Anderzijds, iemand van een hoger betaalde positie (die in principe wel wat skills vereist) doorschuiven naar een studentenjob level positie, maar hen wel nog steeds betalen alsof het de hoger geplaatste positie is ... da's lastig verkocht te krijgen (bij 't management) lijkt mij.
Dan maar beter negeren dat er een probleem is en doen alsof deze werknemers nog steeds toppers zijn anno 2025. 😅

Uiteraard, dat is uitgaan van 'worst case' natuurlijk. Velen brengen andere waarden en ervaring met zich mee, ook al kan men voor pakweg technologie zaken niet goed meer mee.

Probleem daarbij is waarschijnlijk 'loon'. Niemand zal staan te springen om gedemoveerd te worden EN ook nog eens hun loon te zien halveren.

Anderzijds, iemand van een hoger betaalde positie (die in principe wel wat skills vereist) doorschuiven naar een studentenjob level positie, maar hen wel nog steeds betalen alsof het de hoger geplaatste positie is ... da's lastig verkocht te krijgen (bij 't management) lijkt mij.
Dan maar beter negeren dat er een probleem is en doen alsof deze werknemers nog steeds toppers zijn anno 2025. 😅

Uiteraard, dat is uitgaan van 'worst case' natuurlijk. Velen brengen andere waarden en ervaring met zich mee, ook al kan men voor pakweg technologie zaken niet goed meer mee.

Dat lijkt mij ook het grootste probleem bij die visie (die ik overigens wel deel). Niemand zal graag uit zichzelf een stapje lager gaan, vermoedelijk omdat dit dan gepaard zal gaan met verlies in loon/vergoeding. Dat dan in combinatie met een ego dat vaak meespeelt maakt dat het vaak niet mogelijk is om zo van die landingsbaanjobs te creëren.

Ik vraag mij soms wel af of ik ooit zelf zal afglijden in dat hele technologiegebeuren en op een bepaald moment zal raar bekeken worden :oi22: .

Dat lijkt mij ook het grootste probleem bij die visie (die ik overigens wel deel). Niemand zal graag uit zichzelf een stapje lager gaan, vermoedelijk omdat dit dan gepaard zal gaan met verlies in loon/vergoeding. Dat dan in combinatie met een ego dat vaak meespeelt maakt dat het vaak niet mogelijk is om zo van die landingsbaanjobs te creëren.

Ik vraag mij soms wel af of ik ooit zelf zal afglijden in dat hele technologiegebeuren en op een bepaald moment zal raar bekeken worden :oi22: .

Allemaal natuurlijk zeer sector afhankelijk. En het hoeft niet altijd terug naar een ´lagere´ job te zijn.

Maar kan ook zeer voordelig uitdraaien voor de werknemer. Minder verantwoordelijkheden, minder stress, meer hands on/sociaal ipv technologisch,...

Maar zowel de werknemer als de werkgever moet hiervoor openstaan natuurlijk.

Bij ons kan en lukt dit voorlopig wel, elke generatie heeft zowat zijn kerntaken naargelang kunnen en functie.

Heb een Chinese collega die Liu heet. Hoe vaak ik die mens al lui genoemd heb :unsure:
En wordt hij daar dan niet moe van?

IMG_0604.jpeg

Zelfs ik, die in die technologie sector leef denk dat wel al eens.
Wie weet wordt al mijn expertise binnen dit en een paar jaar vervangen door AI wete.

Mor soit. Het zal hoogstwaarschijnlijk minder erg zijn om bij te blijven voor de basics VS iemand die begonnen is toen er bij wijze van spreken nog geen computer was, laat staan dat het gros van 't werk digitaal te doen was.
Al zeker die mensen die het nu van de daken schreeuwen dat ze hun uitkering verliezen na wie weet hoe lang niet gewerkt te hebben. Die dus totaal niet meer mee zijn wss.

Kakken op het werk, het blijft toch iets speciaal. Zitten hier met 3 naast elkaar in een stalleke te trompetten. En dan sebiet strategisch proberen te timen om niet tegelijk buiten te komen om de walk of shame te vermijden.

Kakken op het werk, het blijft toch iets speciaal. Zitten hier met 3 naast elkaar in een stalleke te trompetten. En dan sebiet strategisch proberen te timen om niet tegelijk buiten te komen om de walk of shame te vermijden.

Toch zo niet van die schijt-kotjes met 20 cm opening onderaan en 50 cm bovenaan ?

Ergernis: van allerlei data moeten opleveren en allemaal super dringend, om dan maar al te vaak nadien te merken dat men er niks mee doet.

Terug
Bovenaan