Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

OP VOORHAND.

Chef geeft dringende taak aan M.
M. weet in zijn agenda dat M heel de ochtend bezet is met meetings.
M. vraagt aan chef: Wat is belangrijker: Taak of Meetings
Chef antwoordt:
M weet wat waar de prioriteit ligt:

Toch niet moeilijk?

Dat ging nooit nodig zijn om iemand "van antwoord" te dienen. Dat kon je perfect op voorhand regelen. Dat is gewoon de asshole spelen wat je doet.
Nu ja er ontbreekt wel een ganse historiek en dramatiek. Het grootste probleem is dat voor de baas ALLES de hoogste prioriteit heeft. En alles moet chronisch tegerlijkertijd gebeuren. Niks kan wachten. Alles moet asap gebeuren.

En als je dan vol trots A, B en C hebt afgewerkt zegt hij: Wat is de situatie over D? Duurt dat nog lang? Dat moest gisteren al gebeurd zijn! En dat is inderdaad dan ontploft waarop ik gepikeerd gereageerd heb dat ik ook maar 2 pollen aan mijn lijf heb.

Was ik ne asshole? Oprecht en eerlijk? Ja. Maar het moet van beiden komen hé. Je bent met twee. Nu kreeg hij het een keertje terug na de zoveelste keer dat hij op mij begon te schieten. Normaal als je zoiets tegen uw baas zegt dan krijg je het wel te horen. Nu was hij plots héél stil. Dat zegt genoeg. ;)

Nu ja er ontbreekt wel een ganse historiek en dramatiek. Het grootste probleem is dat voor de baas ALLES de hoogste prioriteit heeft. En alles moet chronisch tegerlijkertijd gebeuren. Niks kan wachten. Alles moet asap gebeuren.

En als je dan vol trots A, B en C hebt afgewerkt zegt hij: Wat is de situatie over D? Duurt dat nog lang? Dat moest gisteren al gebeurd zijn! En dat is inderdaad dan ontploft waarop ik gepikeerd gereageerd heb dat ik ook maar 2 pollen aan mijn lijf heb.

Was ik ne asshole? Oprecht en eerlijk? Ja. Maar het moet van beiden komen hé. Je bent met twee. Nu kreeg hij het een keertje terug na de zoveelste keer dat hij op mij begon te schieten. Normaal als je zoiets tegen uw baas zegt dan krijg je het wel te horen. Nu was hij plots héél stil. Dat zegt genoeg. ;)

Als het iemand is waarvoor alles belangrijk is, dan vraag ik datums. Zo weet ik tenminste de prioriteiten. Geeft die aan alles dezelfde dag, dan zeg dat ik zelf de volgorde kiezen :p.
Allez, je gebruikt toch Jira of iets gelijkaardigd? Dat spel dient toch voor prioriteiten aan te duiden en te managen. :p.
Het is toch daar dat die A, B, C en D sorteert? :p.

Als het iemand is waarvoor alles belangrijk is, dan vraag ik datums. Zo weet ik tenminste de prioriteiten. Geeft die aan alles dezelfde dag, dan zeg dat ik zelf de volgorde kiezen :p.
Allez, je gebruikt toch Jira of iets gelijkaardigd? Dat spel dient toch voor prioriteiten aan te duiden en te managen. :p.
Het is toch daar dat die A, B, C en D sorteert? :p.
We gebruiken azure voor onze sprints.

We zitten met krappe deadlines, ons sprintboard is echt een rommeltje en slecht onderhouden.
De prioriteiten kloppen van geen kanten.

Dat krijg je als alles van de rappe moet gaan hé. :)

Ook nog zo'n baas gehad. Alles was 1, 1 met fluo rond, 1 met een sterretje bij.

En elke dag moest je van a naar b naar c switchen.

Nooit gesnapt, want zo moeilijk is het niet. Make a list. 1 .. n, deel die met iedereen. Neuzen in dezelfde richting. Switch prios zodat iedereen ze weet. Elke week review, niet elke dag. Dan gaat het werk vooruit. Continu switchen = 10 halve bruggen en je raakt het water nog altijd niet over....

Mijn sprint boards zijn 1 .. n, always and everywhere...

idd, maar past wel goed in huidige tijdspanne om nooit zelf verantwoordelijk op te nemen.
Er iets ingepalnd op voorhand, je neemt later verlof op diezelfde dag en dan er maar vanuit gaan dat de andere het er allemaal wel door heeft met een beetje fatsoen, een klein berichtje proactief om zelf dat gesprek te verplaatsen, is te veel gevraagd.
Aan de andere kant, van die weerkerende 1-1 zaken zijn niet belangrijk eh.

Terug
Bovenaan