Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

SL: Mijnheer mag ik u even onderbreken?
ik: ja geen probleem
SL: Bent u van den limburg want je praat wat snel voor mij, kan u iets trager praten?
ik: ..... 🤨 okay geen probleem.

Dus wij praten toch niet traag 🥳

Yeah no, het proces is duidelijk. Als de mensen al een maand op voorhand weten wat ze nodig hebben en ze vragen dit pas een dag op voorhand aan ligt het weldegelijk aan de mensen en niet het proces.

Het is altijd een process. Ofwel is de tooling niet OK. Ofwel zijn de mensen niet getraind. Ofwel is het een process dat te gemakkelijk faalt.

HET ZIJN NOOIT DE MENSEN !!! 🤡

De "eer" om een stagiair te mogen controleren. Laten we stellen dat ze het verschil niet ziet tussen Windows Vista en Windows 11. Het niveau bij de VDAB is toch echt om te huilen.

De "eer" om een stagiair te mogen controleren. Laten we stellen dat ze het verschil niet ziet tussen Windows Vista en Windows 11. Het niveau bij de VDAB is toch echt om te huilen.
Wij nochtans een nieuwe collega verwelkomd vanuit een doorgroeiopleiding van de VDAB. Heeft gedurende 3 maanden zowel 3 dagen per week bij ons als IBO-stagiair gewerkt, alsook 2 dagen per week bij een verzekeraar een opleiding genoten en de nodige attesten behaald. Zeer positief persoon, leergierig, sociaal, mee met technologie, zeer tevreden van.

Om maar te zeggen dat het niet allemaal rucht is bij de VDAB ;)

De federale pensioendienst heeft een update gedaan in hun programma waardoor ons programma niet meer werkt.

We zijn nu al weken aan het wachten maar ze kunnen ons geen datum geven wanneer het in orde zal zijn.

Collega die een overdracht van zijn taken naar mij moet doen. Maar het is precies moeilijk, moeilijk, moeilijk. Alle barrières die kunnen opgeworpen worden, zullen opgeworpen worden. Alle excuses die aangewend kunnen worden, zullen aangewend worden. Ge kunt na 40 jaar dienst ook maar moeilijk zeggen "Goh, ik heb gans mijn leven niks gedocumenteerd, want na mij stuikt die boîte hier toch ineen".

Hoppa - onze GM die hier 6mnd was ligt al buiten. Laatste werkdag is vrijdag - zal zelf ontslag genomen hebben 🤡

5 min later een mail van de baas van mijn baas naar heel de divisie (>200 man) dat ik - cege - in een 6 mnd ramp up phase zit om van job functie te veranderen. Was handig geweest dat ik dat op voorhand geweten had... En geen idee wat dat inhoudt voor mijn huidige projecten, want mijn baas ... die is op verlof... En de collega's van mijn huidige project, die weten van niks...

Ik denk dat er weer wat kletsen uitgedeeld zijn hogerop en dat ze met de pionnen aan het schuiven zijn als ware het een stratego bord. Jos doet dit, Paul doet dat, we check the box en hoger mgmt is content.

Hoppa - onze GM die hier 6mnd was ligt al buiten. Laatste werkdag is vrijdag - zal zelf ontslag genomen hebben 🤡

5 min later een mail van de baas van mijn baas naar heel de divisie (>200 man) dat ik - cege - in een 6 mnd ramp up phase zit om van job functie te veranderen. Was handig geweest dat ik dat op voorhand geweten had... En geen idee wat dat inhoudt voor mijn huidige projecten, want mijn baas ... die is op verlof... En de collega's van mijn huidige project, die weten van niks...

Ik denk dat er weer wat kletsen uitgedeeld zijn hogerop en dat ze met de pionnen aan het schuiven zijn als ware het een stratego bord. Jos doet dit, Paul doet dat, we check the box en hoger mgmt is content.
Waar werkt gij eigenlijk? Want ZO een wispelturig gemanage ben ik nog niet veel tegen gekomen.

Waar werkt gij eigenlijk? Want ZO een wispelturig gemanage ben ik nog niet veel tegen gekomen.
Even doen alsof we effectief een 'gaming' forum zijn. EA is nor 't schijnt net verkocht aan 55 miljard, met 20 miljard schulden op de boeken.

Dus als 't daar al beter was, zal 't daar binnenkort even erg worden. :sneaky:

Mijn job is eens geschrapt geweest omdat "het economisch moeilijke tijden waren" en de "budgetten op waren".

3 maand later in de gazet x heeft recordomzet en winst. :cautious:

Ons team werd ingeschakeld om een probleemdossier recht te trekken. Vijf maanden lang hebben we hemel en aarde verzet, zeker onze ingenieurs in het buitenland. En dan, vlak na de strakke deadline, krijgen we te horen dat het project on hold gezet wordt en er niet verder aan gewerkt zal worden. Het zat reeds in slechte papieren en wisten we dat er een reële kans was dat we het niet over de streep zouden trekken.

Enerzijds geeft het wel opluchting dat de stress wegvalt, maar anderzijds is het zuur om te zien hoeveel mensen er aan werkkapitaal in geïnvesteerd en de extra mile gedaan hebben voor quasi niets.

Miljaarde miljaarde, deze ochtend trek ik de koelkast open op het werk - valt daar toch wel zo een geïntegreerd thermos - tas geval uit de deur, gebroken, heel de vloer en een stuk van de trap vol soep.

Eigenlijk is dat ontwerp van die dingen dramatisch slecht - kleine diameter onderaan, grote diameter bovenaan - top heavy en onvoldoende stabiel.

Naar de elektrische stoel met de producent van die rommel.

Gisteren gehoord dat de samenwerking wordt stopgezet.
Het liep al 2 jaar helemaal niet goed daar maar zou geen excuus zijn. Ook niet het feit dat ze mij de ondankbare projecten gaven en HR niet betrokken werd bij het Improvement plan.

Ik was al op zoek naar iets nieuws, maar dat zal nu wat actiever moeten gebeuren

Het hangt meer van de persoon af, dan van het diploma.

Hier heeft ooit ene gezeten met maar een middelbaar diploma, maar die kerel was supergoed.

En dan die stuk-verdriet-stront-pis-consultant van onlangs. Gestudeerd tot en met, zelf les gegeven, als je zijn linkedin zag je mond viel open, ...
Kon er evenveel van dan mijn ma.
Die verspilling van atomen is ondertussen al enige maanden weg, maar we hebben het er regelmatig nog over.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan