Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Miljaarde miljaarde, deze ochtend trek ik de koelkast open op het werk - valt daar toch wel zo een geïntegreerd thermos - tas geval uit de deur, gebroken, heel de vloer en een stuk van de trap vol soep.

Eigenlijk is dat ontwerp van die dingen dramatisch slecht - kleine diameter onderaan, grote diameter bovenaan - top heavy en onvoldoende stabiel.

Naar de elektrische stoel met de producent van die rommel.

Was dat zo'n gigantisch geval van bijna een halve meter hoog? Bij ons zitten er af en toe collega's met zo'n ding in een meeting, dat is precies een hele vaas.

Was dat zo'n gigantisch geval van bijna een halve meter hoog? Bij ons zitten er af en toe collega's met zo'n ding in een meeting, dat is precies een hele vaas.
Zoiets zegt:

c50bdc2444c4460db834655f1924335e.jpg

Toen ik het voor de eerste keer in de rapte zag, dacht ik dat het een cameralens met een rietje was :unsure:

Ik loop op kantoor altijd rond met zo enen voor mijne koffie ->
71kHx+70HDL.jpg

Die is overheen de jaren toch al een paar keer op de grond terecht gekomen terwijl gevuld & nog nooit moeten kuisen. ;)
Die is zo gigantisch weliswaar ni.

Ergernis van een vriendin - en eigenlijk zit haar werkgever er echt mee verveeld:

Ze werkt in het examencentrum voor rijbewijzen in de Vlaamse rand, nu komen daar reeds een aantal maanden mensen examens afleggen uit de regio Verviers - en die slagen altijd. Iedereen vermoed dat er wordt gefraudeerd op de één of andere manier want het is niet normaal om +2 uur te rijden naar centrum en bovendien een slaagpercentage van 100% voor te leggen. Bijkomend zijn ze daar echt wel wat gewend met fraude (gsm, oortjes, camera's, fraude met identiteitskaarten, verkleedpartijen, speciale brillen, ...) maar hier kan men niets vinden. Komen steeds in groep van 5-6 met een busje.

Na de reorganisatie van vorig jaar, net te horen gekregen dat we gaan sluiten komend jaar. Mijn vader en nonkel hebben hun heel leven hier gewerkt en ikzelf ook al bijna 19 jaar op moment van sluiten (zonder vakantiewerk). Dit komt wel even hard binnen. Ik kan wel zeggen dat het een absoluut klote jaar is.

Ik werk in helpdesk en ik snap dat niet iedereen even vaardig is met de PC. Er zijn er ook die bang zijn van PC's, ook al werken ze er al 20+ jaar met de PC.

Wat ik niet snap is dat 2 man samen een kwartier nodig heeft om een username en wachtwoord in te geven. Ik had die gegevens doorgestuurd, dus het was gewoon overtypen. Op den duur heb ik zelf een laptop genomen om 100% zeker te zijn dat het werkte.

Ondanks correct gebruik van alle voorziene PBM's is er toch een stofdeeltje in m'n oog terecht gekomen.
Vandaag laten verwijderen door oogarts. :wallbash:

Ik werk in helpdesk en ik snap dat niet iedereen even vaardig is met de PC. Er zijn er ook die bang zijn van PC's, ook al werken ze er al 20+ jaar met de PC.

Wat ik niet snap is dat 2 man samen een kwartier nodig heeft om een username en wachtwoord in te geven. Ik had die gegevens doorgestuurd, dus het was gewoon overtypen. Op den duur heb ik zelf een laptop genomen om 100% zeker te zijn dat het werkte.
Zo'n zaken zijn dus de reden waarom ik zot contect ben dat ik niet meer op de servicedesk werk. Zot worden in zo'n geval

Zo'n zaken zijn dus de reden waarom ik zot contect ben dat ik niet meer op de servicedesk werk. Zot worden in zo'n geval
Echt waar, ik werd er zot van. Na een paar minuten ben ik zelf beginnen testen, eerst via office.com en dat werkte, en dan zelfs op een spare laptop eens geprobeerd en dat werkte ook. Wat een waanzin man. Het was bijna rapper geweest om naar daar te rijden en het zelf in te typen.

Echt waar, ik werd er zot van. Na een paar minuten ben ik zelf beginnen testen, eerst via office.com en dat werkte, en dan zelfs op een spare laptop eens geprobeerd en dat werkte ook. Wat een waanzin man. Het was bijna rapper geweest om naar daar te rijden en het zelf in te typen.
Zo herkenbaar allemaal en dan werk ik nog in een IT-Consultancy bedrijf.

Vandaag zowel in Outlook als in Teams gekregen. Wtf heb ik AI apps nodig om mails te sturen of te chatten...
Ja mor manneke, azo ni eh. Den business wilt dat gij geen mails ni meer schrijft, AI moet da doen. :p
En chatten? Goh, nen AI 'impersonator' trainen & die laten antwoorden op uw chats eh. :devilish:

Gij kunt dan wat gamen op uw gemak terwijl dienen AI doet alsof gij nog werkt.

Het zalige leven van een 'gebruiker'.

Vaak bedenk ik me dat ik aan de verkeerde zijde van het verhaal sta.

"Als je ze zo ook kunt verdienen?"

Effectief types die al 25 jaar achter een pc zitten, en het horen donderen als je over de c-schrijf begint.

Die kennen hun aangeleerde routine, en bij alles wat ervan afwijkt: BLOCK#ERROR#

Zalig enerzijds.

Terug
Bovenaan