Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Die ook ja hahaha. "ik krijg deze melding al weken maar klik gewoon OK".
"Seg shellshock, kunt gij mij helpen met excelbestand huppeldepup want ik heb hier dit en dat opgeschreven en kan er zelf niet meer aan uit."
"Eh ja, ok begin eens bij het begin."
*opent bestand, komt een pop up met de vraag of de gegevens bijgewerkt moeten worden*
"Ja, ik klik dat weg, want dat is niet van toepassing, toch?"

*zucht*

toch wel, want ze noteren ook het begin cijfer op onze tank bv 999.750
alsook het eind cijfer bv 999.780

en dan schrijven ze er naast : 30 liter.

Dus van onze mensen kan het niet echt komen. Ik neem bv ook het begin cijfer als de leverancier komt vullen, en het eind cijfer, als de tank terug leeg is. en dat is steeds rond de 4000 liter. terwijl er wel meestal 4400 gefactureerd wordt
Zoals Castil zegt, ineens nieuwe (digitale) meter laten plaatsen, dan heb je er zelf controle over wat er ingaat en uitgaat.

Dus van onze mensen kan het niet echt komen. Ik neem bv ook het begin cijfer als de leverancier komt vullen, en het eind cijfer, als de tank terug leeg is. en dat is steeds rond de 4000 liter. terwijl er wel meestal 4400 gefactureerd wordt
Je zou als test een tank van een bestelwagen vrijwel leeg kunnen rijden, opvullen bij jullie en bekijken hoeveel liter dat was, daarna die tank opnieuw bijna volledig leeg rijden, tanken aan een tankstation en bekijken of daar een significant verschil op zit qua liters.

Bij 10% afwijking zou dat toch al moeten opvallen.

Ik weet dat het verwarrend kan zijn maar mensen als je een buitenlands pensioen ontvangt gelieve dat OP TIJD door te geven.

De bedragen die ik moet terugvorderen voor sommige daar val ik zelf vanover.

Je eigen mensen kunnen toch gewoon 50 liter opschrijven en daarvan 30 liter in de camionette gooien en 20 liter in een jerrycan voor thuis?

Tenzij ze ook de kilometerstanden van hun camionette mee opschrijven. Dan zou je bij controle van de km-standen er eventueel eentje kunnen uithalen die zogezegd aanzienlijk meer verbruikt (of waar een deel in een jerrycan belandt).

Je eigen mensen kunnen toch gewoon 50 liter opschrijven en daarvan 30 liter in de camionette gooien en 20 liter in een jerrycan voor thuis?

Tenzij ze ook de kilometerstanden van hun camionette mee opschrijven. Dan zou je bij controle van de km-standen er eventueel eentje kunnen uithalen die zogezegd aanzienlijk meer verbruikt (of waar een deel in een jerrycan belandt).
Klopt ze kunnen dat, maar dan nog is het zo dat dit niets veranderd aan het feit dat er een verschil zit op onze aangekochte liters, dan de getankte liters.

maar ja, we de kilometerstanden worden ook elke maand bekeken, en zo berekend hoeveel verbruik per 100 km...

Ergernis aan reply to all e-mails...

Gisteren invite ontvangen om een bepaalde training te volgen (is voor managementteam over heel de wereld).

Sinds vannacht van die pipo's (dat is dus management) die hele tijd reply to all doen met boodschappen als "I can't participate, is there a recording?".

Intussen zijn we al geëovolueerd naar boodschappen als zijnde "please do not reply to all" (met uiteraard een reply to all).

Dudes, echt... Die invite is naar 6000 mensen gestuurd. Shut the fuck up. Ik hoop zo hard dat die zoveel out of office messages krijgen dat hunne mailbox ontploft.
Laat dat uitdoven tot de volgende maandag en dan om +- 9u wanneer iedereen zeker zijn mailbox aan het checken is nog eens reply to all "why am I added to this mail?"

and watch it burn :oi22:

Is nu niet echt nauwkeurig hé, een jerrycan is 20 liter.. dus dat zou dan moeten 2 liter verschil zijn, als ik die 10% regel toepas.

maar dat cijfertje die rond draait en blijft hangen op 8 en 9 of daar ergens tussen, is al 1 liter meer of minder, en tot hoe ver mag je zo'n jerrycan vullen om exact aan die 20 liter te komen....?
Het cijfertje dat ronddraait en ergens tussen 8 en 9 hangt, dat geeft nog steeds wel info. Als het recht in het midden blijft hangen zit het in feite op 8.5. Zit het eerder bij de 9 dan bij de 8, dan is het 8.75 ofzo. Dus je zou toch al ietsje nauwkeuriger moeten inschatten wat het is dan +/- 1 liter.
Herhaal die test desnoods 2-3 keer en zo haal je de onnauwkeurigheid er ook uit.

En/of weeg je jerrycan voor en na, en bereken het volume toegevoegde mazout adhv de dichtheid.

10% verschil zou zo toch moeten opvallen lijkt me.

Jullie hebben zelf een meter op de tank staan. Als er vandaag 300L in zit volgens die meter, en straks komt de leverancier die zegt 4000L te leveren, dan moet morgen die meter op 4300L staan. Is dit niet het geval, dan zit er een fout in jouw meter of in die van de leverancier.
Gefoefel van werknemers of lekken kan dit niet verklaren, als de notities kloppen van wie hoeveel L eruit neemt. Anders zouden er sprongen in die cijfers moeten zitten. (Neemt niet weg dat mensen kunnen foefelen met die cijfers zelf, x opschrijven en y voor zichzelf in een jerrycan gieten)

Btw, als je gaat tanken met de auto staat er altijd ergens een vermelding over het feit dat die pompen zijn geijkt voor een omgevingstemperatuur van x graden en dat het effectief afgegeven volume dus kan afwijken. Geen idee of dat iets kan verklaren? Zou me straf lijken dat dat 10% verschil kan geven en dan zou je die afwijking moeten zien stijgen/dalen doorheen de maanden naargelang het seizoen.

Jullie hebben zelf een meter op de tank staan. Als er vandaag 300L in zit volgens die meter, en straks komt de leverancier die zegt 4000L te leveren, dan moet morgen die meter op 4300L staan.
Nee zo'n meter is het niet. Je kan niet zien hoeveel er is bij gekomen.

Het is enkel een teller met cijfertjes, die begint te tellen, van zodra je tankt uit dat vat.

zoiets dus

Maar bedankt voor je input..

en ivm de afwijking ivm de warmte zou ik es moeten checken, is nu nog maar dat ik moet de vergelijking maken van mijn baas met de geleverde en de door ons gebruikte liters.. Dus ben daar nog maar net mee begonnen en ik word er al gek van.

...

Btw, als je gaat tanken met de auto staat er altijd ergens een vermelding over het feit dat die pompen zijn geijkt voor een omgevingstemperatuur van x graden en dat het effectief afgegeven volume dus kan afwijken. Geen idee of dat iets kan verklaren? Zou me straf lijken dat dat 10% verschil kan geven en dan zou je die afwijking moeten zien stijgen/dalen doorheen de maanden naargelang het seizoen.

Snel googlen geeft aan dat de dichtheid van diesel, mazout e.d. minder dan 1% verandert bij 10°C verschil. Standaard dichtheid wordt bij een pomp bij 15° C gemeten, dus alhoewel temperatuur een invloed heeft, zal dat nooit in de buurt van 10% afwijking veroorzaken.

Klopt ze kunnen dat, maar dan nog is het zo dat dit niets veranderd aan het feit dat er een verschil zit op onze aangekochte liters, dan de getankte liters.

maar ja, we de kilometerstanden worden ook elke maand bekeken, en zo berekend hoeveel verbruik per 100 km...

Ik kan je zeggen dat de creativiteit die ontbreekt om het werk te doen meestal plots er wel is om te foefelen.

Toen mijn pa een lokale leger kazerne runde, was alles wat los hing fair game. Diesel pikken was een nationale sport, evenals materiaal zoals grasmaaiers, remorques of camions in het weekend op de kazerne komen halen. Met wat chance in goeie staat terugbrengen. Met wat pech met blutsen en bulten. Met heel wat pech kwam er een ander 2e hands exemplaar in de plek of helemaal niks.

Dan is dat spel daar vol gehangen met camera's en begon er gezever met camera's die 'uitvielen' of sluiproutes buiten het zicht van de camera's heen.

Om dan nog te zwijgen over bureau materiaal, bureaus, stoelen, kasten, ... Als het los was, verdween het. En dan denk je, 'kan dat allemaal'. Uiteraard, de nationale top van het leger is 100x veroordeeld voor uber gefoefel en iedereen dekte iedereen toe. De schatkist stond erbij en keer ernaar. https://www.nieuwsblad.be/binnenland/corruptie-op-grote-schaal-bij-legertop/54106216.html Dat is 1 voorbeeld waar ze gewoon op kosten van het leger dingen kochten. Niet pikken uit het magazijn, gewoon prive bestellen en de factuur naar het leger sturen...

Onze beroemde PI planning (elk kwartaal): 2 uur lange meeting - gewoon luisteren naar wat men te zeggen heeft - geen pauzes. Uber belangrijk. Het werkleven hangt er volledig vanaf volgens de big chiefs.

Het kwam er op neer: Iederen Projectlead legt kort uit waar men mee bezig is binnen het project en praat over deadlines en blah blah ..

Makila: Hey collega X, Y en Z hebben jullie iets opgestoken van de PI planning?
Collega X: Nope ik begrijp er niks van
Collega Y: Nope ik ben in slaap gevallen
Collega Z: Het interesseert mij echt niks
Makila: Geeuw

Ter info: Dit is / was naar mijn mening helemaal geen echte PI planning. Bij een echte PI planning gaat elk team bekijken wat men kan opnemen in het eerstvolgende kwartaal en is iedereen pro-actief betrokken en zijn er volop discussies op teamniveau. Men werkt dan meestal met zo'n schoolbord waarop mijn sticky notes op plakt. (maar er zijn ook andere methodes). Om daarna samen te komen met alle teams en 'ja' als iedereen klaar is dan ga je uwe uitleg doen aan alle andere teams.

Laatst bewerkt:
moet hier nu van mijn baas controleren op de mazout verbruik van onze camions en camionette's.

iedereen noteert in een boek hoeveel liters die heeft getankt. we hebben onze eigen tank opslag van 5000 liter.

echter van elke periode dat we de leverancier hebben laten komen, en telkens +-4500 liter lieten vullen in onze tank, zie ik dat er "maar" 4000 liter is verbruikt door onze camions/camionette's.

Moet ik nu echt die leverancier gaan wantrouwen dat hij teveel liter factureert, maar te weinig effectief vult? Lijkt me straf, die hun "meter" is toch geijkt neem ik aan?
of zou het onze teller zijn, op onze tank (+20 jaar oud), die totaal niet correct liters registreert, en afwijkt? pfff

Goh, dat gebeurt wel degelijk.
Leverancier geeft zogenaamd 4.500 liter maar in werkelijkheid 4.000 liter. Verkoopt dan nadien 500 liter in het zwart bij iemand anders.
Dat kan zijn dat de chauffeur dat zelf doet en de leverancier van niks weet.

Staat een keer er neffest als ze komen leveren en check het schermpje aan de tanker. :p

Laatst bewerkt:
- 'he leverancier, we hebben iets zot gemerkt: we moeten precies veel meer tanken dan er eigenlijk verbruikt wordt. Zou dat kunnen liggen aan een lek of onze teller?'
-> volgende keer is uw tank wel goedgevuld => uwe leverancier heeft u jaren bedrogen.
-> hij wordt kwaad en zegt dat ge hem beschuldigd=> uwe leverancier heeft u jaren bedrogen, want ge hebt hem niet beschuldigd.
-> 't is nog van hetzelfde => uwe leverancier heeft u jaren bedrogen en denkt dat ge echt denkt dat ge een lek of defecte teller hebt.
of => ge hebt echt wel een lek of een defecte teller

- Kunnen jullie 6 volledig nieuwe setups (pc, printers, etc) komen plaatsen?

• Ja hoor, vult dit formulier maar in en dan zetten we het op de planning de komende weken

- Ja dat moet morgen in orde zijn want we lanceren een nieuw product en daar hebben we die setups voor nodig

• Hoe lang weten jullie al dat die nodig gaan zijn?

- Tgoh, een maand ongeveer

:wallbash:

- Kunnen jullie 6 volledig nieuwe setups (pc, printers, etc) komen plaatsen?

• Ja hoor, vult dit formulier maar in en dan zetten we het op de planning de komende weken

- Ja dat moet morgen in orde zijn want we lanceren een nieuw product en daar hebben we die setups voor nodig

• Hoe lang weten jullie al dat die nodig gaan zijn?

- Tgoh, een maand ongeveer

:wallbash:

Blame the process, not the people.

Hier moeten de flippos van finance plots weten wat de service revenue en cost zal zijn (training, customization, ...) van een nieuw product dat gelanceerd wordt binnen 6 mnd. Moeten ze binnen de 2 mnd allemaal hebben (4mnd voor launch). Tegen dan is er nog geen product, dus hoe complex de installatie en zo zal zijn, joost mag het weten. "Ja, maar dat moet voor SAP, blabalabla".

Niemand zijn schuld, wel iedereen zijn probleem:woohoo:

Cege zijn opmerking "best dat alle projecten van 3 maanden dan 6 maanden vertraging hebben, anders had finance nooit op voorhand zijn nummers" *crickets*

Vakbondsafgevaardigden. Kunnen andere forumleden in een leidinggevende functie wél positieve verhalen hieromtrent vertellen? Sinds ik leidinggevende ben kom ik er sporadisch mee in contact, maar de keren dat ik er mee in contact kom zijn dit toch telkens negatieve ervaringen. Vaak gaat het om omhooggevallen, gefrustreerde medewerkers die vooral azen op de meest kwetsbare beroepsgroepen (schoonmaakpersoneel, keukenmedewerkers, ...), die vaak een vuil spelletje spelen en anti-leidinggevenden zijn. Vaak gaat het ook om medewerkers die vastzitten in hun eigen functie, geen doorgroeimogelijkheden hebben en via de pet van vakbondsafgevaardigde een ingang willen zoeken om hun toch maar te laten gelden, maar dan vaak persoonlijke vetes met leidinggevenden afrekenen. Ook blijven nutteloos schreeuwen. Wij vinden dat de overheid en directie jullie meer moeten betalen, wij vragen al jaren om loonsverhoging!1!1!!1!!!1 Ja, met zulk propaganda kom je er...

Pas op, er zijn ook positieve collega's bij, maar die binnen mijn ervaring toch vaak de minderheidsgroep. Ik schets het zwart/wit, maar om het cru te zeggen, ik krijg er godverdomme het schijt van.

nee dat kan niet. alles wat ze noteren in de boek klopt. en als ik dat allemaal optel,
en vergelijk met het begincijfer op onze tank, wanneer die werd aangevuld
en het eindcijfer op onze tank, wanneer die leeg was, komt dit min of meer gelijk uit.

maar is wel 400 liter minder quasi elke maand, dan wat er gefactureerd wordt van onze leverancier...

dus mij lijkt het ofwel dat onze metertellertje totaal niet meer klopt, of dat de leverancier telkens foefelt.

maar afwijking van 400 liter op een hoeveelheid van 4000 dat is 10 procent. kan natuurlijk ook zijn dat ons metertje 10 procent te weinig registreert natuurlijjk.
Op uw meterstanden zitten er dus geen gaten in? Dan lijkt het mij dat uw teller wat afwijkt. Want uw mazout leverancier gaan beschuldigen.. denk niet dat je daar iets gaat kunnen op zeggen.

Terug
Bovenaan