Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Al de hele dag weer niks kunnen doen.

Ergens door een script wat users verpest. Nog steeds niet opgelost.

Zo is het voortdurend wel iets tegenwoordig.
Dan de firewall. Dan het netwerk zelf. Dan users. Dan ergens een cloud.

Wat een rommel tegenwoordig toch allemaal.

Je moet uw omgeving zo simpel mogelijk proberen houden, zo probeer ik het te doen, en zoveel mogelijk SaaS, dan is het uw probleem niet (of toch maar gedeeltelijk) :cool:

Tijdelijke collega is verplaatst naar andere groep. Er komt zo veel shit naar boven dat men vandaag besloten heeft dat alle +-700 tickets en bijbehorende rapporten door ons drie opnieuw gaan moeten worden nagekeken. 700 tickets. Let that sink in.

Tijdelijke collega is verplaatst naar andere groep. Er komt zo veel shit naar boven dat men vandaag besloten heeft dat alle +-700 tickets en bijbehorende rapporten door ons drie opnieuw gaan moeten worden nagekeken. 700 tickets. Let that sink in.
Tijdelijke collega waarschijnlijk beloond. Een misschien leukere groep.
Jullie niet.

'Tijdelijke collega'
Verstaan we daar een consultant onder? Zo van die vreselijke ondingen die het even komen uithangen, shit uitsteken, en netjes de centen opstrijken. Eens die de parking voor de laatste keer uitrijdt, het met een grote grijns doet: "haha sukkels, jullie blijven in de shit achter."

Laatst bewerkt:
Ze heeft haar loon gehad. En dat is eigenlijk al te veel.

Sta echt op de rand van efkes een mentale crash.
Je hebt het misschien al eens vermeld, maar wat voor werk doen jullie? Als mensen "tickets" zeggen, denk ik altijd meteen IT, maar ik zou toch verwachten (hopen) dat daar een quality controle op gebeurt vooraleer het tot dat punt komt.

Vroeger liet ik dat, maar de laatste tijd kan ik het niet laten.
Ik zeg het: als ge dat elke dag zo krijgt is op den duur uwe emmer vol. Zeker als ge per dag makkelijk een paar 100 mails doet, echt uw stinkende best doet en dan dat soort reactie krijgt. Dat en een veel te korte nacht :)
Ik volg ook wat @cege hierover zegt, maar ik ben wel oprecht benieuwd naar haar antwoord op jouw reply. Als dat er al komt...

Je hebt het misschien al eens vermeld, maar wat voor werk doen jullie? Als mensen "tickets" zeggen, denk ik altijd meteen IT, maar ik zou toch verwachten (hopen) dat daar een quality controle op gebeurt vooraleer het tot dat punt komt.

Tjah. Hier is ook zo veel volk weggekapt, dat het ook vertrouwen is op/hopen dat er geen idioten zijn.

Hier is ook alles via tickets. Support requests (intern), customer complaints (machines, consumables, ...), HR vragen, alles. Daar zit niks quality control op. Er zijn tickets die ik moet beheren van klanten vragen. Sommigen blijven 6-12mnd open en kun je gewoon met wat blabla sluiten. Je zal de klant maar zijn. Ik doe mijn best, anderen niet.

En het proces is zo lek als een zeef, niks technisch enforced. In principe moet A B C reviewen, maar als ze dat niet doen, meh. Er is wel wat spot checks/interne audits en als het slecht is, moeten mensen wat hertraind worden. Maar het kan lang fout lopen en los het verleden maar eens op.

Idem met document approvals. Als PMO moet je die docs in een systeem archiveren en dat doet dan auto signature met mgmt approvals. Niemand leest die docs ooit. Ik kan daar als PMO uber kak insteken en het zou nog afgetekend worden. Ja, binnen 5y misschien eens een interne audit met een crap doc, maar dan ben je wel 5y later. Ik doe mijn docs deftig, maar als je even geen goesting hebt, je kak zal gewoon passeren. Moeilijk is het niet, he. Genoeg zo goed als gratis systemen die deftig signatures van relevante stakeholders kunnen enforcen... en reminders sturen etc.

Kort gezegd: sociaal secretariaat van de overheid. Tickets gaan van mensen die in dienst komen tot pensioenen en echt alles daar tussenin wat er in een loopbaan kan gebeuren. Heel veel zaken met financiële impact.

Het meest frustrerende is dat ik het van begin af aan gemeld heb. Dat ze vaak verdween, niet oplette in de opleiding, veel fouten maakte, rapporten niet deed and so on and so on. En dat werd zo niet echt serieus genomen, beetje als dat het gewoon niet klikte. En dan is meer en meer beginnen uitkomen. Tot nu dus de conclusie is dat we niets van wat ze gedaan heeft kunnen vertrouwen.

Het loopt tegenwoordig vol met nozems die geen greintje plichtsbesef hebben.
En diploma's en titels zijn ook al lang geen indicatie meer. Het is overal hetzelfde.

I.p.v. door haar shit proberen heen te gaan, gewoon hermaken vanaf 0.
Anders verlies je nog meer tijd.

Ja ik heb meermaals gezegd dat ik alles liever alleen deed dan te vertrouwen op haar. Ik wist dat dit ging gebeuren.
Maar je kan haar handelingen niet wissen of het gewoon van 0 invoeren, ze moeten effectief gecorrigeerd worden. Elke vraag in elk ticket moet herlezen worden. Component per component afgaan. Ik durf hier niet echt te concrete voorbeelden te geven, maar denk bijvoorbeeld aan een loopbaanonderbreking die qua data verkeerd is geregistreerd bij ons en doorgegeven aan de RVA. Da's iets van de "kleinere" dingen die we al zien. Mensen die de verkeerde wedde krijgen etc etc.

Wie maakt zulke tickets aan? Ik ken er te weinig van, maar ik zou verwachten dat daar geen ticket voor aangemaakt wordt, maar dat degene die het ticket aanmaakte,i dat zelf rechtstreeks moet "inputten" ergens, of zie ik het te simplistisch, te makkelijk?

Werknemers of de personeelsdienst van hun FOD. Je ziet het inderdaad iets te makkelijk, denk ik. Het gaat ook veel breder dan de voorbeeldjes die ik noemde. Wij voeren de personeelsleden in in het systeem, maken hun contracten of besluiten op voor voorzitter/ministers/koning, doen vanaf dan een heel deel zaken die de eigen personeelsdienst dus niet kan in het centraal systeem, voeren heel wat controles uit etc etc. Onze "dienst" is met een paar honderd man maar dan onderverdeeld in groepen per overheidsdienst of clusters van.

Wij staan centraal in bijna al die diensten. Één groot systeem, uniformiteit...

Ja ik heb meermaals gezegd dat ik alles liever alleen deed dan te vertrouwen op haar. Ik wist dat dit ging gebeuren.
Maar je kan haar handelingen niet wissen of het gewoon van 0 invoeren, ze moeten effectief gecorrigeerd worden. Elke vraag in elk ticket moet herlezen worden. Component per component afgaan. Ik durf hier niet echt te concrete voorbeelden te geven, maar denk bijvoorbeeld aan een loopbaanonderbreking die qua data verkeerd is geregistreerd bij ons en doorgegeven aan de RVA. Da's iets van de "kleinere" dingen die we al zien. Mensen die de verkeerde wedde krijgen etc etc.
Het staat dus al in productie.
Aiaiaiaiai aiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiai. Aiaiaiaiaiaiaiai. Ai.
Sommige data kan mss niet meer verbeterd worden, als je de oude data niet meer hebt.

Ene op dit forum zag onlangs een veel te laag pensioen op zijn mypension. 900 euro na 20 jaar dienst.
Maar zo gebeurt dat dus mss. Ene prutser en je bent gezien. Kan ook in uw voordeel zijn.:sneaky:

Daarom net dat het een rotopdracht is. Omdat we echt met ons volle verstand elk detail gaan moeten controleren, in de belangrijkste tickets met grootste impact zie ik dat gemakkelijk oplopen tot een uur per stuk. Gelukkig kan ik niet bedenken in welke gevallen we het niet effectief gaan kunnen corrigeren. Maar het is ongelooflijk veel ballast en dan moeten we nog maar hopen dat we geen vervelende conversaties tegemoet gaan met geimpacteerden...

Er zijn veel rapporteringen die bepaalde fouten opvangen. Maar de fouten die zij heeft gemaakt zoals gewoon idioot dat je het niet oppikt. Gewoon los dingen niet ingevoerd.

Het staat dus al in productie.
Aiaiaiaiai aiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiaiai. Aiaiaiaiaiaiaiai. Ai.
Sommige data kan mss niet meer verbeterd worden, als je de oude data niet meer hebt.

Ene op dit forum zag onlangs een veel te laag pensioen op zijn mypension. 900 euro na 20 jaar dienst.
Maar zo gebeurt dat dus mss. Ene prutser en je bent gezien. Kan ook in uw voordeel zijn.:sneaky:

Het is al opgelost. Sta ondertussen al terug op 2k+. Oef.

Gaat trouwens letterlijk over op de kop een half jaar "werk". En de rapporten die ze moest doen die fouten opvangen voor zaken in "productie" gaan, heeft ze dus ook niet gedaan...

Mijn pipo collega die er een sport van maakt om druk bezig te lijken, maar nooit iets te verwezenlijken, beëindigt zijn e-mails (die bestaan uit max 5 woorden) nu ook al met enkel zijn initiaal van zijn voornaam. Lol.

Terug
Bovenaan