Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

- Mensen die u een mail sturen en dan direct daarop een IM om te zeggen dat ze een mail gestuurd hebben :unsure:
- Ook typisch voor een vrijdag namiddag, plots lastig gevallen worden door allerlei mensen die precies uit een diepe slaap ontwaakt zijn en beseffen dat ze deze week nog niets hebben opgeleverd :sop:

Mensen/burgers die luidop zeggen wat ze denken of doen
Ik heb vandaag weer een telefonieblokje dus kan weer wat stunten schrijven

Mevrouw aan de lijn, maar tijdens de wachttijd was ze automatisch uitgelogd, geen probleem ik wacht wel even
"Oké kaartlezer, ja website, inloggen klikken. aahja pincode. 75... ja oké ik ben er terug"

euhm mevrouw mag ik u erop wijzen dat u zonet uw pincode van uw identiteitskaart hebt doorgegeven. Ik hoop dat ge dat bij online overschrijvingen ofzo ook niet doet via telefoon :wallbash::wallbash: en toen viel een pijnlijke stilte

1621605679845.png

Waar doet het pijn?

(badum tschhhh, I'll let myself out)

Jullie zeggen "ja, maar ge moet de werknemer vertrouwen". Er bestaan studies waaruit blijkt dat werknemers die niet onder een vorm van toezicht werken, minder performant zijn.
Net zoals er studies zijn die aangeven dat incentives (premies) niet werken.
Ik vind dat je snel weet wanneer iemand niet écht performant is. Wanneer die bijvoorbeeld steevast niet op de hoogte is van urgenties, of wanneer iemand voortdurend fouten maakt (onachtzaamheid)

Mensen/burgers die luidop zeggen wat ze denken of doen
Ik heb vandaag weer een telefonieblokje dus kan weer wat stunten schrijven

Mevrouw aan de lijn, maar tijdens de wachttijd was ze automatisch uitgelogd, geen probleem ik wacht wel even
"Oké kaartlezer, ja website, inloggen klikken. aahja pincode. 75... ja oké ik ben er terug"

euhm mevrouw mag ik u erop wijzen dat u zonet uw pincode van uw identiteitskaart hebt doorgegeven. Ik hoop dat ge dat bij online overschrijvingen ofzo ook niet doet via telefoon :wallbash::wallbash: en toen viel een pijnlijke stilte
Das een klassieker hier.

Wij vragen altijd een ID-code aan de klant zodat we weten dat we effectief de klant aan de lijn hebben en geen inbreker, gangster, whatever.

Meermaals per dag is er iemand die de code doorgeeft ipv zijn/haar ID-code om het systeem te ontwapenen of luidop manipulaties doet op het alarmsysteem en dus ook gewoon de code luidop zegt.

Als ge dan schetst hoe gevaarlijk dat is, is het doorgaans ff stil :)

Jaren terug moest ik bij een grote autoimporteur iets opzetten om gegevens uit te wisselen met andere partijen. Om met hun webservice te praten wilden we het publieke certificaat aan hun kant verifiëren bij elke communicatie. Dit om zeker te zijn dat we met de juiste partij bezig waren.

Ik kreeg dus contactpersonen door can die andere bedrijven en schreef ze aan om voor bepaalde webservices hun publieke certificaat door te sturen.

Hoeveel van die partijen die gewoon ook hun private key meestuurden was hallucinant... Ze kenden me helemaal niet en gezien ik consultant was, had ik geen emailadres van het bedrijf waarmee ze normaal communiceren. En uiteraard mag die key nooit doorgestuurd worden.

Hoeveel van die partijen die gewoon ook hun private key meestuurden was hallucinant... Ze kenden me helemaal niet en gezien ik consultant was, had ik geen emailadres van het bedrijf waarmee ze normaal communiceren. En uiteraard mag die key nooit doorgestuurd worden.
Klinkt bekend. Ik doe veel federation implementaties en hoe vaak dat application owners dan ipv enkel de public ook de private key van hun signing certificate meesturen... Daar wordt ik toch altijd een beetje triestig van :cry2:

'woops, overuren, bonus en on-call zijn te laat ingegeven en dus niet uitbetaald deze maand'

voor de 5de keer in 14 maanden..

Ik wacht nu al 5 maanden tot HR eindelijk mijn functietitel in Workday aanpast en mijn loonsverhoging (die al lang door alle managers in de chain is goedgekeurd) eindelijk verwerkt.

Jaren terug moest ik bij een grote autoimporteur iets opzetten om gegevens uit te wisselen met andere partijen. Om met hun webservice te praten wilden we het publieke certificaat aan hun kant verifiëren bij elke communicatie. Dit om zeker te zijn dat we met de juiste partij bezig waren.

Ik kreeg dus contactpersonen door can die andere bedrijven en schreef ze aan om voor bepaalde webservices hun publieke certificaat door te sturen.

Klinkt bekend. Ik doe veel federation implementaties en hoe vaak dat application owners dan ipv enkel de public ook de private key van hun signing certificate meesturen... Daar wordt ik toch altijd een beetje triestig van :cry2:
To be fair ... ik kom regelmatig het omgekeerde tegen.

IT diensten van klanten die begot ni weten waar ze mee bezig zijn & een certi aanleveren zonder private key in.
Ik, zijnde de persoon die het voor hen moest installeren/configureren op hun servers aangezien wij de integratie maken met de externe partners.

No Key == No Auth bij de leverancier waarmee we moeten babbelen natuurlijk.
Hoeveel keer ik al een '.crt' zien toe komen heb of terug gevonden heb op een server i.p.v. pakweg een '.p12' is ook deprimerend.

To be fair ... ik kom regelmatig het omgekeerde tegen.

IT diensten van klanten die begot ni weten waar ze mee bezig zijn & een certi aanleveren zonder private key in.
Ik, zijnde de persoon die het voor hen moest installeren/configureren op hun servers aangezien wij de integratie maken met de externe partners.

No Key == No Auth bij de leverancier waarmee we moeten babbelen natuurlijk.
Hoeveel keer ik al een '.crt' zien toe komen heb of terug gevonden heb op een server i.p.v. pakweg een '.p12' is ook deprimerend.
Overal goei en slechte zeker? ;)

Terug
Bovenaan