Zubrowka
Well-known member
ah nu ga je nog beweren dat de dagen/weken/maanden daarvoor wel iets gebeurd?Bij de overheid gaan he, de meeste diensten sluiten sowieso tussen kerst en nieuwjaar.
En de dagen errond, gebeurt er ook niets.![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ah nu ga je nog beweren dat de dagen/weken/maanden daarvoor wel iets gebeurd?Bij de overheid gaan he, de meeste diensten sluiten sowieso tussen kerst en nieuwjaar.

Check, deze morgen toegekomen in OostenrijkMensen die van gisteren al verlof zijn tot 5 januari. Wat een luxe, zoveel verlof kunnen pakken tijdens de feestdagen.

Helaas, er zijn er die niet het hele jaar door op dit forum kunnen zitten van ma-vrij / 9-17u.ah nu ga je nog beweren dat de dagen/weken/maanden daarvoor wel iets gebeurd?![]()
Check, deze morgen toegekomen in Oostenrijk![]()

*kijkt naar de chaos in en rond Brussel gisteren*Van zijn leven wil ik verlof met de feestdagen, het is verdorie een van de weinige tijden van het jaar waar je uw werk kan doen zonder gestoord te worden en als je de baan op moet je weinig kans hebt op file.

Dit was uitzonderlijk, maar anders begint de kalmere periode op de baan ook pas de maandag van de kerstvakantie.*kijkt naar de chaos in en rond Brussel gisteren*
Ik ben toch blij dat mijn verlof al bezig was![]()
Ik heb nu ook 2 weken & ik ben toch wel content ze. Zeker na 8 weken aan een stuk, 7 op 7 door te werken de voorbije maanden.Mensen die van gisteren al verlof zijn tot 5 januari. Wat een luxe, zoveel verlof kunnen pakken tijdens de feestdagen.
Vandaag vond ik het toch al rustig rond Brussel.Dit was uitzonderlijk, maar anders begint de kalmere periode op de baan ook pas de maandag van de kerstvakantie.
Wel ja, snap ik ook. Ik kan eindelijk eens goed bijwerken en het is niet hectisch op de baan. Maar een paar dagen neem ik altijd, al moet ik rekening houden met collega's zodat er genoeg backup is.Van zijn leven wil ik verlof met de feestdagen, het is verdorie een van de weinige tijden van het jaar waar je uw werk kan doen zonder gestoord te worden en als je de baan op moet je weinig kans hebt op file.
Begrijpelijk, middagdutje valt binnen die uren natuurlijk.Helaas, er zijn er die niet het hele jaar door op dit forum kunnen zitten van ma-vrij / 9-17u.

), en met nog wat extra drukte van een Europese top, te laten doorgaan in Brussel om 16u, maar goed...

Zo hard niet inclusief he.Dat doet er wel toe, want dat toont aan dat die "specifieke diensten" hun job niet uitoefenen naar behoren.
Sommige mentaal zieken zijn een gevaar voor hun collega's.
Hier is een labiele collega terug uit ziekteverlof, gezellig is anders.
Op mijn 1e job hebben ze eens een 'afscheidsfeestje' gedaan voor een collega. Zo een typische die op zijn 16 oid is beginnen werken en 45 jaar bij 1 werkgeven is blijven plakken. Blijkbaar kreeg iedereen 1 blikje drank en dat was het. Het was zodanig triestig dat hij zich op het einde aan de mensen die voort gingen excuserde. Gelukkig heeft hij een 2e, deftig, persioenfeestje gekregen. Was blijkbaar triestig om te zien.Zucht... Ik ging met lage verwachtingen maar ben nog steeds teleurgesteld.
Vrijdagavond was er een "afscheidsdrink" ingepland door onze 2 proffen voor een collega en voor mij die eind deze maand definitief vertrekken. Ik zit al een tijdje thuis om mijn laatste verlofdagen op te nemen, maar het zou volledig voor ons geregeld worden en we moesten niks doen. De voorhistorie voor mijn vertrek is hier te lezen. Mijn collega is een standaard geval van PhD afgerond en vertrekt gewoon.
Mijn vriendin en ik komen een kleine kwartier te laat toe door een verkeersongeval en algemene drukte op de baan. Prachtig idee om dat op de laatste werkdag van het jaar met de nodige drukte op de baan door start van de kerstvakantie (met nog een accident op de ring in Zaventem bij), en met nog wat extra drukte van een Europese top, te laten doorgaan in Brussel om 16u, maar goed...
In plaats van een informele drink in een open ruimte gaat het door in een leslokaal vol tafels en stoelen waar je moeilijk kan passeren om met individueel met iemand te praten. Men is daar eerst (al / nog) een klein uur bezig met informele presentaties over dingen om te bezoeken met een deel internationele (PhD) studenten waarvan ik de helft amper tot niet ken. De Vlaamse collega's hielden het grappig en beknopt, maar enkele van die internationale (PhD) studenten gingen zo ver om zelfs minuten lang te beginnen lullen over tot het GDP toe van hun land. OK dan... Sowieso een ongepast concept voor een afscheidsdrink, wie is daar nu op gekomen en vooral: waarom doe je dat tijdens een afscheidsdrink?
Daarna dan toch speeches van een van de proffen of iemand van de collega's om ons te bedanken voor bewezen diensten? Ah nee, blijkbaar niemand die daar nog aan had gedacht of daar nog goesting in had na die veel te lange presentaties die niks met de afscheidsdrink te maken hadden. Dan toch een cadeautje of kaartje van de proffen en collega's na bijna 13 jaar dienst? Nope ook dat niet ...
De enige cadeau's die werden gegeven waren pralines van mij aan beide proffen (en van mijn collega ook een kleinigheidje aan dezelfde proffen) voor de gekregen kansen en begeleiding over die jaren heen. Je zou dan verwachten dat er op zijn minst dan toch een kaartje ofzo is? Nope
Een van de proffen was kort daarna ook vertrokken want moest de trein halen. Ja leuk, je bepaalt zelf om iets op dat moment te laten doorgaan, doet met die tijd eigenlijk een ander ongerelateerd event, en wanneer die zever dan eindelijk over is en er tijd is voor een effectieve afscheidsdrink, dan trap je het na een half uur af want ja #druk #druk #druk.
De rechtstreekse (Vlaamse) collega's en andere prof bleven wel nog even, maar wij hadden -op grote vraag van de prof die zo snel door was- onze baby van 5 maanden oud mee, waardoor we zelf ook niet al te lang meer konden blijven want die moet op tijd terug thuis zijn voor bedtijd.
Mijn vriendin is al vaak van job gewisseld en had zoiets nog nooit meegemaakt. Dan nog met enkele collega's wat berichten uitgewisseld; die vonden het ook maar een rare bedoeling. Al bij al een goed idee dat ik op mijn laatste effectieve werkdag zelf iets klein gedaan had met de collega's - tot grote klacht van die prof want "We hebben de 19e al een afscheidsdrink voor u ingepland! Er is vandaag een event ingepland en ABSOLUUT geen tijd!".
Fucking hell, ik wil onze tijd en pralines terug![]()
Zou jij ook niet gewoon naar een andere werkgever beginnen zoeken? Moet toch drainerend zijn om elke dag zo zwartgallig rond te lopen? Meer dan de helft van je posts hier zijn in de ergernissenthreads, is dat niet vermoeiend?Mijn pensioenfeestje hopelijk: "salut, dag he."
Rap naar mijn auto.
Integendeel, daar krijg ik net veel energie van. Soms bruist de energie over. Sluit me op het elektriciteitsnet aan, en de elektriciteitsleidingen trekken het niet.Zou jij ook niet gewoon naar een andere werkgever beginnen zoeken? Moet toch drainerend zijn om elke dag zo zwartgallig rond te lopen? Meer dan de helft van je posts hier zijn in de ergernissenthreads, is dat niet vermoeiend?
Beste X,
In bijlage het ontwerp van het nieuwe contract. Zoals telefonisch gemeld kunnen we niet verder met het oude contract en zal VME X, net als alle andere gebouwen, ook onder dit nieuwe contract vallen.
Het exacte ereloon kan ik nu dus nog niet meedelen maar probeer ik je wel nog mee te geven, alvast wil ik dat dus zeker ook even face to face met je bespreken.
We zitten nu op een ereloon van ongeveer 12,5 euro per appartement, het spreekt voor zich dat dat economisch ver van haalbaar of courant is en we daar toch wel naar een aanzienlijke verhoging moeten zijn.
Zeker gezien de enorme hoeveelheid tijd en werk in VME X kruipt.
We staan zeker open voor een dialoog, maar langs deze weg wil ik je wel alvast inlichten zodat je hierop voorbereid bent.
Qua afspraak kan ik op volgende momenten nog samenzitten:
- Woensdag 7/1 om 13u30
- Woensdag 14/1 om 14u
- Donderdag 15/1 om 9u30
Wanneer past jou?
Beste Kjell,
Ik ken je nog niet maar jij kent ons ook niet alhoewel wij zijn al 19 jaar klant bij jullie.
Uw mail klinkt heel klantonvriendelijkheid en zelfs dreigend.
Een mail met zulke ongemanierde bewoording stuur je toch niet naar iemand die al 19 jaar klant is.
En wij betalen geen € 12,5/maand maar € 14,67 x 263 per maand. Heb je nog van die klanten?
Van etiquette heb je precies nog niet gehoord. Ik wens je dan ook niet te ontmoeten.