Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dju, net als ik hen wou inschakelen voor issues ivm definitieve oplevering SOD.
Als ik de website mag geloven stijgt de prijs voor ons +17% van €339 naar €396, tenzij ze ook de risicoscore fors gaan aanpassen.

Erger vind ik misschien dat ze voor bepaalde topics geen procedures meer starten. Als ik het mij goed herinner stond dat er niet zo strikt in paar jaar terug. Wel cap op dekkingsbedrag etc, maarja als je dan via DAS iets in gang zet, weet de tegenpartij ook dat het bij een paar brieven blijft :(

Nu ben ik aan het twijfelen of we best met alle buren samen een advocaat pakken en switchen naar goedkoopste rechtsbijstand (basisdekking), of toch de prijsverhoging even slikken en via DAS gaan.
Ik vrees dat je premie nog een pak duurder gaat worden, je hebt de Consumentenpolis Benefisc als ik me niet vergis? Die gaat (zonder voertuig) naar 672 EUR stijgen... Als je een conflict hebt lopende, zo snel mogelijk aangeven dat het dossier actief is en wanneer je je rekening hebt gekregen om de nieuwe premie ter betalen, je makelaar opbellen om te verhuizen. In jouw geval kijken wij dus naar de "globale rechtsbijstandsdekking" van Providis die het nauwst aansluit qua waarborgen in je huidige polis en nog vergelijkbaar is qua (huidige) premie.

Ik vrees dat je premie nog een pak duurder gaat worden, je hebt de Consumentenpolis Benefisc als ik me niet vergis? Die gaat (zonder voertuig) naar 672 EUR stijgen... Als je een conflict hebt lopende, zo snel mogelijk aangeven dat het dossier actief is en wanneer je je rekening hebt gekregen om de nieuwe premie ter betalen, je makelaar opbellen om te verhuizen. In jouw geval kijken wij dus naar de "globale rechtsbijstandsdekking" van Providis die het nauwst aansluit qua waarborgen in je huidige polis en nog vergelijkbaar is qua (huidige) premie.
Waarom is de premie van de Consumentenpolis bij DAS plots zo veel duurder geworden?

Wa zijde nu met ne simpele led-strip denkte dan 🤷‍♂️
Ge hebt nu eenmaal mensen die schaamteloos zijn.
M'n vriendin werkt in de biblotheek. Daar kan je gratis koffie, thee en water krijgen. Mensen nemen gewoon hele dozen thee of suikertjes mee. Glazen idem ditto. Tot zelfs rollen WC papier.

Resultaat is dat er nu 's ochtends 10 zakjes thee worden klaar gelegd. Zijn die op, wordt dat aangevuld. Maar dan moet iemand dat natuurlijk in't oog houden en aanvullen. Allemaal heel efficient uiteraard. In plaats van dat mensen dat gewoon laten liggen..

Toevallig was ik afgelopen zaterdag daar wanneer ze sloten. Ik moest m'n vriendin oppikken, dus daar effe gewacht.
Bib sluit om 17u. Om 16u55 komt er ene binnen, gaat naar ne PC en begint te printen. Uiteraard geen pagina of 2 maar nen halven boek. De deur kan ondertussen niet op slot dus proberen mensen daar nog binnen te lopen om en na 17u ondanks het bordje aan de deur dat ze gesloten zijn.
"Ja maar ik moet dat boek maar effe binnen brengen" of "ik moet maar nen Humo pakken hoor, ik ben direct weg".

Jezus, ik zou er zot van worden.

Waarom is de premie van de Consumentenpolis bij DAS plots zo veel duurder geworden?
Kort samengevat doordat ze in 2024 (en allicht 2025) ineens serieus wat verlies maakten. De redenen hiervoor leggen ze (als ik ze goed begrijp) volledig extern, het ligt aan de te dure advocaten, het ligt aan de overheid die "geforceerd heeft" om een té goede dekking aan te bieden, het ligt aan de klanten die alles aangeven, etc... Blijkbaar zouden ze dit ook vooral vanuit Duitsland beslist hebben en niet echt vanuit België maar moeten ze hier gewoon volgen.

De duurste polis gaat van 750 EUR naar 1.375 EUR (ook zonder voertuig).... Die verzekeraar gaat in ieder geval ferme klappen krijgen. Het enige dat ik me kan inbeelden waarom ze dit aan het doen zijn is dat ze op 1 of 2 jaar tijd hun boekhouding op orde willen krijgen en weer in groene cijfers willen zitten om hun portefeuille/vennootschap rap te verpatsen aan een ander. Vraag gaat zijn of ze op die 1-2 jaar niet zo'n zware klappen krijgen dat hun cijfers nog roder worden...

Kort samengevat doordat ze in 2024 (en allicht 2025) ineens serieus wat verlies maakten. De redenen hiervoor leggen ze (als ik ze goed begrijp) volledig extern, het ligt aan de te dure advocaten, het ligt aan de overheid die "geforceerd heeft" om een té goede dekking aan te bieden, het ligt aan de klanten die alles aangeven, etc... Blijkbaar zouden ze dit ook vooral vanuit Duitsland beslist hebben en niet echt vanuit België maar moeten ze hier gewoon volgen.

De duurste polis gaat van 750 EUR naar 1.375 EUR (ook zonder voertuig).... Die verzekeraar gaat in ieder geval ferme klappen krijgen. Het enige dat ik me kan inbeelden waarom ze dit aan het doen zijn is dat ze op 1 of 2 jaar tijd hun boekhouding op orde willen krijgen en weer in groene cijfers willen zitten om hun portefeuille/vennootschap rap te verpatsen aan een ander. Vraag gaat zijn of ze op die 1-2 jaar niet zo'n zware klappen krijgen dat hun cijfers nog roder worden...
Thanks! Best naar Euromex switchen? Of welke zou je aanraden?

Wa zijde nu met ne simpele led-strip denkte dan 🤷‍♂️
Toen ik nog op 1207 werkte had ik remlichtjes op m'n fiets. Kostte 20e of zo. Fiets stond op het afgealoten binnenplein van Belgacom en ik heb die s avonds half gedemonteerd terug gevonden. Enige wat gepikt was waren die lichtjes en de zadelpen waar het op gemonteerd zat.
Voor sommigen maakt de waarde niet veel uit.

Thanks! Best naar Euromex switchen? Of welke zou je aanraden?
In mijn ogen is Euromex inderdaad de betere verzekeraar in België, indien je voor kwaliteit gaat moet je daar vooral kijken. Is het voor een uitgebreidere polis maar kijk je ook naar prijs-kwaliteit is Providis prima. Euromex is een rechtsbijstandsverzekeraar die kijkt verder dan wat hun polisvoorwaarden omschrijft en zullen steeds in functie van klantenservice nadenken. Bij Providis is het behoorlijk hard "het is gedekt of het is niet gedekt". Indien niet gedekt doet Providis ook niets, Euromex zal steeds nog een minimum aan service verlenen door juridisch advies uit te brengen en zelfs een aangetekend schrijven te sturen naar de tegenpartij.

Vacature die me op het lijf geschreven stond, en die ik echt wel zag zitten.
Helaas te weinig thuiswerk en geen mogelijkheid om elke schoolvakantie verlof op te nemen :( :(

Ik ben die bouw eigenlijk na 10 jaar kotsbeu, maar schijnbaar de enige sector die me toelaat om thuis te zijn in die schoolvakantieperiode's. Of ik zou me moeten richten om in een school administratief werk te doen, maar daar zijn toch weinig vacature's in, en als die er al zijn meestal deeltijds.

Vacature die me op het lijf geschreven stond, en die ik echt wel zag zitten.
Helaas te weinig thuiswerk en geen mogelijkheid om elke schoolvakantie verlof op te nemen :( :(

Ik ben die bouw eigenlijk na 10 jaar kotsbeu, maar schijnbaar de enige sector die me toelaat om thuis te zijn in die schoolvakantieperiode's. Of ik zou me moeten richten om in een school administratief werk te doen, maar daar zijn toch weinig vacature's in, en als die er al zijn meestal deeltijds.
Bouw de enige sector die je toelaat om tijdens schoolvakantieperiodes verlof te nemen? Lijkt me toch zeer vreemd... Of bedoel je telkens de ganse schoolperiodes, volledig juli en augustus inclusief?

In mijn ogen is Euromex inderdaad de betere verzekeraar in België, indien je voor kwaliteit gaat moet je daar vooral kijken. Is het voor een uitgebreidere polis maar kijk je ook naar prijs-kwaliteit is Providis prima. Euromex is een rechtsbijstandsverzekeraar die kijkt verder dan wat hun polisvoorwaarden omschrijft en zullen steeds in functie van klantenservice nadenken. Bij Providis is het behoorlijk hard "het is gedekt of het is niet gedekt". Indien niet gedekt doet Providis ook niets, Euromex zal steeds nog een minimum aan service verlenen door juridisch advies uit te brengen en zelfs een aangetekend schrijven te sturen naar de tegenpartij.
Thanks!

Bouw de enige sector die je toelaat om tijdens schoolvakantieperiodes verlof te nemen? Lijkt me toch zeer vreemd... Of bedoel je telkens de ganse schoolperiodes, volledig juli en augustus inclusief?
nee nee, in de bouw zijn we ook geen 2 maand gesloten hé ;)
Gewoon 3 weken tijdens de zomer,
1 week met herfst , 1 week met pasen en 1 a 2 weken met kerst-nieuwjaar.

das toch wel mijn wens. Maar kijk, ik kreeg reply dat dit quasi onmogelijk ging zijn elk jaar, aangezien ze in een team van slechts 3 personen werken.
Bovendien zou ik moeten de loonberekeningen voor mij nemen, dus wil zeggen telkens begin van de maand aanwezig zijn om de wettelijke betaal tijd van de 7e van de maand lonen te kunnen uitbetalen.

Snap het ergens wel, er zijn nog collega's hé (mét kinderen) die graag dan thuis zijn...
Dus van daar ben ik bijna verplicht om me te richten op iets met collectief verlof dan, en lijkt me dat enkel bouw en scholen daar aan mee doen.

das toch wel mijn wens. Maar kijk, ik kreeg reply dat dit quasi onmogelijk ging zijn elk jaar, aangezien ze in een team van slechts 3 personen werken.
Bovendien zou ik moeten de loonberekeningen voor mij nemen, dus wil zeggen telkens begin van de maand aanwezig zijn om de wettelijke betaal tijd van de 7e van de maand lonen te kunnen uitbetalen.

Snap het ergens wel, er zijn nog collega's hé (mét kinderen) die graag dan thuis zijn...
Dus van daar ben ik bijna verplicht om me te richten op iets met collectief verlof dan, en lijkt me dat enkel bouw en scholen daar aan mee doen.
In grote bedrijven moet dit toch makkelijk lukken. Bankensector lijkt me goeie mogelijkheid voor veel verlof in schoolvakanties.

Mja, weet dus dat er genoeg sectoren zijn die dat wel toelaten... Het is niet omdat 1 potentiële werkgever zegt dat het bij hen niet kan, dat dit automatisch betekent dat enkel de bouwsector dat toelaat... Bij ons (verzekeringssector) is dat ook geen probleem, tenzij je natuurlijk ergens werkt waar je maar met 2-3 mensen bent, dan wordt het al meer rekening houden met anderen.

ok thx, misschien moet ik me meer richten tot grotere bedrijven.
Al valt het me wel op, als ik naar werk zoek, en dan gebruik ik voornamelijk de vdab website, dat ik vooral op KMO's uit kom.
lijkt me dat grotere bedrijven minder op VDAB website richt?

welke kanalen bezoek ik dan beter?

Terug
Bovenaan