Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Na verschillende pogingen om iemand bij onze juridische dienst vast te krijgen om een statusupdate te krijgen, heeft een andere persoon binnen die dienst (die wel mails en teamsberichten leest) eens aan de boom geschud, en wat blijkt: de hele procedure die moest in gang gezet worden en waarvoor ik op 1 april een meeting had met die eerste persoon...is vandaag begonnen. Ik vertrek eind deze week op verlof, echt, dat ze hun plan trekken.
Dit is verschrikkelijk irritant, wij hebben op kantoor een gelijkaardige situatie waarbij contractonderhaling die begin mei al in gang is gezet deze week begonnen is.

Dit is verschrikkelijk irritant, wij hebben op kantoor een gelijkaardige situatie waarbij contractonderhaling die begin mei al in gang is gezet deze week begonnen is.
Het is een beetje een institutioneel probleem: heel wat diensten, zoals alles van contracten, zijn gecentraliseerd. Logisch. Maar daar dan mensen kunnen bereiken en verwachten dat die ook effectief doen wat ze moeten lijkt moeilijker en moeilijker te worden. Terwijl het me logisch lijkt dat aangezien hun werking wordt betaald door middel van overhead gerekend op geld dat ik binnenhaal, en ze dus infeite onze werking moeten "faciliteren", ze ook gewoon mogen doen wat in april werd beloofd zonder dat ik er kom naast staan of elke week een reminder stuur.

Als er dan uiteindelijk een eindverslag moet geschreven worden over hoe goed het project liep (niet dus) of mensen moeten doctoreren op werk dat nooit kon uitgevoerd worden wegens slome administratie komt dat bij mij terecht.

Terug
Bovenaan