Ik zou een slechte syndicus zijn denk ik.
Als je een deel van uw klanten liefst gehuisvest ziet onder een brug.
Diplomaat in eigen land en dorp/stad zijn, op gebouwniveau. Fantastisch toch?
Hier waren we voor ons kantoor 11 jaar geleden mede-eigenaar in een gebouw, waarvan de gelijkvloers van ons was.
We hadden volgens de statuten recht om min of meer te doen wat we willen met de gevel - muren ter hoogte van het gelijkvloers incl. het aanbrengen van reclamepanelen. Niks speciaals dus, we bleven zelfs af van de muren die bekleed waren met blanco panelen en gebruikten enkel de bestaande reclamepanelen bovenop de bekleding en de ramen, zoals we het oorspronkelijk gekocht hadden van de vorige eigenaar.
Een andere mede-eigenaar wou enkele jaren later samen met de 2 resterende mede-eigenaars hun eigen aparte voordeur en oude ramen in de traphal vanaf de 1ste verdieping vernieuwen en ons doen meebetalen, wij moesten wel onze goedkeuring al dan niet geven om die werken te laten doorgaan. Ondanks het voorleggen van de statuten en het goedkeuren van de werken, bleef die man, een Waal, ervan overtuigd dat wij moesten meebetalen. Hij schakelde zelfs een lokale advocaat in waarop ik op hun aangetekende brief gewoon per e-mail heb gereageerd met de statuten in bijlage. Sindsdien niks meer, behalve toen we er nog mede-eigenaar waren, natuurlijk zeer leuke vergaderingen met die man erbij...
Intussen hebben we dat pand meer dan 8 jaar geleden verkocht.
Maar... Enkele dagen geleden was 'm daar plots weer... Ik kreeg een hoogstpersoonlijk telefoontje van meneer. Jawel, "ik heb iemand de statuten laten nalezen en jullie zouden toch moeten betalen... Ik heb een nieuwe advocaat ingeschakeld die jullie een brief zal sturen.".
F F S
Omdat het zo lang geleden was, er toch nog eens die statuten bijgehaald en snel herlezen...
Behalve het dak en een platform achterin het gebouw, eventuele afvoer & waterleidingen e.d., staat er letterlijk dat we niet moeten meebetalen voor alles wat zich boven het gelijkvloers afspeelt, incl. de gevels, dus muren, ramen e.d.
Ofwel is die man een trol, of wordt 'm met de jaren dementer.
Toch maar even teruggebeld, en gezegd dat het voor niks is, en de statuten eens herhaald...
"Ja maar, m'n advocaat zal toch een brief sturen..."
OK...